1962/63/64 Marine BVKT St.Kruis/Brugge - Heverlee - Oostende
-
robcody - Lid geworden op: 30 jan 2003, 11:57
Ik deed dienst van december 1962 tot februari 1964 als BVKT bij de marine. Eerst binnen in St.Kruis/Brugge, na een paar dagen voor opleiding chauffeur naar Heverlee, (OC nr.2) in de 2de compagnie, peleton 24 olv 1ste WM Tobback (oud koreastrijder) op kamer 74. Hierna terug naar St.Kruis voor korte opleiding radiooperator, vervolgens naar kazerne Mahieu te Oostende in de Divisie Diensten met als overste Com.Dubois. Dienst vervoer onder Oppermeester Bruynzeels, chef D' Allemagne en chef Boulez als chauffeur FN en andere voertuigen met allerlei opdrachten. Zijn er nog oud gedienden van deze periode, in het bijzonder herinner ik mij Raoul Verdonck (Diksmuide) als goede vriend en toeverlaat voor iedereen, Nestje (Boom?) als ook de BV's chauffeurs Ferket, Poissonier Maurice en nog enkele, toch bijna de volledige dienst, die ik ook voor ogen zie maar de namen ontsnappen mij. Maar allen stuk voor stuk vrienden onder elkaar, tevens met de kamergenoten, Vlamingen en Walen, verliep alles op een vriendschappelijke basis.
Laat eens iets van jullie horen, het was toch zeker geen slechte tijd.

Robert.
Laat eens iets van jullie horen, het was toch zeker geen slechte tijd.

Robert.
Laatst gewijzigd door robcody op 11 mei 2009, 18:42, 8 keer totaal gewijzigd.