opleiding chauffeur MAN

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Erman
Lid geworden op: 03 feb 2012, 10:36
Locatie: Stabroek, prov Antw

05 feb 2012, 11:59

Hallo,
Dit iseen vraagje voor degenen die de opleiding tot MAN chauffeur hebben gekregen in Heverlee in de jaren 70.
De tweede maand van je opleiding was leren rijden met een MAN, de hoekige modellen,alle terrein,zeilen dak.Die opleiding gebeurde op de baan en ik denk in de streek van Bevekom.Je moest toen in de zaal van een cafetje zitten wachten tot het jou beurt was om te rijden.Dat cafetje stond ergens tussen velden.
Weet er iemand of dat cafetje nog overeind staat en zo ja weet er iemand de exacte locatie van dat café????
Ikzelf was in Heverlee van 1-11-74 tot 31-12-73 en dan ben ik voor 1à maanden naar het 10°TPT in Osendorf verkast.

Reeds bedankt voor de info.

Groeten,
Herman

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

05 feb 2012, 17:52

Ikzelf was in Heverlee van 1-11-74 tot 31-12-73 en dan ben ik voor 1à maanden naar het 10°TPT in Osendorf verkast. ????????????????????

Willy

Erman
Lid geworden op: 03 feb 2012, 10:36
Locatie: Stabroek, prov Antw

06 feb 2012, 21:01

sorry ik bedoelde.
Ik was van 1-10-73 t/m 31-12-73 in Heverlee en dan ben ik op 2-1-74 voor 10maanden naar Ossendorf verkast.
Herman

Tuurken
Lid geworden op: 13 okt 2006, 16:25
Locatie: W.Vl-Brabant

07 feb 2012, 11:58

In de zomer van 71 was ik in Heverlee. Onze Cie was verdeeld in 3 groepen, nl. chauff. Bedford voor België, idem voor Duitsland en MAN-chauffeurs voor Duitsland. Bij die laatste was ook ik ingedeeld. We reden inderdaad in de omgeving van Beauvechain, rustige grote wegen, ik ben er de heer E. Merckx nog voorbijgereden, toen op training en in goede doen. We reden ook tot tegen Waver, kort na het bordje "Wavre" draaiden we naar links, weg van die stad. We maakten de hele streek tussen Waver, Bevekom, Opvelp en Bierbeek onveilig. Althans dat dachten wij. Ook waren er telkens een paar lucky losers die het moesten doen met een dagje Bedford, de voorraad MAN's was nipt berekend.
Voor mijn examen was ik als laatste aan de beurt van allen die achteraan waren gezeten, en vertrok ik in dat baantje beneden het café, opgaan naar 6de, voor de hoek zou ik al naar 1ste moeten afgaan, wat me lukte met veel remmen want de afstand was te kort, dan rechts terug naar 6 en afgaan naar eerste wat beter lukte want die baan was bergop. Met het kruispunt voor mij, was het cafeetje rechts aan de overkant en wij reden links waar we tegen de zijkant van die baan mochten parkeren. Na een paar vragen mocht ik mijn maten gaan vervoegen in het café.
Ik ging het cafeetje binnen met de gedachte dat op mijn rijbewijs niet enkel "véhicules 3,5 tonnes" (=bedford) zou bijgeschreven worden, maar ook "zware voertuigen polybrand"(=MAN).
Dat cafeetje staat (stond) ergens in Grez-Doiceau.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 feb 2012, 15:25

Kunnen jullie die "stopplaats" niet door middel van Google Maps niet terug vinden?
Zoals Tuurken daar beschrijft moet het toch mogelijk zijn of niet?

Hij spreekt daar van een kruispunt, maar het kruispunt van welke banen, ik heb getracht het op te zoeken, maar er zijn veel kruispunten rondom Grez-Doiceau.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Tuurken
Lid geworden op: 13 okt 2006, 16:25
Locatie: W.Vl-Brabant

07 feb 2012, 22:19

Danny, wel ik heb dat ook geprobeerd die locatie te vinden via Google maps, maar zoals je zegt is dat niet zo eenvoudig.

Ik vind ook niet welk kruispunt het zou kunnen zijn, ook is moeilijk te zien welke baan bergop loopt. Waar we vroeger "parkeerden" aan de zijkant van de weg, dat is nu verdwenen, en op 40 jaar tijd is er heel wat bijgebouwd en straten zijn van uitzicht veranderd.

Deze zomer eens in de omgeving rondrijden...we geven niet op.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 feb 2012, 07:26

Tuurken, als je bij Google Earth kijkt, dan zie je toch onderaan in het beeld de hoogte boven de zeespiegel van de locatie waar jij met de pointer van je muis staat.

In Beauvechin kan je dus goed zien dat de Avenue des Combattants
Afbeelding
van iets van 80 meter tot iets van 95 meter stijgt aan het kruispunt met de Rue de Wavre
Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Tuurken
Lid geworden op: 13 okt 2006, 16:25
Locatie: W.Vl-Brabant

08 feb 2012, 09:38

Danny, awel, nu heb ik weer iets bijgeleerd zie, waarvoor onze dank. Respect!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 feb 2012, 14:34

Nieks te danken Tuurke, maar ik zeg niet dat die straat de gezochte is, maar men kan wel zien of een bepaalde straat al dan niet hellend is, en darvoor moet men nog niet noodzakelijk in Streetview overgaan, in de gewone Google Earth kan men reeds een gedacht hebben van de hoogte waar de aanwijzer staat.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Erman
Lid geworden op: 03 feb 2012, 10:36
Locatie: Stabroek, prov Antw

10 feb 2012, 23:47

Heren hier ben ik weer.
Iemand heeft me gemaild dat hij zich herinnert dat er aan dat café een wegwijzer richting WAVER stond.Hij kan zich herinneren dat het voorbij Hamme Mille was als ge van Oud Heverlee komt.
Het zou wel eens kunnen dat het street view beeld van hiervoor er niet veraf is.
Ik ga de goeie ouderwetse kaart er ook nog eens bijhalen en nog eens rondneuzen.
Ik heb nog wat militaire vrienden, die ga ik ook eens vragen of ze ergens aan info kunnen geraken bij het leger.
Moest er iemand zijn met nog info dan is dat meer dan welkom.
Groeten,
Herman

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

11 feb 2012, 06:52

Ben nog eens op de baan Oud Heverlee - Hamme-Mille die wegwijzer gaan zoeken
Afbeelding
Misschien vinden we het wel op de een of de andere manier.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Erman
Lid geworden op: 03 feb 2012, 10:36
Locatie: Stabroek, prov Antw

12 feb 2012, 22:10

Hallo,

Ondertussen weet ik al dat dat café onder de kenners "bij Madammeke" werd genoemd in Grez-Doiceau.Komt van een ex militair .Men gaa verder achter het exacte adres aan.
Met de hulp van dit forum gaat het nog lukken.

Groeten en bedankt,

Herman

marcelQ
Lid geworden op: 06 mar 2015, 20:20

06 mar 2015, 20:44

Ik ben daar ook 2 maand verbleven en vanuit Heverlee met MAN gereden.
Inderdaad klein cafeetje in de stikwarme juni en julimaand van 1976. Puffen geblazen.
Ik herinner me nog dat ik in het lokaaltje waar de instructeurs tussendoor verbleven eens ging horen wanneer ik mijn ex. moest afleggen . Bij het openen van de deur bleek daarbinnen de ganse tafel vol te staan met sterke drank. Toen wist ik ineens waarom die militairen daar allemaal zo lamlendig bijliepen. Ik ga de plaats ook alvast eens proberen op te zoeken.

marcelQ
Lid geworden op: 06 mar 2015, 20:20

06 mar 2015, 20:48

Gevonden .... het was in het gehuchtje BIEZ

bottien
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:44
Locatie: lochristi

07 apr 2015, 00:28

Proficiat met de vonst ik ben direct gaan zien via googlestreetview
ik zou mij serieus moeten vergissen
t'is wel geleden van juli 1975 maar inderdaad daar ist dat we den eerst keer
met nen MAN reden. de straatnaam is avenue felix lacourt of ben ik mis?
bedankt voor het delen Marcel.


groetjes

eric