1971-72 - 43A Brakel
-
launcherke - Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:07
hey asfaltvreter, ben jij nog actief militair?
indien ja ken jij misschien Patrick Vandenbroek bijnaam was HOSE, en als je hem kent weet je dan waar die nu ergens zit?
groeten
Erik
indien ja ken jij misschien Patrick Vandenbroek bijnaam was HOSE, en als je hem kent weet je dan waar die nu ergens zit?
groeten
Erik
-
asfaltvreter - Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
nee ben in '86 afgegaan........
vrouw leren kennen he.
ik was infirmier stv alix
ten tijde van luc eeckhout,maar die was dan b1 of zoiets en in 85 gemutteerd naar 6a in soest.
dan is er ne vietnamees (dacht ik ) in de plaats gekomen.
weet enkel zn voornaam nog, david.
peter lemmens was toen korporaal en ne zekere christiaan , maar diens achternaam ken ik niet meer.
weet wel dat die de bowling s avonds openhield.
en dan dr. mortier, gemutteerd naar rand van brussel.
vrouw leren kennen he.
ik was infirmier stv alix
ten tijde van luc eeckhout,maar die was dan b1 of zoiets en in 85 gemutteerd naar 6a in soest.
dan is er ne vietnamees (dacht ik ) in de plaats gekomen.
weet enkel zn voornaam nog, david.
peter lemmens was toen korporaal en ne zekere christiaan , maar diens achternaam ken ik niet meer.
weet wel dat die de bowling s avonds openhield.
en dan dr. mortier, gemutteerd naar rand van brussel.
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....
-
Peter_ - Lid geworden op: 23 nov 2008, 02:29
launcherke schreef:Amai Peter ben jij een schrijver, dat is een heel verhaal wat je daar neergezet hebt![]()
Ik ben van '82 tot '90 in Brakel geweest als Bv, het was inderdaad een mooie tijd, spijtig dat aan alle mooie verhalen een einde komt.![]()
Die Chef Qm Baldewijns Alex,(intussen op pensioen) woont in Borgloon niet zo ver van mij.
Ben nog eens een paar keer bij hem op bezoek geweest.
Die baas van het restaurant in de stad was dat Marcel Kuppens niet, als ik het mij goed herinner de vroegere sport onderrichter, of beter gezegd de sport beul![]()
De beheerder van de bar BV was dat Cox cois niet, ik denk het wel.
alé ik hoop dat ik u een beetje slimmer gemaakt heb en moest je nog vragen hebben, laat maar iets weten.
CU
Erik
Hey Erik,
Dat Baldewijns in Borgloon woont is ook toevallig, ik heb er namelijk zelf een tijdje gewoond (in de Nieuwstraat) bij mijn vriendin en ik kom nog wel regelmatig in Borgloon.
Aangezien ik in Leuven (Kessel-Lo, eigenlijk) werk en mijn vriendin in Hasselt, zijn we verhuisd naar een voor ons beiden iets centralere ligging.
Daarmee woon ik nu niet zo ver van u af vermoed ik: Herk-de-Stad...
Wat de namen betreft: dat zal inderdaad wel Kuppens geweest zijn.
Cox zegt me ook wel iets...
Ben nog wel op namen van mensen wiens gezicht ik me wel herinner aan het denken geweest, maar 't zit allemaal wat ver weg.
Mvg,
Peter
-
Patrik - Lid geworden op: 07 sep 2007, 11:48
Dag iedereen
Patje Vandenbroeck,hose, zit momenteel in Grobbendonk. In de vorige berichten was er sprake van een David (Sette) van de infirmerie. Een barbeheerder met een grote snor dat was Adjt Swa Vandenbroek,hij is reeds met pensioen. Leon Smeets werkte ook in de bars en is nog steeds in het leger . Hij staat hier bij ons in de Bar OOffr. Fons Soetewey is op het einde van Brakel verhuist naar de omgeving van Steinheim en is afgegaan van het leger. Groetjes
Patje Vandenbroeck,hose, zit momenteel in Grobbendonk. In de vorige berichten was er sprake van een David (Sette) van de infirmerie. Een barbeheerder met een grote snor dat was Adjt Swa Vandenbroek,hij is reeds met pensioen. Leon Smeets werkte ook in de bars en is nog steeds in het leger . Hij staat hier bij ons in de Bar OOffr. Fons Soetewey is op het einde van Brakel verhuist naar de omgeving van Steinheim en is afgegaan van het leger. Groetjes
-
Peter_ - Lid geworden op: 23 nov 2008, 02:29
Hey Patrik,Patrik schreef:Dag iedereen
Jij ook bedankt om mijn geheugen op te frissen.
Vandenbroek was inderdaad de Adjt waarvan ik de naam zocht.
Dat Smeets zijn voornaam Leon is, heb ik denk ik nooit geweten, of ik ben het vergeten, zoals hier al eens gezegd: als milicien kende je vaak niet de voornaam van je meerderen.
Ik meen me wel te herinneren dat hij van de streek rond Beringen afkomstig is.
Doe hem maar de groeten van mij. Hij zal zich waarschijnlijk wel niet precies herinneren wie ik ben, zegt maar Peter, een bijna dubbele meter van omgeving Leuven.
Als geheugensteuntje voor hem, een paar andere namen van miliciens-barmannen toen ('89 -'90)...
-Iets eerder afgezwaaid dan ik: een zekere Danny uit Herentals, deed bar OOffrn of BV denk ik, en een jongen van Gent (ook een redelijke grote, maar naam ben ik vergeten) die zelf een café had in de uitgaansbuurt de Overpoort in Gent, bijgenaamd 'kip', deed vnl. bar Officieren.
-Van mijn lichting: Gunnar Vaerewijck uit Stekene (Sint-Niklaas) en Luc Basteleus uit Sint-Pieters-Leeuw.
-Na mij afgezwaaid: iemand van Ieper, naam was ook Demuynck denk ik, en Philippe Azijn, een vrij grote, zware kerel uit Herent, heeft kantine troep verder gedaan nadat Gunnar en ik zijn afgezwaaid...
Voor zover ik me kan herinneren, hadden we allemaal een goede verstandhouding met Leon en zeker ook met Adjt Vandenbroek, zelden van hen tegen ons voeten gekregen, en als het al gebeurde zal het zeker wel eens nodig geweest zijn.
Mvg,
Peter
-
klopt sette , was van de kanten van brugge geloof ik......
namen uit mijn periode die ik me nog herrinner, jensen , timmermans (kom ik soms tegen met de vrachtwagen ), de kid ,jean pierre lycke (heeft nog een zwaar ongeval gehad , met den ritmo achterop een engelse tank gereden)......... freson van de keuken, sonja wijns (ondertussen ook overleden),de chef rp die altijd met die vogel op stap was, t sportbeest (naam vergeten),den s2 (lermytte?)die altijd overal mee ging lopen(stond altijd wel in een of ander boekje),lt van dyck,en de bijcmd van de bbij,luc ne lange,
namen uit mijn periode die ik me nog herrinner, jensen , timmermans (kom ik soms tegen met de vrachtwagen ), de kid ,jean pierre lycke (heeft nog een zwaar ongeval gehad , met den ritmo achterop een engelse tank gereden)......... freson van de keuken, sonja wijns (ondertussen ook overleden),de chef rp die altijd met die vogel op stap was, t sportbeest (naam vergeten),den s2 (lermytte?)die altijd overal mee ging lopen(stond altijd wel in een of ander boekje),lt van dyck,en de bijcmd van de bbij,luc ne lange,
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Amaai, wat lees ik nu??? Is Sonja overleden?? Die was jonger dan ik!!! We hebben nog schuin tegenover elkaar gewoond in Brasschaat ... op de Nieuwpoortlei. Dat is schrikken zeg!!!asfaltvreter schreef:klopt sette , was van de kanten van brugge geloof ik......
De naam van 't sportbeest was toch Marcel Kuppens! Die is later naar de Club oftewel het "Belgisch Huis" gegaan geloof ik.
groetjes, Sonneke
-
sonja is al een jaar gestorven denk ik
is in ieder geval zeer snel gegaan
is in ieder geval zeer snel gegaan
-
juist aan mijn vrouw gevraagd,
zi denkt zelfs al 2 jaar, want freddy van hove is al een jaar dood........
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Ja, dat van Freddy dat wist ik. Hoorde ik nl. op de laatste reunie dit jaar.asfaltvreter schreef:juist aan mijn vrouw gevraagd,
Zijn zus Maria en haar man Jean waren daar toen ook. Nog geen haar veranderd die 2. Net als ik wel enkele jaartjes ouder maar ja, dat geldt voor iedereen hé.
Ben vorige maand nog in Brasschaat geweest. De kleine wou effe naar haar pappa toe. Hij is nl. in Brasschaat begraven. Het was weer zoeken hoor met dat omrijden. Zo een bouwplaats op de Bredabaan zeg
Moest via via omrijden om op de Miksebaan te komen.
groetjes, Sonja
-
dan ligt hij korter bij mij als bij jullie.........
ik woon daar 500m vandaan.........
ik woon daar 500m vandaan.........
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Goeimorgen!!
Hier wat terug wordt het sportbeest ten tonele gevoerd!
Ja ik kan hem nog vrij goed herinneren hoor!!
Dat was een lange statige persoon!! Was dacht ik wel wat groter dan ik,
GRTZ,EMTEEKEN
Hier wat terug wordt het sportbeest ten tonele gevoerd!
Dat was een lange statige persoon!! Was dacht ik wel wat groter dan ik,
GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Hallo iedereen,
Ja hier zijn weer een paar bekende namen aan het paseren
Alex Baldewyns die zat in 1986 op den Boc, op blz 17 heb ik een foto gezet waar hij ook opstaat, ik dacht de 4de staand van links. Toen ik afzwaaide in januari 1987 zat die geloof ik al op de Qm.
Erwin Goyvaerts (Rocky) die zat toen ook op den Boc.
Ja en het sportbeest.... wie zou die nie kennen. O wee als ge op vrijdag te laat binnen waart bij de bataljonscross. Roepen dat die kon. Zelfs als Kroo waart ge kontent als ge die nie te veel tegenkwam.
Trouwens, nog steeds niemand die luchtfoto's van de actieve sites heeft ? Vooral van den Boc ben ik aan het zoeken.
Groeten,
Dany
Ja hier zijn weer een paar bekende namen aan het paseren
Alex Baldewyns die zat in 1986 op den Boc, op blz 17 heb ik een foto gezet waar hij ook opstaat, ik dacht de 4de staand van links. Toen ik afzwaaide in januari 1987 zat die geloof ik al op de Qm.
Erwin Goyvaerts (Rocky) die zat toen ook op den Boc.
Ja en het sportbeest.... wie zou die nie kennen. O wee als ge op vrijdag te laat binnen waart bij de bataljonscross. Roepen dat die kon. Zelfs als Kroo waart ge kontent als ge die nie te veel tegenkwam.
Trouwens, nog steeds niemand die luchtfoto's van de actieve sites heeft ? Vooral van den Boc ben ik aan het zoeken.
Groeten,
Dany
-
ik had altijd geluk met den bataljonscross..........
medische dienst e, ik kon ni weg .........
den dienst moest verzekerd blijven he,
en anders reed ik wel naar soest, medicatie halen..........
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Beste asfaltvreter!asfaltvreter schreef:ik had altijd geluk met den bataljonscross..........
Ja , die bataljonscross.....elke vrijdag middag was het prijs!! Nadien als we er mee gedaan hadden konden wij de batterijkuis beginnen!! Reed jij daar met dat VW busje met het rode kruis op???
GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!