1970 Zeemacht St Kruis
-
Sr - Lid geworden op: 22 apr 2005, 16:45
Rond de verlofperiode 1970 begon in St Kruis met de opleiding als beroepsmilitair.
Ik meen te herinneren dat 'onze' groep uit een 20-tal personen bestond uit gans Vlaanderen.
Ik herinner mij ene Buyck uit Eeklo (?), Schram ? Langbeen ?
Er is eens een bijeenkomst geweest maar door werkverplichtingen kon ik dan niet aanwezig zijn.
Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe het met iedereen gesteld is.
Ik meen te herinneren dat 'onze' groep uit een 20-tal personen bestond uit gans Vlaanderen.
Ik herinner mij ene Buyck uit Eeklo (?), Schram ? Langbeen ?
Er is eens een bijeenkomst geweest maar door werkverplichtingen kon ik dan niet aanwezig zijn.
Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe het met iedereen gesteld is.
-
Hallo Snor,
Bedankt voor het antwoord; ik meen mij te herinneren dat Georges Langbeen de vader was (en eveneens beroepsmilitair) van mijn collega.
Er was ook ene Merveille - Merville (?).
Ik hoop van harte dat ik die 'gasten' eens terugzie of terug hoor.
Groetjes
Bedankt voor het antwoord; ik meen mij te herinneren dat Georges Langbeen de vader was (en eveneens beroepsmilitair) van mijn collega.
Er was ook ene Merveille - Merville (?).
Ik hoop van harte dat ik die 'gasten' eens terugzie of terug hoor.
Groetjes
-
josefbl - Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:56
Hoi Sailors ,
Ik heb met Tienne de Buck op de GODETIA gevaren hij was dek ,ik Chef Kok ( 2MR ) , maar als ik mij goed herinner was hij geen o/off maar 1MT.
Hij als ik mij goed herinner een grote struise bonde vent ??????
Of hebben wij het over een ander De Buck ? Volgens mij was hij uit Gent of ergens uit Oost Vlaanderen ?
Groetjes , jos
Ik heb met Tienne de Buck op de GODETIA gevaren hij was dek ,ik Chef Kok ( 2MR ) , maar als ik mij goed herinner was hij geen o/off maar 1MT.
Hij als ik mij goed herinner een grote struise bonde vent ??????
Of hebben wij het over een ander De Buck ? Volgens mij was hij uit Gent of ergens uit Oost Vlaanderen ?
Groetjes , jos
-
snor - Lid geworden op: 07 mei 2005, 12:22
Dag Jozef,
Het gaat hier inderdaad over 1MT Etienne De Buck.Die is sedert een paar jaar gepensioneerd KMC en woont in Oudenburg.
Dag Sr: Is het gelukt om via Georges Langbeen je oude scheepsmakkers te bereiken?
Yo de mannen. Doei
Het gaat hier inderdaad over 1MT Etienne De Buck.Die is sedert een paar jaar gepensioneerd KMC en woont in Oudenburg.
Dag Sr: Is het gelukt om via Georges Langbeen je oude scheepsmakkers te bereiken?
Yo de mannen. Doei
Dag allemaal
-
Beste 'snor'; ik heb een paar maal geprobeerd, tevergeefs en dan komt er uiteindelijk uitstel.
Maar, ik lees dat er reacties beginnen te komen, o.a. van josef en uit hetgeen ik lees zijn we inderdaad op de goede weg en gaat het om dezelfde perso(o)n(en).
Het zal nog lukken.
Bedankt
Maar, ik lees dat er reacties beginnen te komen, o.a. van josef en uit hetgeen ik lees zijn we inderdaad op de goede weg en gaat het om dezelfde perso(o)n(en).
Het zal nog lukken.
Bedankt
-
j182317 - Lid geworden op: 22 jun 2007, 11:34
De Guy Buyck waarvan sprake is inderdaad afkomstig uit Eeklo (St.Laureins) maar dat is niet dezelfde persoon als Etienne De Buck.
Met Guy Buyck heb ikzelf op de De Brouwer gevaren in 1976 hij was sonarist, en heeft enkele jaren later de Zeemacht verlaten.
Met Etienne De Buck heb ik in de jaren 80 gevaren op de Belgica en deze was Bootsman intussen is hij op pensioen.
Verder is er hier nog sprake van een zekere Merveille dit is Patrick Merveille met hem heb ik op verschillende MSP's gevaren deze is dan later officiet geworden en is ondertussen ook op pensioen.
Ikzelf zit voor het ogenblik in Evere en ga binnen 3 jaar op pensioen.
Ik hoop dat ik jullie hiermee van dienst was.
Groetjes,
Jan Cannaerts

Met Guy Buyck heb ikzelf op de De Brouwer gevaren in 1976 hij was sonarist, en heeft enkele jaren later de Zeemacht verlaten.
Met Etienne De Buck heb ik in de jaren 80 gevaren op de Belgica en deze was Bootsman intussen is hij op pensioen.
Verder is er hier nog sprake van een zekere Merveille dit is Patrick Merveille met hem heb ik op verschillende MSP's gevaren deze is dan later officiet geworden en is ondertussen ook op pensioen.
Ikzelf zit voor het ogenblik in Evere en ga binnen 3 jaar op pensioen.
Ik hoop dat ik jullie hiermee van dienst was.
Groetjes,
Jan Cannaerts
-
Snake - Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:17
Hallo,
Ik was in '71 in st'kruis in opleiding,en heb nadien mijn legerdienst
op de Zinnia gedaan.Daar was toen een zekere Langbeen cockson.
Misschien is dit wel de man waar jullie het over hebben.
Voor ons matrozen was dit een onmogelijke man.
Veel groeten.
Ik was in '71 in st'kruis in opleiding,en heb nadien mijn legerdienst
op de Zinnia gedaan.Daar was toen een zekere Langbeen cockson.
Misschien is dit wel de man waar jullie het over hebben.
Voor ons matrozen was dit een onmogelijke man.
Veel groeten.
-
de zoef - Lid geworden op: 13 nov 2008, 21:36
Hallo iedereen,
Ik ben, zoals veel anderen ook toevallig hier terecht gekomen.
In 1972, 73 en 74 heb ik op de godetia gevaren als machinist.
Etienne De Buck heb ik toen goed gekend, ik was nl ook 1MT en we hadden een gezellige kleine bar voor ons.
Hij is afkomstig uit het Leuvense, Kessel Lo als ik mij niet vergis.
Hij had ook nog een goede maat William De Backer en deze was afkomstig uit het pajottenland, wat er van hem geworden is weet ik niet.
Als er soms iemand Etienne zou bezoeken mag je hem gerust de groeten doen van "de zoef", dat was toen op de godetia mijn bijnaam.
Ik hoop natuurlijk langs deze weg ook nog eens iets te horen van andere oudgedienden van de godetia.
Vriendeljke groeten
de zoef
Ik ben, zoals veel anderen ook toevallig hier terecht gekomen.
In 1972, 73 en 74 heb ik op de godetia gevaren als machinist.
Etienne De Buck heb ik toen goed gekend, ik was nl ook 1MT en we hadden een gezellige kleine bar voor ons.
Hij is afkomstig uit het Leuvense, Kessel Lo als ik mij niet vergis.
Hij had ook nog een goede maat William De Backer en deze was afkomstig uit het pajottenland, wat er van hem geworden is weet ik niet.
Als er soms iemand Etienne zou bezoeken mag je hem gerust de groeten doen van "de zoef", dat was toen op de godetia mijn bijnaam.
Ik hoop natuurlijk langs deze weg ook nog eens iets te horen van andere oudgedienden van de godetia.
Vriendeljke groeten
de zoef