Gezellige babbelbox voor Hawkisten yeah!!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

09 okt 2008, 13:13

Hallookes!!

Amai mense 'k z'en content zenne!! :P :P 't zit zo.. 'k em vandoag ne nieve
internetbrowser geinstalleerd ! Want diene Internet Explorer deed de lesten
tijd iel raar!! :? :? D'er zit nou ne Firefox oep sé!! Vele intressanter en gebruiksvriendelijker! :P :P Eventueel kan ik de Thunderbird as E-mail program pakke moar da's nog nie vandoen!!
En edde al es 't weerreke gezien??? Joa menne hof ligt er schoon bij zenne!!
Kleir veur de winter te doen!! Yeyyes!! veur tees weekend geve ze 21 grade....amai da goa een ferm terraske weurre!! En m'en sjoeke moet mee sé...want na eur valling moet ze terug buite kome hee...!! :P :P

Allee we goan terug de route oep sé!! Tot loaters!

GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

sonneke44
Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Locatie: Lelystad

14 okt 2008, 20:11

goeden avond iedereen,
Ja, we zijn ier oek nog ne keer se. Iest en vooral ... Emteeke, bedankt veur au lief mailke zenne. Da heeft ferm goed gedoan. Iel tof as er toch iemand meevoelt.
Vandoag een beetje nen triestigen dag want t'is just 9 joar geleden dat mijn manneke mij allien geloaten he se. Veur em was't goe want hij hoefde nie meer af te zien maar ja, voor de achterblijvers is het altijd minder hé.

Verleden week ben ik 3 doagen nor den belgique geweest se. Mijn dochter moest nor de gynecoloog voor nen echo en "moeke" mocht mee. En ja zenne, ik weet oek al wa dat go worden ... ne kleinzoon!!! Alleen de naam mag ik nog nie weten ... straf hé :wink:
En vrijdag ist koffers pakken se want we vertrekken veur een paar doagen nor Beieren en dor gon ek mijne 52ste verjoardag vieren se.
Fiesteeeeeeeeeeeeeee

Jonges, nog nen goeijen avond se. Ik gon da klein grut hier in haar bed stoppen.
Groetjes, Sonneke

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

15 okt 2008, 17:29

Hoi beste Sonneke,

Joa da was iel graag gedaan zenne van da mailleke!! :wink: Allee ge weet da al van au dochter!! Eerlijk gezei vind ik het nog altij het beste da ge da pas weet as da babyke geboren is! Moar ja den dag van vandoag wilde da iel rap wete heee..!! In ieder geval 't is toch altij een schoon gebeurtenis zenne!! :P :P En een naammeke vinde is oek al nie zoe simpel hee.! :wink:

Mense 'k z'en iel conent..'t zit zo.....gistere en eergistere hemme ze bij
mij nief dakgoten en roofing kome plasseere!! amai die gaste hadde een
weerreke veur de vingers af te likken sé!I As ge nou buite zie..amai presies den Drasj national!! En den oepkuis is oek al gedaan...we kunne de herfst en de winter in zenne! :lol: Moar 't is nog nie gedoan me den traveau sé!
Het binnewerk stoa te wachten..pff! :oops: :oops:

Vandoag zennek me m'en sjoeke noar de markt geweest veur de kommiskes te doen, en oemda de werke goe verlopen woare hebbe we
d'er es een goe dagske van gemoakt sé!! :wink: :wink: Met de doagen heeft ze ne goeie morele steun geweest veur mij!! Ik weet da ze tees meeleest en sjoeke ge zij de max zenne!! :P

Volgend weekend is da hie wa verder nen Pompoenendag en we goan d'er noartoe sé!!

Zo se tot loaters hee..!

GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

sonneke44
Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Locatie: Lelystad

24 okt 2008, 18:29

Hallo iedereen,

We zijn weer terug van een leuk weekje Beieren. Het weer was prachtig ... elke dag zo een graad of 20. Niet slecht hé!!! Verder ben ik op mijn verjaardag flink verwend door mijn manneke zenne. Heel veel nieuwe hobby-spullekes gekregen. Van de kleine heb ik een doosje Ferrero Rocher gekregen. Die heeft ze zelf gekocht in Beieren en met haar eigen spaarcentjes betaald. Ik had 's morgens mijn ogen nog niet helemaal open of ze zal al bij mij op bed met het cadeautje. Ze zei ... kijk eens mama, heb ik voor jou gekocht van mijn eigen zakcentjes en het kostte .... euro. Ik kreeg er de slappe lach van. Zo een flap-uit is dat zeg!!!
's Avonds zijn we lekker uit gaan eten daar. En het smaakte goed zenne amaai .... Nu nog 8 maandjes en dan zitten we ginder weer voor 3 weken.

Allez, ik ga hier nog het een en ander doen zenne. 't Is geen weer om nen hond door te jagen dus zitten we lekker warm binnen.

groetjes, Sonneke

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

27 okt 2008, 13:44

Hallookes allemaal!!

Amai 'k z'en just thuis geroakt sé!! Joa mense 't was jaarmarkt hee!! :lol: :lol: Nogal een sjans da we iel vroeg z'en gegoan want oep halfnoen woare d'er al buikes!! :? :? Allee m'en sjoeke was iel content da we gegoan woare zenne! Wemme veel kraamekkes gezien en een wa koopekkes gedoan oek sé!! zoe ne zak me spekke die as ge goed moet wegrammaseere wilde d'er en dagske langer van geniete! :P :P En in 't noar huis goan es ne goeie Duitse Bratwurst mit Zwiebelen und currysaussse!! Mmmmm!!
En veur de rest nie zoe veel niefs, allien da we 30 joar terug nou oan den afzwaai bezig woare moar doar hemmek ieverans anders oep 't forummeke
een goe verslagske van gemoakt hee..!! :P :P :P
Allee we goan ons een bitsje afkappe sé!! 't zal vandoen z'en zenne!! :?
Tot loaters hee jonges!!

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

10 nov 2008, 07:24

Goeiemorgie!!

Joa mense 'k z'en hie nog es zenne!! Druk druk druk hee.!
Iest efkes wa ander dinkskes oep ander forummekes gedoan en oek iel veel
werk me m'en huizekke van binnen te doen..pfff!! Den buitekant is kleir veur de winter in te goan en nou is den binnekant hee..!!! :P
Subiet nog wa kommiskes doen en veur de rest nog wa de kuis doen peis ik! :?
Edde da weer gezien mense?? 't is weer veur terug in ouwen tram te duike!! :? :?
Zo sé mense tot loaters hee..!!


GRTZ,EMTEEKEN :P
Suuuupppeeers yes!!!!!

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

15 nov 2008, 22:12

Wat gaat de tijd toch snel Was vandaag in Brussel en de eerste kerstbomen staan al in de winkels jongens toch en de sint moet nog komen haha deze week hebben ze mijne vuilbak afgezet want vanaf januari beginnen ze met het diftar systeem (de vervuiler betaalt) iedereen wreed content in de gemeente enfin we zien wel, groetjes

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

22 nov 2008, 20:50

Wat een winter prik zeg dat zijn we niet meer gewoon, zowaar sneeuwbuien
en wat is het kalm op dit item geen sonneke geen emtee te druk?

sonneke44
Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Locatie: Lelystad

24 nov 2008, 10:19

mucki schreef:Wat een winter prik zeg dat zijn we niet meer gewoon, zowaar sneeuwbuien
en wat is het kalm op dit item geen sonneke geen emtee te druk?
Nou Mucki, we zijn er nog hoor. Kijk regelmatig eens op de site maar ja, als er niks staat .....
Hier in Lelystad is het behoorlijk wit hoor. Het is gisteren beginnen sneeuwen en dat tot vanmorgen. Nu staat er een behoorlijke koude wind dus het is oppassen geblazen als je onder de bomen doorloopt want je krijgt zo een pak sneeuw in je nek :lol: :lol:
Vanaf woensdag zou het beter worden en stijgen de temperaturen weer naar zo een 10 graden. Ik hoop dat het volgende week-end een beetje droog blijft want we willen met de kerstversiering beginnen. Zondag is nl al de eerste advent enne ... ik blijf toch de Duitse traditie een beetje in eer houden hoor. Lekker een dikke maand met de kerstversiering en heeeeeeeeel veel knipperende lichtjes in en om het huis. Zal wel een fotoke plaatsen als het zover is.
Alles, mijn ventje brengt me net een lekkere warme chocolademelk se.
Nog een fijne dag verder.

groetjes, Sonneke

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

24 nov 2008, 18:25

Ja Sonneke wat was dat gisteren gelukkig is het vandaag beter.Ja de fijnste tijd van het jaar komt er aan maar voor de kerstmarkten moet je niet meer in Duitsland zijn die van Brussel mag best gezien worden vind ik Veel plezier nog met je voorbereiding voor de advent

asfaltvreter
Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
Locatie: brasschaat

24 nov 2008, 20:21

sonneke,
ik denk dat wij in dezelfde periode nog in brakel gezeten hebben.....
ik zat daar van 84 tot 86
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....

sonneke44
Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Locatie: Lelystad

24 nov 2008, 21:08

mucki schreef:Ja Sonneke wat was dat gisteren gelukkig is het vandaag beter.Ja de fijnste tijd van het jaar komt er aan maar voor de kerstmarkten moet je niet meer in Duitsland zijn die van Brussel mag best gezien worden vind ik Veel plezier nog met je voorbereiding voor de advent
Dank je wel Mucki. Ja, wat de kerstmarkten betreft ... alles veranderd nietwaar. Waar ik nu woon weten ze helemaal niets van Kerstmarkten hoor. Ze noemen het wel de Kerstmarkt maar de sfeer is ver te zoeken :? :? hollanders hé :wink: :wink:
Toen mijn echtgenoot David nog leefde reden we toch minstens 1 keer per jaar naar Duitsland voor de Kerstmarkt. Alhoewel hij een geboren en getogen Brusselaar was had Duitsland toch zijn voorkeur. Ja, dat waren nog tijden.

groetjes, Sonneke

sonneke44
Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Locatie: Lelystad

24 nov 2008, 21:12

asfaltvreter schreef:sonneke,
ik denk dat wij in dezelfde periode nog in brakel gezeten hebben.....
ik zat daar van 84 tot 86
Ja, in die tijd woonde ik ook nog in Brakel maar had toen mijn uniform, met strepen en al, al aan de kapstok gehangen hoor. Dat was in 1983, kort na de geboorte van mijn dochter. Mijn man, David Boels, is nog tot in 1990 in Brakel gebleven en muteerde daarna naar Evere, naar de dienst SGR, de militaire inlichtingendienst. Van daaruit muteerde hij naar Brasschaat, waar hij op het secretariaat van de Artillerieschool terechtkwam.

groetjes, Sonneke

asfaltvreter
Lid geworden op: 23 nov 2008, 18:12
Locatie: brasschaat

24 nov 2008, 21:34

ik zat op de infermerie , even onder luc eeckhout en daarna david sette
dr mortier heb ik nog meegemaakt en kort na zijn vertrek ben ik ook vertrokken.de peter lemmens zat ook bij ons
wat je zelf doet,doe je (meestal ) beter.....

sonneke44
Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Locatie: Lelystad

25 nov 2008, 11:09

asfaltvreter schreef:ik zat op de infermerie , even onder luc eeckhout en daarna david sette
dr mortier heb ik nog meegemaakt en kort na zijn vertrek ben ik ook vertrokken.de peter lemmens zat ook bij ons
Allemaal bekende namen voor mij. David was toch die Vietnamees he ... of toch zoiets. Met de Luc hadden we altijd lol in de bar Ooffr. En Peter Lemmens is ook geen onbekende voor mij. Leuk weer al die herinneringen.

groetjes, Sonneke