1968 - 1969 Cie Staf Arolsen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Julien Ph

04 mei 2009, 14:13

Ben ik nu echt de enige overlevende van de Cie Staf 1968 - 1969 in Arolsen?
Niets, maar ook niets is er van die jaren terug te vinden...
Ik herken wel veel 'beroeps' op de foto's, maar miliciens, geen enkele!
Ikzelf was planton van SSM Adj. chef Vande Goor en als MAN-chauffeur was ik slechts 1 dag in de maand in de garage bij 5-latter en daarna Adj. Vrancken.
Ben benieuwd dat er nog een overlevende is van die periode...
Carpe Diem

fb

04 mei 2009, 19:59

Hei,

Ik was in Arolsen Staf & diensten - radio-operator van maart 69 tot eind okt 69. Bij ons op de kamer herinner ik mij Delft (Lauwe), Roelandt (Heule), Fredje Vanoverberghe (Lichtervelde), Gemels (Kiewit), Verdoodt (Apen?) etc...
Op de kamer naast ons was er een Vandale (skoon brussels dialect), Dewitte (Tielt ?), Spinoy (altijd zere voeten...), Peeters ...
Wij zaten op eerste verdiep, rechts op 't einde van de gang, voorlaatste kamer.
Spijtig genoeg nooit iemand teruggehoord of gezien, buiten nog sporadisch contacten met adj Strobbe, die ook zendamateur is.
Wij waren vooral 'actief' in het radiokot bij 'de snor' en ik herinner mij heel goed adj Strobbe en brig Reyskens (radiohersteller)
Volgens 'den ouwe' waren wij géén soldaten...(te weinig kruipoefeningen)
Rinkelt er een belletje?

;-) frans

Julien Ph

04 mei 2009, 20:35

fb schreef:Hei,

Ik was in Arolsen Staf & diensten - radio-operator van maart 69 tot eind okt 69. Bij ons op de kamer herinner ik mij Delft (Lauwe), Roelandt (Heule), Fredje Vanoverberghe (Lichtervelde), Gemels (Kiewit), Verdoodt (Apen?) etc...
Op de kamer naast ons was er een Vandale (skoon brussels dialect), Dewitte (Tielt ?), Spinoy (altijd zere voeten...), Peeters ...
Wij zaten op eerste verdiep, rechts op 't einde van de gang, voorlaatste kamer.
Spijtig genoeg nooit iemand teruggehoord of gezien, buiten nog sporadisch contacten met adj Strobbe, die ook zendamateur is.
Wij waren vooral 'actief' in het radiokot bij 'de snor' en ik herinner mij heel goed adj Strobbe en brig Reyskens (radiohersteller)
Volgens 'den ouwe' waren wij géén soldaten...(te weinig kruipoefeningen)
Rinkelt er een belletje?

;-) frans
Blijkbaar is dat ook de kamer waar ik gelegen heb, ik kan het mij niet goed meer herinneren... wat ik me nog wel herinner is dat als ik de kamer verliet dan moest ik ietjes schuin naar links gaan waar het bureel van de SSM was, waar ik werkzaam was. Naast het bureel van de SSM was het bureel van de commandant, toen kapitein commandant Sibert.
Begin maart 69 ben ik nog van kamer veranderd... omdat ik in feite chauffeur was moest ik verhuizen naar de kamer waar al de chauffeurs lagen, de andere kant van de gang. Ben daar maar 3 weken gelegen, nog een week op maneuvers en ben dan eind maart afgezwaaid.
Waarschijnlijk heb ik u wel gezien maar ik herinner mij niets meer.
nb: bent u radioamateur? wat is uwe call? mijne call is on4cdn...
Carpe Diem

fb

05 mei 2009, 12:43

Hallo,

Voila, u bent niet de enige overlevende! Als ik me goed herinner dan was de deur van onze kamer tussen de deur SSM en die van het wapenkot.
Ik geloof dat we elkaar dan wel juust moeten gemist hebben!
In mijn vrije tijd zat ik dikwijls in het 'reigersnest' boven de mess OOff gans in de top van het gebouw. Daar kon ik uren luisteren op 80/40 op de GRC-9/1009 die daar stond. Met een beetje geluk kwam adj Strobbe dan langs en kon ik supporteren terwijl die QSO-tjes draaide als DL8YD (als ik me niet vergis), nu ON8RI.
Mijn call is on6fz, maar de activiteiten staan hier op een héél laag pitje. Enkel een beetje CW op 40m (er hangt zelfs geen mikro aan mijn TS850, hi) en nu en dan eens meeluisteren om het opnemen van CW niet te veel te verleren.
Misschien komen er door onze babbel nog anderen op af?

73 uit moorslede,

frans