legerdienst , het klein kasteeltje.

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

rotator
Lid geworden op: 22 mar 2009, 00:15
Locatie: nijlen

04 nov 2013, 12:49

Dinsdag 05/11/2013 Op TV (canvas) documentairereeks over de militaire
dienstplicht, morgen ( dinsdag 05/11/2013) over het: Klein kasteeltje .
Groetjes, rotator.

rotator
Lid geworden op: 22 mar 2009, 00:15
Locatie: nijlen

04 nov 2013, 13:13

Nog even het uur vermelden waarop het programma start:
20 uur 40
Groetjes rotator.

tjolder
Lid geworden op: 08 nov 2004, 15:37
Locatie: Heule (West-Vlaanderen)

06 nov 2013, 20:53

heb het gezien rotator, ben er maar 1 dag geweest ( 1970) herkende alleen de koer nog, maar was wel 2 dagen op weg

tjolder
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is

cinemakke
Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:07
Locatie: 2018 Antwerpen

06 nov 2013, 21:07

Dinsdag 05 november met volle goesting gekeken naar "Legerdienst, het klein kasteeltje" goed gebracht met getuigenissen van oude rakkers die het destijds zelf hadden ervaren. wel dien ik op te merken dat men bij de oproep voor het klein kasteeltje een gratis treinticket toegestuurd kreeg, ook
heb ik samen met een zestal jongens (toen toch), bijkomend, nadat de anderen terug huiswaarts vertrokken , een sportproef afgelegd, in de gymzaal.
Ik kijk reeds uit naar de volgende aflevering.

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

07 nov 2013, 11:55

Voor al wie dienstplichtige is geweest, zal dit zonder twijfel een interessante reeks zijn. Zeker kijken !
En ik vermoed dat niet alleen degenen aan het woord komen die het de schoonste tijd van hun leven vonden . . .
Ter informatie : voor wie de uitzending mist, wordt ze herhaald op woensdag in de vooravond. Dat was toch zo voor de eerste aflevering.

Aap
Lid geworden op: 10 aug 2013, 18:41
Locatie: Sint-Truiden

02 feb 2014, 22:50

Sorry hoor. Ik vind dat het programma erg tegenviel. Enkele straffe verhaaltjes van oudgedienden, zittend naast modern legermateriaal... Verhalen die ieder van ons al wel eens gehoord had overigens. :oops:
En dat was het. Wat flauw. :(
Ειδεναι μεν μηδεν πλην αυτο τουτο.(Socrates).

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

03 feb 2014, 07:43

elvee schreef:Voor al wie dienstplichtige is geweest, zal dit zonder twijfel een interessante reeks zijn. Zeker kijken !
En ik vermoed dat niet alleen degenen aan het woord komen die het de schoonste tijd van hun leven vonden . . .
Ter informatie : voor wie de uitzending mist, wordt ze herhaald op woensdag in de vooravond. Dat was toch zo voor de eerste aflevering.
Ik kan alleen zeggen dat het een jaar vol verveling was , drankmisbruik , slechte kost , machtsmisbruik van sommige officieren , onderofficieren......
Een jaar van weddeverlies ( ik was reeds vastbenoemde ).....Heb er zeker geen heimwee naar ......De vriendschappen waren vluchtig , en in bijeenkomsten heb ik zeker geen interesse ......
Doe wel en zie niet om !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

03 feb 2014, 16:54

Aap schreef:Sorry hoor. Ik vind dat het programma erg tegenviel. Enkele straffe verhaaltjes van oudgedienden, zittend naast modern legermateriaal... Verhalen die ieder van ons al wel eens gehoord had overigens. :oops:
En dat was het. Wat flauw. :(
Daar geef ik je groot gelijk , het was een flutprogramma .

Aap
Lid geworden op: 10 aug 2013, 18:41
Locatie: Sint-Truiden

03 feb 2014, 20:59

Fregat...
Goed nieuws voor u: Als vastbenoemde is uw legerdienst een extra loopbaanjaar... Zeker weten! :D
Ειδεναι μεν μηδεν πλην αυτο τουτο.(Socrates).

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

03 feb 2014, 21:57

Aap schreef:Fregat...
Goed nieuws voor u: Als vastbenoemde is uw legerdienst een extra loopbaanjaar... Zeker weten! :D
Het enige positieve dat er van overbleef !
Doe wel en zie niet om !

arsenaal
Lid geworden op: 17 okt 2011, 14:46

04 feb 2014, 07:51

fregat schreef:
Aap schreef:Fregat...
Goed nieuws voor u: Als vastbenoemde is uw legerdienst een extra loopbaanjaar... Zeker weten! :D
Het enige positieve dat er van overbleef !
Voor iedereen die 'n jaar legerdienst heeft gedaan telt dit jaar mee als loopbaanjaar voor je pensioen of je nu benoemd bent of niet dit speelt geen enkele rol! De ene heeft er goeie herinneringen aan overgehouden en de ander niet maar dit moeten we nu eenmaal van elkaar respecteren. Het is zeker 'n feit dat vele jaren nadien men veelal de mooiste herinneringen blijft bewaren en de slechte liever vergeet maar dit is nu eenmaal het leven!
Tussen 1972-1973 dienst volbracht in arsenaal kazerne naast militair hospitaal Antwerpen bij het 33BN LOG.

Aap
Lid geworden op: 10 aug 2013, 18:41
Locatie: Sint-Truiden

04 feb 2014, 17:24

Arsenaal, ook van de klas 72 ?
Weet ge, mijn jaar telt zelfs dubbel: Eén maal in privé en nog een maal als beambte bij de NMBS, voor 1/60. Mijn jaar als vrijwilliger (1977) telt ook, zelfs voor 1/50. Vermits ik in het stelsel van "wettelijk erkende zware beroepen (1/48)" fungeerde, zijn dat 3 volle jaren + 1 jaar privé maakt 4jaar. Met dank aan "den Troep" en de RVP die dat uitrekende, en waarvan ik al 5 jaar geniet...
Voldoende om geef acht te zeggen. Toch?
Ειδεναι μεν μηδεν πλην αυτο τουτο.(Socrates).