1954 LUCHTMACHT Brussel - Tervuren
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Ik ben wel geintreseerd om de personen terug te vinden welk op 01 OCTOBER 1954 met mij in de KAZERNE GERUZET te BRUSSEL hun diensplicht in de LUCHTMACHT hebben begonnen en welk de opleiding van MP te TERVUREN in Kazerne PANQUIN en nadien L'EMPEREUR hebben gedaan.
Een E-mailtje is welkom ???
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Een E-mailtje is welkom ???
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Ik heb de indruk dat er niet veel personen bij onze Belgische LUCHTMACHT hun Legerdienst hebben volbracht , gezien de weinige bezoekers van mijn oproep onder de benaming:
LUCHTMACHT 01 OCTOBER 1954 !!!
Ook nog geen teactie bekomen
LUCHTMACHT 01 OCTOBER 1954 !!!
Ook nog geen teactie bekomen
-
wolveman - Lid geworden op: 03 nov 2006, 22:01
Hallo Luchtmachter,
Wij zijn toevallig op je bericht terechtgekomen. Wij zijn 2 gewezen UDA's uit respectievelijk Kleine-Brogel en Melsbroek, (10de en 15de Wing).
Wees welkom om eens een website te bezoeken over de Luchtmacht, en meer bepaald over de UDA. Klik hiervoor op nevenstaande link: www.uda-vve.be. Het is de vernieuwde versie van een reeds bestaande website, maar deze versie is nog niet helemaal af.
Na verschillende opzoekingen, zou je nog verschieten hoeveel mensen er in de Luchtmacht hebben gediend. Van de klas 65-66 en op 110 mensen zijn er 86 teruggevonden, (Erik).
Op 29 september is er trouwens een bijeenkomst van oud gedienden van de UDA, maar ook voor iedereen die bij de luchtmacht gediend heeft, ongeacht of het nu grond of varend personeel is.
Deze bijeenkomst, beginnende met een receptie, daarna gevolgd door een souper, en afgesloten met een muziekje, eventueel dansje en eens gezellig kletsen, gaat door in "De Pepermolen" te 9552 Borsbeke.
Je kan altijd inlichtingen bekomen en eventueel inschrijven via de e-mail van Erik Vandenbroecke: vandenbroecke.erik@belgacom.net
Wij wensen je nog veel moed bij het zoeken van vroegere wapenmakkers.
Erik Vandenbroecke en
JP Van Doorselaer
Wij zijn toevallig op je bericht terechtgekomen. Wij zijn 2 gewezen UDA's uit respectievelijk Kleine-Brogel en Melsbroek, (10de en 15de Wing).
Wees welkom om eens een website te bezoeken over de Luchtmacht, en meer bepaald over de UDA. Klik hiervoor op nevenstaande link: www.uda-vve.be. Het is de vernieuwde versie van een reeds bestaande website, maar deze versie is nog niet helemaal af.
Na verschillende opzoekingen, zou je nog verschieten hoeveel mensen er in de Luchtmacht hebben gediend. Van de klas 65-66 en op 110 mensen zijn er 86 teruggevonden, (Erik).
Op 29 september is er trouwens een bijeenkomst van oud gedienden van de UDA, maar ook voor iedereen die bij de luchtmacht gediend heeft, ongeacht of het nu grond of varend personeel is.
Deze bijeenkomst, beginnende met een receptie, daarna gevolgd door een souper, en afgesloten met een muziekje, eventueel dansje en eens gezellig kletsen, gaat door in "De Pepermolen" te 9552 Borsbeke.
Je kan altijd inlichtingen bekomen en eventueel inschrijven via de e-mail van Erik Vandenbroecke: vandenbroecke.erik@belgacom.net
Wij wensen je nog veel moed bij het zoeken van vroegere wapenmakkers.
Erik Vandenbroecke en
JP Van Doorselaer
Invincibiles et Recti - Fight to Win
-
wolveman - Lid geworden op: 03 nov 2006, 22:01
Neen, en ik zou graag weten waarom? Blijkt mij een interessant item te zijn.verhoeven schreef:Ik heb mijn legerdienst gedaan in Wahn. 42ste smaldee in 56/57
Ken je deze basis?
Twee piloten die zeer bekend waren.
1. Lt Descaton de Mont Blanc
2. Lt Pauwels
Ken je die? ...en weet je ook waarom ze bekend waren?
Benny
Groetjes van Wolveman
Invincibiles et Recti - Fight to Win
-
riederalp - Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:58
Het 42 ste was een verkenningssmaldeel. Thunderstreaks met camera's in de nose.
Lt Descaton de Montblanc vloog met zijn jet onder de Keulse bruggen en had dan nog het lef om dit te filmen.
Lt Pauwels moest een opdracht uitvoeren in de Baltische zee.
In het heen vliegen maakte hij een navigatie fout en vloog door het Oost blok. Geen probleem, maar... in het terugvliegen maakte hij dezelfde fout en toen hadden de Russische migs hem te stekken. Ze verplichtte hem om te landen in Oost Duitsland. Hij werd er goed onthaald en enkele dagen later terug naar zijn basis gestuurd, zonder vliegtuig. maanden later is men dat vliegtuig gaan ophalen.
Benny
Lt Descaton de Montblanc vloog met zijn jet onder de Keulse bruggen en had dan nog het lef om dit te filmen.
Lt Pauwels moest een opdracht uitvoeren in de Baltische zee.
In het heen vliegen maakte hij een navigatie fout en vloog door het Oost blok. Geen probleem, maar... in het terugvliegen maakte hij dezelfde fout en toen hadden de Russische migs hem te stekken. Ze verplichtte hem om te landen in Oost Duitsland. Hij werd er goed onthaald en enkele dagen later terug naar zijn basis gestuurd, zonder vliegtuig. maanden later is men dat vliegtuig gaan ophalen.
Benny
-
WOLVEMAN dank voor de vermelding over WAHN van deze punten waar ik eerst de antwoorfen niet meer herinerde , dank zij de input vanVERHOEVEN zie ik de juiste informatie van die periode terug waarvazn ik op de hoogte was
DESCATON heeft later mijn loopbaan nog gekruist in ETTERBEEK toen hij gedegradeert was geweest als KPL-PILOOT.
DESCATON heeft later mijn loopbaan nog gekruist in ETTERBEEK toen hij gedegradeert was geweest als KPL-PILOOT.
-
waarom werd Descanton gedegradeerd?
Een andere annekdote over baron descanton.
op de basis was er een sergeant prins de Merode. Een verarmde tak van de Merode's maar niettegenstaande een prins. Descanton wist dat niet.
Op een bepaalde dag was Descanton officier van wacht en checkte de
soldaten mess. De mess register was ondertekend door de sergeant van
wacht met: de Merode ( met kleine d ) Descaton ziet dat en zegt:
Allors sergeant, veuillez signer correctement. bien sur zegt de Merode en
tekent met : Prince de Merode de ......en weg was onze Descanton
't Was een goede piloot maar zeer excentriek
Benny
Een andere annekdote over baron descanton.
op de basis was er een sergeant prins de Merode. Een verarmde tak van de Merode's maar niettegenstaande een prins. Descanton wist dat niet.
Op een bepaalde dag was Descanton officier van wacht en checkte de
soldaten mess. De mess register was ondertekend door de sergeant van
wacht met: de Merode ( met kleine d ) Descaton ziet dat en zegt:
Allors sergeant, veuillez signer correctement. bien sur zegt de Merode en
tekent met : Prince de Merode de ......en weg was onze Descanton
't Was een goede piloot maar zeer excentriek
Benny
-
De Sergeant de MERODE heb ik goed gekend gezien ik hem in het LT/AVN te brasschhat op L18C als leerling heb gehad.
De reden van de degradatie van DESCATON weet ik niet en schijnbaar is hij later teruf gepromoveert ??
De reden van de degradatie van DESCATON weet ik niet en schijnbaar is hij later teruf gepromoveert ??
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Heren, een klein vraagje (geheugen opfrisser)
Jullie hebben het over 'Wahn'.
In zoverre ik mij kan herinneren waren er twee kazernes rondom het vliegveld en de Wahnerheide; Altenrath en Spich.
Graag een kleine toelichting.
Het Genieterke
Jullie hebben het over 'Wahn'.
In zoverre ik mij kan herinneren waren er twee kazernes rondom het vliegveld en de Wahnerheide; Altenrath en Spich.
Graag een kleine toelichting.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
Inderdaad . Spich lag op 3 km van Wahn. Wahn was de militaire
luchtmachtbasis van....Britten. Maar er lagen 2 Belgische smaldelen.
Het 42ste en 83ste. De Britten waren met zo'n 2000 man de Belgen met
hooguit 150. Bij de Britten was er ook een WRAF afdeling ( Women Royal Airforce ) De blok waar zij logeerden was beter afgeschermd dan Fort Knox!!!
Wij gingen soms naar de mis bij de kaki's in Spich of naar de cinema
of naar Spich dorp om op café te gaan. Met ons blauw uniform hadden wij meer trek bij de Duitse freules dan de kaki's!!!
luchtmachtbasis van....Britten. Maar er lagen 2 Belgische smaldelen.
Het 42ste en 83ste. De Britten waren met zo'n 2000 man de Belgen met
hooguit 150. Bij de Britten was er ook een WRAF afdeling ( Women Royal Airforce ) De blok waar zij logeerden was beter afgeschermd dan Fort Knox!!!
Wij gingen soms naar de mis bij de kaki's in Spich of naar de cinema
of naar Spich dorp om op café te gaan. Met ons blauw uniform hadden wij meer trek bij de Duitse freules dan de kaki's!!!
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Hallo Verhoeven
Eind jaren zestig hebben wij onze Rij-opleiding met de MOFAB's bruggenbouwamfibievoertuigen van uitzonderlijke breedte 3,66 m.
rondom het vliegveld gedaan.
Vertrekkend van het munitiedepot achter de kazerne van Spich,
Eisenweg, Wolfsweg, Planitzweg doorheen de Wahner Heide, daar naar links Althenrather Strasse, in Altenrath naar links de Alte Kölner Strasse
tot aan de Untere Querrschneuse dat was ons keerpunt aan de kop van de startbaan.
Waren jullie vliegtuigloodsen aan de kop 32 L
van de kleine parallelstartbaan?
Ik zie daar met Google Earth nog 12 standplaatsen ... klopt dat?
Was dat jullie domein?
Het Genieterke
Eind jaren zestig hebben wij onze Rij-opleiding met de MOFAB's bruggenbouwamfibievoertuigen van uitzonderlijke breedte 3,66 m.
rondom het vliegveld gedaan.
Vertrekkend van het munitiedepot achter de kazerne van Spich,
Eisenweg, Wolfsweg, Planitzweg doorheen de Wahner Heide, daar naar links Althenrather Strasse, in Altenrath naar links de Alte Kölner Strasse
tot aan de Untere Querrschneuse dat was ons keerpunt aan de kop van de startbaan.
Waren jullie vliegtuigloodsen aan de kop 32 L
van de kleine parallelstartbaan?
Ik zie daar met Google Earth nog 12 standplaatsen ... klopt dat?
Was dat jullie domein?
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Genieterke,
Met GOOGLE-EARTH moet je wel oppassen hoor! D'er is een verschil in tijd van hetgene dat je van de website haald en van het programma dat je op je harde schijf zet, dus werkelijke actuele situaties kunnen al eens afwijken met hetgene je te zien krijgt!!
Ik heb de proef op de som genomen in mijn eigenste dorp!!Zeker een kleine 4a5 jaar achterstand!!
GRTZ,
ROBERT
Met GOOGLE-EARTH moet je wel oppassen hoor! D'er is een verschil in tijd van hetgene dat je van de website haald en van het programma dat je op je harde schijf zet, dus werkelijke actuele situaties kunnen al eens afwijken met hetgene je te zien krijgt!!
Ik heb de proef op de som genomen in mijn eigenste dorp!!Zeker een kleine 4a5 jaar achterstand!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!