1978 Opleiding Heverlee 4 de cie peleton 423

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

01 mar 2007, 19:15

Beste,

Ik zoek nog mensen die op 1 maart 1978 zijn binnen gegaan te Heverlee-log-clm, en in het bijzonder die van de 4de cie peleton 423!!
Wij lagen in den blok rechtover de stafblok. Indien kamer nr.57 een belletje doet rinkelen dan zou het helemaal feest zijn!! Ik ben 2 maand later gemuteerd naar 43-A Brakel-bsd.
Mooie herinnerringen aan vooral de FRAC periode en de eerste pogingen op de piste te rijden, nadien zijn wij op de echte baan gaan rijden met dorpen als Blanden, Bierbeek, Oud-Heverlee enz. staan mij nog bij!!
Indien mensen zich in dit verhaal herkennen had ik dat graag gehoord!!

Groeten,
ROBERT BRUSSELMANS
78/00053 8) :?:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Guy T

13 apr 2007, 14:23

Hallo

ken je de namen van het Pl kader nog van uw pl?
de cie comd, csm, cqms van de 4de cie?
ook de namen van het scholingspeloton?

ik was er ook in die periode en in dezelfde cie
vandaar mn interesse

greets
Gast

14 apr 2007, 08:27

Hallo MT-chauffeureke!

Ik hoop echt dat je je makkers (nog) vindt.

Zelf verliet ik als KRO begin maart 1978 het LogCLM voor de BSD, maar als dienstplichtige kreeg ik er wel mijn opleiding tot KRO en behaalde er mijn rijbewijs C op MAN 4T. En indien ik mij niet vergis - want we zijn al heel wat jaren verder - was er een instructeur die Rondas (??) heette.

De eerlijkheid verplicht mij wel te zeggen dat ik het LogCLM en zijn leerpiste als mijn broekzak kende. Mijn vader was er militair, wij woonden in de buurt van de kazerne en als jonge snaken gingen wij spelen in een van de twee wrakken van de tanks(Sherman?) die op het oefenterrein stonden...

Van harte alle succes met je zoektocht.

Nyssa

Emteechauffeurke

15 apr 2007, 18:33

Goeieavond,

Ja wat die namen en dergelijke betreft kan ik mij niet zoveel meer herinnerren.Wel kan ik mij nog een nogal pittig vrouwke voor de geest halen die ons de FRAC gaf, zij was afkomstig dacht ik uit Wilsele of toch in die buurt en leurde destijds met kaki transistorradiookes! Ook staat mij een nogal mijns inziens nichterig adjudant voor in onze CIE Bij de SIMCA simulatoren hebben wij ook pret beleeft!

GRTZ,
ROBERT :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

tram7

09 apr 2010, 11:07

Afbeelding
De bende van Mei 1978 kamer 57.( dacht ik )
Dat vinnig vrouwtje heeft mijn maat een taart op zijn oren verkocht .In de gang van het leslokaal had ik het poepje niet kunnen weerstaan en ja ze had de verkeerde een taart verkocht.
Veel kan ik me niet meer herinneren ik was al snel chauffeur en was heel braaf daardoor had ik steeds piket aan mijn been zoals de garage naast de keuken leeg maken met de tonnen afval waar de wormen bovenop kropen.
Die nichterige adjudant hebben wij ook gehad .Er was daar ook een rosse die regelmatig op zijn bak.... kreeg.Het voornaamste van mijn opleiding was het bezoek aan het cafe lager gelegen waar mijn kravat al snel aan het plafond hing.Het enige probleem was terug binnen geraken zonder met als gevolg" goeman keuken piket en de zakken toenaaien in kleine steken".
Nog veel geluk met uw zoektocht

Goeman Gunther
78/03511

spoor

09 apr 2010, 15:10

heb ook in heverlee geweest,opleiding chauffeur.binnengegaan 1 september 72 tot half november ,want ik had 2maand bijscholing,daarna naar brakel tot eind augustus 1973:enkele namen van toen:
de meersman rene(ikke)dillen rene,hunninck paul,dhoop johan,de potter,
gahi rene uit ninove,dehaes uit groot-bijgaarden.heb die mannen nooit meer gezien.hoe zou het met hen nu zijn na 38jaar? :roll:
legerdienst