Sept 1966-juli 1967 12é comp tpt niehl (keulen)
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Die mannen van het 12e TTR waren dat die kerels met die 100 spiksplinternieuwe M.A.N's achteraan tussen de magazijnen geparkeerd waarvan er 14 in gebruik waren?piloot schreef:dag dejeff55 in mijn tijd waren er daar 2 comp het 12é tpt en die andere dat was de bevoorading wij lagen rechts
En wij maar tuffen met aftandse Ford Rheins (wij hadden een exemplaar dat 65l benzine per 100km in zijn kamizool sloeg) en tot op de draad versleten Minervas!
Mag er ook bijverteld worden dat ze in Niehl zelfs geen moersleutel hadden om de bouten van een wiel los te draaien en dat ze dan maar doodgemoedereerd een hamer en beitel als gereedschap gebruikten.
Het verhaal deed de ronde dat nieuw aangeleverd gereedschap "over den draad" verkocht werd aan de Duitsers, of het waar is weet ik niet, maar het verhaal van de hamer en de beitel klopt wel.
Mvg,
MichelN
ex-102e QM
-
Nee, Konzendorf, maar ons rijdend "materieel" werd in Niehl door het 102e onderhouden.piloot schreef:MichelN ja daar stonden die MAN maar ik denk dat ze al een jaar oud waren maar dat verhaal van die "hamer en beitel" klopt niet toch niet in mij tijd, maar jullie zaten toch veel in ossendorf! ik welk jaar zat u daar?
Ossendorf was voor ons een soort magazijn waar wij om de zoveel weken propere lakens gingen ophalen en onze stinkende overalls lieten wassen.
Na een maand Werl begin april 1966 gearriveerd in Niehl en kort daarna naar Konzendorf verhuisd. Wegens een akkefietje mijn laatste veertien dagen doorgebracht in Niehl januari '67.
Mvg,
MichelN
-
piloot - Lid geworden op: 11 dec 2009, 22:27
Het 102è en 12è comp dat waren 2 verschillende comp waar jullie wagen liet herstellen was er daar geen kleine ajd en een grote chef die hebben we later niet meer gezien dan was er een mecanieker van onze comp die het onderhoud deed je heeft hem missien nog uw laatste 14 dagen gezien grt.
-
Wij hingen af van de 102e en de enige die ik me nog herinner van Niehl - met uitzondering van de CSM die wij Clarence de schele leeuw noemden - was de beruchte brulboei chef Windey.piloot schreef:Het 102è en 12è comp dat waren 2 verschillende comp waar jullie wagen liet herstellen was er daar geen kleine ajd en een grote chef die hebben we later niet meer gezien dan was er een mecanieker van onze comp die het onderhoud deed je heeft hem missien nog uw laatste 14 dagen gezien grt.
Veel meer dan me tijdens die twee weken verstoppen in een van de magazijnen of een leegstaande MAN heb ik niet uitgestoken, ik kwam alleen boven water om te eten en als de kantine openging.
Mvg,
MichelN