Vrouwelijke Militairen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

floske21

16 sep 2009, 13:14

Hallo zitten er hier soms ook vrouwelijke soldaten op het seniorennet??
Ik ben naarstig op zoek naar vrouwelijke soldaten van de eerste lichtingen
om een bijeenkomst te organiseren(lichting 1975)

papafreddy

16 sep 2009, 15:32

floske21 schreef:Hallo zitten er hier soms ook vrouwelijke soldaten op het seniorennet??
Dag Floske

Ja die ken ik, eens kijken bij 43a of 62a hawk eenheid.
Ik heb ook de eerste lichting weten toe komen te Lombardsijde begin 1976 na opleiding in Peutie denk ik.
Er was toen de nodige hilariteit bij de para die toen ook te Lombardsijde verbleven.

MVGr.

PapaFreddy
Gast

16 sep 2009, 23:21

Ik dacht dat deze eerste meisjes reeds in nov. '75 binnen waren Fred, waaronder Vivke die samen met ons na drie maand opleiding naar Duitsland gingen op 23/01/1976. Waren de KRO's niet eerder weg ?
Gr Willem

papafreddy

17 sep 2009, 10:57

Hawk schreef:Ik dacht dat deze eerste meisjes reeds in nov. '75 binnen waren Fred, waaronder Vivke die samen met ons na drie maand opleiding naar Duitsland gingen op 23/01/1976. Waren de KRO's niet eerder weg ?
Gr Willem
Dag Willem

Blij nog eens iets van je te horen, "enkele vrienden van toen die overblijven".
Ik dacht dat ze maar in januari 1976 toegekomen zijn in Lombardsijde.
Ons vivke kan ons hier uitsluitsel over geven.
Wij zijn eind februari 1976 naar duistsland gekomen.
En ik dacht dat zij daarna zijn toegekomen in Essentho, maar ja tis zo lang geleden, ik kan het ook mis hebben.
Want zij hadden eerst opleiding in Peutie dacht ik voordat zij naar tzeetje kwamen.
Half weg oktober ga ik terug eten met die kerels van toen, oa boer tieten en vrouw.
In mei heb ik ook Vandingenen Frederik terug gezien na 30 jaar, hij is ondertussen al Generaal en nog aktief.
Wanneer sluit jij je aan en komt mee vieren met ons?

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy

17 sep 2009, 23:27

AAnpassing van voorgaand bericht.
Daar ons vivke bij de 6TTr was dacht ik, zal zij nooit in Lombardsijde geweest zijn, want de TTr's kregen opleiding in Peutie als ik me nie vergis.

Heb je vandaag LtGen Vandingenen gezien op TV een tijdens het middag nieuws, tijdens een suposium in de KMS over de besparing in het leger door min van defensie Hr Decrem.
Decrem schudde de hand van Vandingenen.

MVGr.
PapaFreddy
Gast

18 sep 2009, 00:33

papafreddy schreef:
Hawk schreef:Ik dacht dat deze eerste meisjes reeds in nov. '75 binnen waren Fred, waaronder Vivke die samen met ons na drie maand opleiding naar Duitsland gingen op 23/01/1976. Waren de KRO's niet eerder weg ?
Gr Willem
Dag Willem

En ik dacht dat zij daarna zijn toegekomen in Essentho, maar ja tis zo lang geleden, ik kan het ook mis hebben.
Want zij hadden eerst opleiding in Peutie dacht ik voordat zij naar tzeetje kwamen.
Half weg oktober ga ik terug eten met die kerels van toen, oa boer tieten en vrouw.
In mei heb ik ook Vandingenen Frederik terug gezien na 30 jaar, hij is ondertussen al Generaal en nog aktief.

MVGr.
PapaFreddy
Ik heb foutieve gegevens neergeschreven in verband met jullie vertrek Fred, daarom sluit ik me bij u aan...enkel de meisjes zelf kunnen uitsluitsel brengen. Ik zou dolgraag er nog eens bij zijn jong, maar ik ben meer dan ooit nog veel te druk bezig met mijn professionele loopbaan. Verder vrees ik dat niemand behalve jij dan me hoogstwaarschijnlijk niet meer zal herinneren. Boer tieten (Essentho) is eigenlijk samen met chef Vandenberghe (Lombardsijde) vrijwel de enigen die ik me nog levendig herinner. De andere bekenden vond ik helaas in de indrukwekkende lijst van de overledenen aan. Een opendeur te Lombardsijde staat wel nog hoog op mijn agenda.
Vr gr, Willem

floske21

06 nov 2009, 18:22

Inderdaad wij zijn maar begin 1976 toegekomen in Ludenscheid bij 6 ttr na onze opleiding in Peutie, ik dacht dat ik daar in Maart ben toegekomen.
Ondertussen ben ik nu al mijn 35 ste jaar gestard bij t leger en ben ik nu gekazerneerd sinds ik terug ben van Ludenscheid in Evere

vivke

18 nov 2009, 17:51

Gr Willem
Mis ik ben binnen gegaan okt 1975 :lol:
My dog is my live

vivke

18 nov 2009, 17:53

Hawk schreef:
papafreddy schreef:
Gr Willem
Dag Willem

MVGr.
PapaFreddy
Ik heb foutieve gegevens neergeschreven in verband met jullie vertrek Fred, daarom sluit ik me bij u aan...enkel de meisjes zelf kunnen uitsluitsel brengen. Ik zou dolgraag er nog eens bij zijn jong, maar ik ben meer dan ooit nog veel te druk bezig met mijn professionele loopbaan. Verder vrees ik dat niemand behalve jij dan me hoogstwaarschijnlijk niet meer zal herinneren. Boer tieten (Essentho) is eigenlijk samen met chef Vandenberghe (Lombardsijde) vrijwel de enigen die ik me nog levendig herinner. De andere bekenden vond ik helaas in de indrukwekkende lijst van de overledenen aan. Een opendeur te Lombardsijde staat wel nog hoog op mijn agenda.
Vr gr, Willem
In nov 1975 zijn wij naar Lombardsijde gegaan en in jan 1976 naar Essentho
My dog is my live

vivke

18 nov 2009, 18:04

papafreddy schreef:AAnpassing van voorgaand bericht.
Daar ons vivke bij de 6TTr was dacht ik, zal zij nooit in Lombardsijde geweest zijn, want de TTr's kregen opleiding in Peutie als ik me nie vergis.

Heb je vandaag LtGen Vandingenen gezien op TV een tijdens het middag nieuws, tijdens een suposium in de KMS over de besparing in het leger door min van defensie Hr Decrem.
Decrem schudde de hand van Vandingenen.

MVGr.
PapaFreddy
µµamaai ik moet hier precies veel rechtzetten. .Ik ben dus niet naar de TTr in Ludenscheid gegaan, maar naar Essentho in jan 1976. Heb één maand opleiding gedaan in Peutie, dan twee maand FCO opleiding in lombardsijde en dan naar Essentho.
Ik ben hier al lang niet meer op het forum geweest, moet heel veel bij lezen :lol:
My dog is my live

vivke

18 nov 2009, 18:05

floske21 schreef:Hallo zitten er hier soms ook vrouwelijke soldaten op het seniorennet??
Hallo floske ik ben Viv en ben van de lichting 29 okt 1975
My dog is my live

floske21

04 dec 2009, 17:50

Hoi Viv nu pas je reactie gezien. Dan zijn we dezelfde datum binnen
gegaan. Ben je nog bij t leger? Je kan me altijd mailen via floske21@gmail.com. Misschien kennen we elkaar?
Groetjes :D

vivke

13 mei 2012, 22:07

Sorry Floske ik ben hier al heel lang niet meer op geweest en heb je bericht nu pas gelezen.

Viv
My dog is my live

Genieterke

15 mei 2012, 01:27

Als ik mij goed kan herinneren heb ik aan de sessie van Vivke nog NBC les gegeven in de Genieschool te Jambes. Het was de eerste lichting vrouwelijke Kandidaten B2 dat moet in het jaar 1977 of 1978 geweest zijn.
Anekdote die Vivke zich misschien nog zal herinneren:
Maandagmorgen stond op het programma 'Individuele ontsmetting', dat was ondermeer met de poederhandschoen helemaal bepoederen ook de haren!
Was daar een collega van Viveke die in het weekend naar de kapster geweest was goed voor 1.600 Belgische Franskes :roll:

Die kon met de hele ontsmettingsactiviteit niet lachen.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

vivke

16 mei 2012, 20:27

Sorry genieterke maar ik ben nooit in Jambes geweest.
Ik heb mijn opleiding gehad in Peutie en Lombardsijde nergens anders en dat was in 1975
My dog is my live