21 juli 2009: Wat u op TV niet te zien kreeg !

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Vind u een militair defilé nodig?

Ja!
13
43%
Neen, weg daarmee!
8
27%
Mij laat het koud!
9
30%

Totaal aantal stemmen: 30
Gast

27 jul 2009, 18:49

Kijk je elk jaar naar het militair defilé? Dan heb ik hier een aanrader voor u. De beelden van het luchtdefilé dat u op TV nooit te zien krijgt:

Klik hier !

Greetz,

JP.
Gast

27 jul 2009, 20:10

Allesomvattend, dan kan ik de liefhebbers enkel www.baha.be aanbevelen.
Gast

29 jul 2009, 20:18

Ja BAHA is historisch zeer goed, maar vind het alleen een beetje spijtig dat men hier komt reclame maken voor een andere website, die zelfs geen banden heeft met de 15 Wing. Ik kan tenminste zeggen dat ik een "old timer" van de 15 Wing ben, en nog steeds actief, zij het dan via het Dakota Documentatiecentrum van de 15 Wing. DUS:

www.dakota15wing.be

jp.vandoorselaer@dakota15wing.be

Greetz, JP.
Gast

29 jul 2009, 23:45

Terloops toch even melden dat alle vliegtuigen die door de 15e Wing werden gebruikt en nu nog, duidelijk met foto staan vermeld op de door mij geciteerde site. (o.a. Pembroke, Flying Boxcar e.a.)

Trouwens ken ik de Wing goed vermits ik uw buurman was tijdens mijn legerdienst in de periode 1969-1970 bij de Wing Tele, gevestigd in de oude luchthavengebouwen te Melsbroek, en dagelijks met de vliegbewegingen geconfronteerd werd.

Groeten,
Gast

30 jul 2009, 07:59

Hallo Ruffo,

Ja, ik heb uw PM gelezen. En ik heb ook in een vorige post geschreven dat BAHA een goede website is, duidelijke informatie, over toestellen zowel heden als verleden. Dus ik zal de laatste zijn die iets slecht zal vertellen over BAHA.

Ik heb 10 jaar bij de VVE gediend, waarvan het overgrote deel in de 15 Wing. Dus ik heb wel een speciale band met Melsbroek. Ik wou dat enkel even onderlijnen. Daar is toch niets verkeerds aan?

Trouwens, als ik mij niet vergis staat er op de website van Dakota, een link naar BAHA. Ik wou alleen even de mensen laten genieten van iets dat ze niet te zien krijgen op TV, in verband met het luchtdefilé. Daar is toch ook niets verkeerds aan. Trouwens, ik moet Mike hartelijk danken voor de foto's die hij heeft genomen in volle vlucht.

De reportage zal ook binnenkort op de website van Dakota staan. Het vergt alleen een beetje tijd, als je meer dan 1 website in beheer hebt.

Greetz, JP.

Fokke

30 jul 2009, 10:07

Is dat die Mike Arren die ooit nog in Weelde bij de Kempische Aeroclub "zweefgevlogen" heeft??? Dan ken ik die!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

30 jul 2009, 10:24

Hi Fokke,

Mike Arren is Inspecteur bij de Federale Politie en vliegt regelmatig mee met de helicopters van het Luchtsteundetachement. Ik weet dat hij in Antwerpen woont, maar van Weelde weet ik niets. Ik zal hem eens de vraag stellen, en laat wel iets weten via het Forum.

Greetz, JP.

Fokke

30 jul 2009, 10:42

vve-uda schreef:Hi Fokke,

Mike Arren is Inspecteur bij de Federale Politie en vliegt regelmatig mee met de helicopters van het Luchtsteundetachement. Ik weet dat hij in Antwerpen woont, maar van Weelde weet ik niets. Ik zal hem eens de vraag stellen, en laat wel iets weten via het Forum.

Greetz, JP.
Dat was zo een 10 jaar geleden. Mij staat voor dat hij nogal aan de "hoogblonde" kant was, maar dat ben ik niet meer zo zeker... :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

30 jul 2009, 10:55

@ Fokke,

Ja en zijn haar is redelijk kort geknipt. Ik denk wel dat we over dezelfde persoon spreken. Als je met hem wil in contact treden dan geef ik je zijn e-mail adres bij Dakota: mike.arren@dakota15wing.be.

Hij werkt daar aan de digitalisering van het archief in zijn "spare" time.

"Un obsédé de l'aviation", maar dat is goed bedoeld want hij levert goed werk, en zoals ik hem ken is hij heel sympathiek in de omgang.

Greetz, JP.

Fokke

30 jul 2009, 11:15

Ruffo schreef:Allesomvattend, dan kan ik de liefhebbers enkel www.baha.be aanbevelen.
Ik ben daar eens gaan kijken en heb vastgesteld dat dat allemaal in het Engels is... Pardon, niet alles: Er wordt wel in het Nederlands en het Frans gevraagd om 25 Euro te betalen voor het lidmaatschap. :evil:
Gast

30 jul 2009, 11:32

Fokke schreef:
Ruffo schreef:Allesomvattend, dan kan ik de liefhebbers enkel www.baha.be aanbevelen.
Ik ben daar eens gaan kijken en heb vastgesteld dat dat allemaal in het Engels is... Pardon, niet alles: Er wordt wel in het Nederlands en het Frans gevraagd om 25 Euro te betalen voor het lidmaatschap. :evil:
@ Fokke:

Wablieft? Ik betaal in Dakota 15 Wing slechts 15 Euro, en bij de Compagnons van de Ommegang, raad eens... 9 Euro. En omdat ik tijdens mijn dienst bij de UDA veel met de "recce jeep" heb gewerkt, heb ik mij lid gemaakt van het "Pegasus Museum", omdat ze daar een project "recce jeep" hebben, waar de jeep volledig gerestaureerd wordt. En daar betaal ik slecht:...., 5 Euro.

Bovendien krijg ik bij Dakota en Ommegang elke 3 maanden een mooi tijdschrift, met interessante artikels. Wat sturen ze bij BAHA dan? Een complete roman? Sommige verenigingen zijn toch niet benauwd om astronomische bedragen aan lidgeld te vragen. Sorry, maar aan die prijs zullen ze mij daar niet zien!!!!

Groetjes van den JP.

Fokke

30 jul 2009, 12:02

vve-uda schreef:
Fokke schreef:
@ Fokke:

Wablieft? Ik betaal in Dakota 15 Wing slechts 15 Euro, en bij de Compagnons van de Ommegang, raad eens... 9 Euro. En omdat ik tijdens mijn dienst bij de UDA veel met de "recce jeep" heb gewerkt, heb ik mij lid gemaakt van het "Pegasus Museum", omdat ze daar een project "recce jeep" hebben, waar de jeep volledig gerestaureerd wordt. En daar betaal ik slecht:...., 5 Euro.

Bovendien krijg ik bij Dakota en Ommegang elke 3 maanden een mooi tijdschrift, met interessante artikels. Wat sturen ze bij BAHA dan? Een complete roman? Sommige verenigingen zijn toch niet benauwd om astronomische bedragen aan lidgeld te vragen. Sorry, maar aan die prijs zullen ze mij daar niet zien!!!!

Groetjes van den JP.
Ik peins dat hun klanten (leden) vooral in Engeland en in de States zitten, te zien aan het taalgebruik!Dan is dat natuurlijk logisch! :lol:
Gast

30 jul 2009, 12:15

Ja, in dat geval kan ik het begrijpen. Maar dan nog is er iets dat niet klopt. Bij de Ommegang betaald een lid in België slechts 9 Euro, en diegenen die in het buitenland wonen, 20 of 25 Euro. Maar dat is om de kosten van verzending van het boekje te dekken. En dat zijn er hoogstens een tiental op ongeveer 400 leden.

Als een Belgische vereniging moet leven van leden die in het buitenland wonen, dan vraag ik mij af welk nut het heeft om die vereniging in België op te richten.

Mja, ieder kookt in zijn keuken wat hij zelf graag eet, nietwaar? :lol:

Allez, de groetjes, JP.

brackda

30 jul 2009, 15:54

Fokke schreef:
vve-uda schreef:
Fokke schreef:
@ Fokke:

Groetjes van den JP.
Ik peins dat hun klanten (leden) vooral in Engeland en in de States zitten, te zien aan het taalgebruik!Dan is dat natuurlijk logisch! :lol:

Goede namiddag,

Als voorzitter van de Belgian Aviation History Association (BAHA) kan ik niet anders dan even te reageren.
De website hou ik gewild in het Engels omdat - a/Engels de luchtvaarttaal is en - b/dusdanig het alom terugkerende probleem van tweetaligheid wordt omzeild.
Als men even op de site verder kijkt dan de 25€ lidgeld zal men ook kunnen vinden dat het ledenblad van BAHA in het Nederlands en Frans is opgesteld en volledig op glossy papier wordt uitgegeven met kleuren katernen waar nodig. Dit is een gewilde keuze op vraag van de leden. Het BAHA blad "Contact" is dan ook wel nog het enige Belgische Luchtvaartmagazine die naam waardig. Spijtig genoeg heeft het verleden al verschillende maal uitgewezen dat in België de uitgave van een Luchtvaarttijdschrift op commerciële basis financieel onhaalbaar is. Het is dan ook duidelijk dat aan een ledentijdschrift van hogere kwaliteit een iet hoger ledenprijskaartje hangt. De keuze ligt bij de klant....

Met vriendelijke groeten en bedankt voor de positieve reacties op de BAHA website.

Daniel Brackx
Voorzitter
Belgian Aviation History Association
www.baha.be