Commemoratieve medaille
-
Michel001 - Lid geworden op: 27 nov 2010, 15:28
Het is min of meer toch een traditie in ons land dat militairen die gediend hebben onder een bepaalde koning, een commemoratieve medaille krijgen met de beeltenis van die koning. Ik denk dat die traditie dateert van Leopold I (ben niet zeker), maar zeker van Leopold II, Albert I en Leopold III. Naar ik weet bestaat er geen voor koning Boudewijn, alhoewel onze militairen in Korea, Kongo en nog andere opdrachten hebben uitgevoerd. Dat zou toch moeten kunnen dat deze militairen een commemoratieve medaille zouden moeten krijgen. Ik heb de vraag gesteld aan Dhr. De Crem en kreeg van een van zijn medewerkers een vriendelijke brief waarin mij gezegd werd dat de zaak moest bestudeerd worden. Ondertussen zijn we een paar jaren verder en ik heb over die zaak niets meer gehoord. Is er iemand die daar iets meer zou over kunnen weten ? Het is bepaald geen must maar een "souvenir" zoals we d'r allemaal hebben van onze leger periode. Ik heb zelfd tegen DHR. De Crem gezegd dat die medaille niet gratis hoefde te zijn.... maar dat is blijkbaar met de rest van mijn vraag verloren of vergeten geraakt.
Michel
Michel