Legerdienst 1963 à 1964 kazerne Adam te Soest
-
4you - Lid geworden op: 17 jul 2005, 11:55

Zijn er hier mannen die dit kenteken nog kennen van de 4ATK te soest kazerne Adam lichting 1963à 1964.
We hadden een luitenand lamberechts en een kapitein Gidelo.
Zou graag contact hebben mee mannen van toen ze zijn nu ongeveer 65 jaar en in pensioen
4you
-
jozef1945 - Lid geworden op: 16 okt 2009, 21:28
Allo, ik was ook soldaat in de jaren 63 64 in 4decie A.TK. SOEST.Na mijn opleiding was ik refektorist,wil zeggen borden klaar zetten voor het eetmaal.We deden die jop met twee, mijn naam is Segers EDWARD EN BIEZEMANS RICHART.Ik kan me nog enkele namen herrinneren van collegas soldaten en oversren.Wapenmaker PIETJE PEK KORPORAAL VAN BUITEN groot laweit,soldaten VAN BLERK WOESTENBORG DE SMET SMETJE GENOEMD Ik ben binnengegaan in Turnhout en was bij de transittroepen, wil zeggen een week belgie en dan Duitsland in.Dat is zo in het kort mijn legerdienst, hoopelijk kom ik bekend over.
SEGERS EDWARD
SEGERS EDWARD
-
Tarzan
Spijtig , maar toen was ik al een jaar weg !
Na het eten van één jaar zwarte aardappels en veel mostaard om ze binnen te krijgen !

Na het eten van één jaar zwarte aardappels en veel mostaard om ze binnen te krijgen !
-
rogerm - Lid geworden op: 18 okt 2009, 19:49
Hallo ,
Ik heb ook in 1963 in Soest gelegen bij 4 ATK op kamer 81
Misschien kennen we elkaar ?
Ik ben Moons Roger uit Westerlo
graag een seintje !
Moons.Roger@skynet.be
Ik heb ook in 1963 in Soest gelegen bij 4 ATK op kamer 81
Misschien kennen we elkaar ?
Ik ben Moons Roger uit Westerlo
graag een seintje !
Moons.Roger@skynet.be
-
Allo hier Segers Eward terug,ik herinner me nog een naan van een schef met 5 strepen VERPLANKEN genoemd,zeer streng.Ik herrinner me nog, dat tijdens mijn dienst,een groep oudgedienden, hun kamp is komen doen en mee gedaan hebben met de grote oefening in HONE.Er was ook een groot cafe voor soldaten het BURGERHOF GENOEMD.Groetjes SEGERS EDWARD
-
Beste oudgedienden.----In een voorig bericht heb ik vernomen,dat de 4de cie A.T.K.later de 9de linie is geworden.Gaag zou ik weten met welke wapens er toen geoefend werd :?:Toen ik mijn dienst deed(1964)werden er 8 telegelijde raketten gemonteerd op een willy jeep,jekon ze ook afvuren van op de grond.In het kamp vogelzang,is er ook eens geoefend van uit hallowette helie,mat is geloof ik niet doorgegaan.Als ik afgezwaaid ben(1965),werden de willy's vervangen door AMX rupsvoertuigen,van deze voertuigen kun je foto's terugvinden op de saite AMX voertuigen.We hadden ook nog enkele MINERVAJEPEN--FORT F6 EN FORT F3 VRACHTWAGENS.Ikzelf reed met een FORT F6 vrachtwagen,alles reed natuurlijk op benzinne.SEGERS EDWARD ESSENE 1790