1971-72 - 43A Brakel
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Beste Wim,
Ik zat op den Boc als kroo van eind april 1986 tot eind januari 1987.
Alle namen die je noemt klinken bekend.
Hoe zit dat eigenlijk met die vriendenkring 43a ? Weet daar iemand meer van ? Zijn dat enkel beroeps of zitten er ook dienstplichtigen tussen ? Hoe kan men die kontakteren ?
Ik zie dat je woonplaats Lombardsijde is, ben je toevallig nog actief bij 14 A ? Heb je soms weet van een opendeurdag dit jaar ? Ik ben daar in 2007 naartoe geweest en zou dit nog eens willen overdoen.
Veel vragen ik weet het, alvast bedankt als je er een paar kan beantwoorden.
Groeten vanuit Lokeren,
Dany
Ik zat op den Boc als kroo van eind april 1986 tot eind januari 1987.
Alle namen die je noemt klinken bekend.
Hoe zit dat eigenlijk met die vriendenkring 43a ? Weet daar iemand meer van ? Zijn dat enkel beroeps of zitten er ook dienstplichtigen tussen ? Hoe kan men die kontakteren ?
Ik zie dat je woonplaats Lombardsijde is, ben je toevallig nog actief bij 14 A ? Heb je soms weet van een opendeurdag dit jaar ? Ik ben daar in 2007 naartoe geweest en zou dit nog eens willen overdoen.
Veel vragen ik weet het, alvast bedankt als je er een paar kan beantwoorden.
Groeten vanuit Lokeren,
Dany
-
asfaltvreter - Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
van brasschaat uit de beste wensen voor iedereen , een goede gezondheid en niet te veel werken..........
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....
-
Rhani - Lid geworden op: 12 mar 2008, 12:54
Nog eens een reactie op die foto hierboven van de vrouwelijke Mil van 43a EEUWEN GELEDEN, ha ha
Ik sta in't midden op de tweede rij, zo jong nog, waar is de tijd ......
Ik herken Linda Simons, Sonja De Ruyscher, Gilberte Fockenier, Els, Corinne Hoppenbrouwers ?, Nicole ?
Astrid
Ik herken Linda Simons, Sonja De Ruyscher, Gilberte Fockenier, Els, Corinne Hoppenbrouwers ?, Nicole ?
Astrid
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
He Astrid,Rhani schreef:Nog eens een reactie op die foto hierboven van de vrouwelijke Mil van 43a EEUWEN GELEDEN, ha ha![]()
Astrid
Ja, dat is inderdaad lang geleden. Hier is het rustig momenteel ... nou ja rustig ... binnen 7 weken bevalt mijn dochter Grace van haar eerste kindje. De spanning stijgt dus. Ja ja, ik word oma.
Maar, wat die fameuze foto betreft ... ik zal een beetje helpen .. voor zover ik het nog weet hé.
Helemaal voorin ik dus. Op de eerste rij ... Chantal Delvaux, Hoedemakers en Linda Simons.
Achter Chantal loopt Patricia ??? (kwam destijds uit Essentho) dan kom jij en naast jou loopt Nicole Goddefroy.
Achter Patricia loopt de 2de Nicole (een platte Westvlaamse), daarachter loopt Els (was destijds getrouwd met Marc Hellinx)
Wie daarachter loopt ... daarvan weet ik de naam niet meer. Wel weet ik dat zij er in de tijd vandoor ging met Guido ...., de sportinstructeur. Haar moeder noemde Paula en haar vader was CLC.
En achteraan loopt Lilian Bellen.
Daarachter zie je dan nog de toenmalige kapitein Michel Coryn en daarachter Lt. Testelmans ... thans Generaal Testelmans.
oh ja, en tussen jou en Nicole zie je nog een klein stukje van Carla (met bril). Zij werkte, samen met Hoedemakers, op het secretariaat. Pppfff, moet dringend mijn geheugen eens opfrissen hoor
Mocht ik nog iets tegenkomen hier, dan laat ik het wel zien hoor.
Hoop spoedig nog iets van je te horen.
groetjes, Sonja
-
Ik heb de foto nog eens bekeken en herken nu enkele mensen die je opgenoemd hebt, Carla ken ik natuurlijk ook nog. En het is Brigitte Reniers die nu al jaren getrouwd is met de sportmonitor Guido Wouters, de mama Paula is ondertussen al enkele jaren overleden (ik heb ze toch ook goed gekend, we gingen altijd bingo spelen met de meeste MADAMMEN), weet je dat nog ? Er was ook niet veel te doen daar in het verre Brakel, het was dan al eens leuk om met zoiets mee te doen. En aan al die feesten moet ik soms nog terugdenken, zoals het jaarlijkse feest van de Medische dienst, feest van de TTr, mosselfeest enz. Dat waren toch fijne tijden he
groetjes van Astrid en tot een volgende keer
p.s. laat zeker iets weten als je kleinkindje geboren is
-
Sonja nog vergeten te zeggen dat ik Gilberte Fockenier meen te herkennen achter jou, links, i.p.v. Chantal Delvaux ?
Astrid
p.s. je hebt wel heel goeie ogen want die mannen achteraan herken ik niet, spijtig !!! Ik heb ook al een leesbril nodig, ha ha ha
Astrid
p.s. je hebt wel heel goeie ogen want die mannen achteraan herken ik niet, spijtig !!! Ik heb ook al een leesbril nodig, ha ha ha
-
asfaltvreter - Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
hey sonja,
alvast gefeliciteerd met je eerste kleinkind.
ik ben nu bijna 4 j "grootvader".
begin je auto maar al te tanken en naar iedereen te bellen dat je voortaan weinig tijd hebt..... hahahaha
ik ben mn vrouw en de auto ook al kwijt........
kleine van school halen en bijhouden tot de ouders terug zijn
en in t weekend hebben ze weer wat aan d hand........
allemaal job voor ons moeke , en erg dat ze dat vind pfffff
heel uw huis vertimmerd , tuin afgebroken..........
maar t is wel leuk hoor ......
alvast gefeliciteerd met je eerste kleinkind.
ik ben nu bijna 4 j "grootvader".
begin je auto maar al te tanken en naar iedereen te bellen dat je voortaan weinig tijd hebt..... hahahaha
ik ben mn vrouw en de auto ook al kwijt........
kleine van school halen en bijhouden tot de ouders terug zijn
en in t weekend hebben ze weer wat aan d hand........
allemaal job voor ons moeke , en erg dat ze dat vind pfffff
heel uw huis vertimmerd , tuin afgebroken..........
maar t is wel leuk hoor ......
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Goeiemorgen !
Deze week heb ik op www.mil.be een uitgebreid CV gevonden van Generaal Testelmans !! Even Testelmans intikken op de zoekfuntie!!
Wat die luchtfoto van Hausheide betreft hou ik het mee in de gaten hoor !!
En beste Sonneke worden het beschuitjes met muisjes of suikerbollekes ??
Verder iedereen de beste groeten en hou het warmpjes hoor !!
GRTZ, EMTEEKEN
Deze week heb ik op www.mil.be een uitgebreid CV gevonden van Generaal Testelmans !! Even Testelmans intikken op de zoekfuntie!!
Wat die luchtfoto van Hausheide betreft hou ik het mee in de gaten hoor !!
En beste Sonneke worden het beschuitjes met muisjes of suikerbollekes ??
Verder iedereen de beste groeten en hou het warmpjes hoor !!
GRTZ, EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
De jongste - Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:34
Hallo,
Even kijkje nemen op volgende link: scrollen maar.
Als ik het me nog goed herinner was Hausheide toch de D-site. Tenminste in 1973-74 toen ik er vaak op wacht stond of van Ploeg was. Inclusief de Duitse tv, Frits de bok-mascotte, chef ????? (lawijd) uit Boom of Reet en wachtmeester Van Hulle. Er was nog een chef uit West-Vl, zijn naam is weg maar zijn typische "nenk, allee (g)hauw klinkt me nog steeds in de oren.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... e&start=15
Even kijkje nemen op volgende link: scrollen maar.
Als ik het me nog goed herinner was Hausheide toch de D-site. Tenminste in 1973-74 toen ik er vaak op wacht stond of van Ploeg was. Inclusief de Duitse tv, Frits de bok-mascotte, chef ????? (lawijd) uit Boom of Reet en wachtmeester Van Hulle. Er was nog een chef uit West-Vl, zijn naam is weg maar zijn typische "nenk, allee (g)hauw klinkt me nog steeds in de oren.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... e&start=15
Hoe slecht het ook was, legerdienst was ergens goed voor!
-
BCA - Lid geworden op: 12 jun 2008, 21:50
Bedankt voor die link naar de luchtfoto's van Google Earth,maar deze zijn echter heel onduidelijk.Ik ben meer op zoek naar luchtfoto's van de site toen ze nog operationeel was.Zoals deze van Tietelsen welke ik reeds op pagina 51 geplaatst heb.
Groetjes.
BCA
Groetjes.
BCA
-
Goeiemorgen !BCA schreef:Bedankt voor die link naar de luchtfoto's van Google Earth,maar deze zijn echter heel onduidelijk.Ik ben meer op zoek naar luchtfoto's van de site toen ze nog operationeel was.Zoals deze van Tietelsen welke ik reeds op pagina 51 geplaatst heb.
Groetjes.
BCA
Bij het doorbladeren van de Anciens 62A site ben ik luchtfotos van operationele sites van zowel Korbach als Essentho tegengekomen !
Mogelijk zijn er van dezelfde auteurs fotos van de sites 43A beschikbaar??
GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Goedemorgen!
Gisteren kreeg ik een berichtje in mijn mailbox van een roommate von damals !! Dit was een fijne verrrassing !!
Van de 6 man in onze kamer heb ik er al 4 getraceerd dus !!
Nu nog de resterende 2 en het kamerclubje is compleet !!Jiehaa!!
Dus nog steeds zoekende,
-MARC CALLENS uit Heestert bij Kortijk
Was mogelijk MT-chauffeur
-DE CAESSTECKER uit ergens in West- Vlaanderen !!
Was planton BSM D-BIJ
Als je deze mensen kent laat het weten !!
Misschien even meegeven dat ik de nieuwe groep Essentho Korbach 62A op Multiply heb vervoegd!
GRTZ,EMTEEKE
PS: Hou het warmpjes !!
Gisteren kreeg ik een berichtje in mijn mailbox van een roommate von damals !! Dit was een fijne verrrassing !!
Van de 6 man in onze kamer heb ik er al 4 getraceerd dus !!
Dus nog steeds zoekende,
-MARC CALLENS uit Heestert bij Kortijk
Was mogelijk MT-chauffeur
-DE CAESSTECKER uit ergens in West- Vlaanderen !!
Was planton BSM D-BIJ
Als je deze mensen kent laat het weten !!
Misschien even meegeven dat ik de nieuwe groep Essentho Korbach 62A op Multiply heb vervoegd!
GRTZ,EMTEEKE
PS: Hou het warmpjes !!
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hallookes!!
Dank zij een gouden tip van medeforummer Willy kon ik vandaag al telefonisch kontakt hebben met MARC CALLENS !!
Dus nog eentje en ons kamerclubje is compleet !!
GRTZ,EMTEEKEN
Dank zij een gouden tip van medeforummer Willy kon ik vandaag al telefonisch kontakt hebben met MARC CALLENS !!
Dus nog eentje en ons kamerclubje is compleet !!
GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!