Nationalisme

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Aime1955

13 nov 2008, 19:36

Van een soldaat wordt verwacht dat hij zijn leven opoffert voor zijn vaderland.
Soldaten moeten dus denken altijd aan de juiste kant te staan!

Gaat dit altijd op?
Laatst gewijzigd door Aime1955 op 13 nov 2008, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Exjager

13 nov 2008, 20:00

Aime1955 schreef:Van een soldaat worst verwacht dat hij zijn leven opoffert voor zijn vaderland.

Gaat dit altijd op?
Soldaat worst? Was dat een bijnaam? :D

Aime1955

13 nov 2008, 20:05

Exjager schreef:
Aime1955 schreef:Van een soldaat worst verwacht dat hij zijn leven opoffert voor zijn vaderland.

Gaat dit altijd op?
Soldaat worst? Was dat een bijnaam? :D
Da was dienen soldaat die iedere dag zijn portie Duitste Bockworsten moest binnen hebben! :D

Bedankt voor de rechtzetting!

Aimé

Paul Siemons

13 nov 2008, 20:16

Aime1955 schreef:

" Van een soldaat wordt verwacht dat hij zijn leven opoffert voor zijn vaderland. "

Volledig verkeerde gedachtengang Aime; dit is de juiste stelling:

"Van een soldaat word verwacht dat hij zijn tegenstrever laat sterven voor die zijn vaderland"
(Gen.Patton)

Mvg,
P.Siemons

eeckhout

26 nov 2008, 17:18

degene die ons dit wijsgemaakt hebben waren tijdens de tweede
wereldoorlog veilig naar Engeland gevlucht om daar champagne te
zitten drinken in naam van onze sukkelaars.Mooi voorbeeld toch
ik wil een klein stamboomonderzoek starten
hoe ga ik van het heden naar het verleden
een goede start zou mij veel helpen

alloo

26 nov 2008, 19:46

Ja petrol en eeckhout dat is nu zo éénmaal, het eerst in gang zetten, dan vluchten, de kleine man het laten uitvechten,en dan later met de pluimen gaan lopen ,en dan beginnen preken, ik heb dit gedaan, ik heb dat gedaan.Ik ben eens niewsgiering met welke preek koning Albert voor de dag ga komen met kerstmis,als gij die hoort preken, die moet heiliger zijn dan de paus.

groetjes Alfons

lofty

27 nov 2008, 16:49

In verband met het eergevoel van de hoge heren mag ik jullie wellicht vertellen hetgeen mijn grootvader, die oud strijder 14-18 en die toen 6 jaar legerdienst had gedaan (opgeroepen voor legerdienst in 1913) wist te vertellen.
Hij was op dienst als telegrafist aan het zogenaamde zeestation in Oostende, toen de oorlog uitbrak.
Hij vertelde me steeds opnieuw dat de eersten die op de vlucht sloegen de ministers waren. Ze hadden dan nog het lef om hem en zijn collegea de hand te komen drukken en hun enige commentaar was, (vrij vertaald uit het Frans) "eerst mijn vel, mijn vrouw en mijn kinderen".
Ze haasten zich om op de laatste mailboten te komen en werden kort daarop gevolgd door een bende hogere officieren.
Iedereen wist dat het Belgisch leger de strijd nog niet had opgegeven.
Die heren hebben de bevolking opgestookt tot verzet met al de gevolgen voor de burgerbevolking, want op verzets daden kwam steeds de reactie van represailles. Hoeveel onschuldige mensen zijn er niet door die heren de dood ingejaagd. Hoe ze nog ooit hebben durven terug keren met Spaak en konsoorten op kop vraag ik me af.