legermaat van papa

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Cindy13
Lid geworden op: 30 apr 2013, 11:54

02 mei 2013, 15:22

Hallo allemaal, ik kijk regelmatig hier op het forum en op de site, vind het méér dan leuk (ook al ben ik dan "pas" 40 :) ) en nu heb ik zelf een verzoek...
Ik zoek een legermaat van mijn papa (Frans Van Kerckhove). Hij wordt 70 in september en het zou hem veel plezier doen te weten hoe het met zijn makker gaat na al die jaren (maar hier weet hij niks van, is een verrassing)!
Deze gegevens heb ik: ALBERT GRIJSPEERT, afkomstig van Gent, Zeemacht Oostende, lichting mei 1962, Generaal Mahieukazerne, corpscommandant Van Der Staelen, commandant admiraal chef SP26; Adjudant De Cock. Verder vond ik nog Mechelen (3 dagen misschien?) en Commandant van administratie Hoofd SP205 crs-rekruten. Is er iemand die hier iets in herkent, die er zelf was of die Albert kent, dan zou ik héél blij zijn om het te horen! Alvast bedankt allemaal, groetjes,

Wyckmansf
Lid geworden op: 12 feb 2004, 22:46
Locatie: Maasmechelen

11 mei 2013, 13:44

ik heb zo ook de oude maat van mijn vader gevonden
ik zou eens proberen via belgacom ,google of de enkel de achternaam en regio ingeven als zoekterm
en dan op goed geluk wat telefoons doen

zelf had ik het opgezocht zonder dat pa het wist en op een dag hem meegenomen om zogezegd iets op te halen van Limburg uit naar de kust vertrokken met smoes dat hij daar toch wel wat wegen kende
in de regio aangekomen vertelde hij honderduit over zijn oude legermaat
zelfs toen we binnen zaten bij hem te praten met de vrouw des huizes en zijn maat achter de deur stond te luisteren
tot deze te voorschijn kwam ,zo een mooi moment zelde gezien
heeft er iemand iets in een schuurtje staan waar een motor op zit en weg mag,ben iets aan het zoeken om aan te sleutelen

jonghart
Lid geworden op: 30 okt 2006, 20:14

11 mei 2013, 16:22

Cindy,

Probeer eerst te weten te komen van je vader, van waar die persoon afkomstig is, ook kan je het opvragen bij het Belgische Leger, maar daar geven ze alleen de woon plaats ten tijden van zijn in diensttreden van de persoon of personen die samen met hem hebben soldaat geweest.
Je moet ook alle namen kennen, want dat zoeken ze niet op voor u. Er zijn soms 100 mannen met dezelfde naam in Belgie, en wie is wie.?
Soms zijn de jongens al dood en daar vind je bij het leger niks van terug.
Daarna moet je via via het adres of de adressen opzoeken in de 1207 telefoon boek.
Ook zijn de mannen niet allemaal van dezelfde leeftijd die samen hebben dienst gedaan, dus uw vader is van 43 maar er kunnen er ook bij zijn van 41 of 44, soms hebben er mannen uitstel gevraagd.
Er zijn twee instellingen die heden de juiste adressen hebben of ook weten dat zij al overleden zijn en dat is het Rijksregister en de Pensioenkas, maar daar krijg je nooit de informatie van ( wet-privacy )

Ik heb onlangs ook mijn makkers opgezocht (80 man) en ik kan je verzekeren het is lachen geblazen en ook veel telefoontjes zonder resultaat, maar ik heb ze toch gevonden na 50 jaar.

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

26 jan 2014, 10:30

Cindy13 schreef:Hallo allemaal, ik kijk regelmatig hier op het forum en op de site, vind het méér dan leuk (ook al ben ik dan "pas" 40 :) ) en nu heb ik zelf een verzoek...
Ik zoek een legermaat van mijn papa (Frans Van Kerckhove). Hij wordt 70 in september en het zou hem veel plezier doen te weten hoe het met zijn makker gaat na al die jaren (maar hier weet hij niks van, is een verrassing)!
Deze gegevens heb ik: ALBERT GRIJSPEERT, afkomstig van Gent, Zeemacht Oostende, lichting mei 1962, Generaal Mahieukazerne, corpscommandant Van Der Staelen, commandant admiraal chef SP26; Adjudant De Cock. Verder vond ik nog Mechelen (3 dagen misschien?) en Commandant van administratie Hoofd SP205 crs-rekruten. Is er iemand die hier iets in herkent, die er zelf was of die Albert kent, dan zou ik héél blij zijn om het te horen! Alvast bedankt allemaal, groetjes,

Hallo Cindy,

Ik denk dat je mogelijks hier meer suc6 zult hebben in uw zoektocht

http://www.belgian-navy.be/forum

http://www.belgian-navy.be/f5-recherche ... end-zoeken

Je kan gerust je vraag stellen in het Nederlands , men is er echt zeer behulpzaam als men iemand zoekt !

Greetz

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !