Artrose middenvoet geeft me heel wat last en pijn.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
alfa

02 dec 2015, 11:18

Ik heb de huisarts geconsulteerd voor een aanhoudende pijn in de middenvoet ; uitstralend naar de tenen ; en als diagnose gekregen : artrose.
Er werd geen behandeling voorgesteld....
Maar de pijn verergert...het stappen is erg lastig ; ik voel me behoorlijk beperkt in de dagelijkse activiteiten.
Ik draag al jaren steunzolen in degelijke , voldoende brede , lederen schoenen. ( solidus ; mephisto en co )
Wat kan ik nog meer doen om die pijn te overwinnen ?
Ik zou liefst geen ontstekingsremmers nemen ; want die hebben voor mij nefaste bijwerkingen. ( maag / gewicht).
Graag wat advies :)

pluche
Lid geworden op: 21 jan 2004, 00:40
Locatie: Antwerpen

02 dec 2015, 11:30

mijn vrouw heeft zowat overal arthrose; al jarenlang pijnstillers en zalven; nu sinds een week een elektronisch apparaatje gekocht Omron painreliever E4 in een winkel van Assist; heb all verschillende plekken behandeld (+- 15 min) en tot mijn grote verbazing werkt dat effectief;
alfa

02 dec 2015, 18:10

Als ik het goed begrijp is dat iets wat te vergelijken valt met wat de kine doet bij pees ontstekingen en dergelijke .
Dank alvast voor de tip !
Ik ga wat info sprokkelen over dat toestel !

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

03 dec 2015, 08:45

Mijn vrouw heeft ook pijn in haar voet Soms veel en soms weinig of nietsZe is onder de scanner geweest en het blijkt artritus te zijn Ze heeft het ook reeds in haar knie maar daar heeft ze nog geen last van Het is niet hetzelfde als artrose maar er is ook weinig aan te doen

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

03 dec 2015, 08:47

Mijn vrouw heeft ook pijn in haar voet Soms veel en soms weinig of nietsZe is onder de scanner geweest en het blijkt artritus te zijn Ze heeft het ook reeds in haar knie maar daar heeft ze nog geen last van Het is niet hetzelfde als artrose maar er is ook weinig aan te doen
alfa

03 dec 2015, 09:18

dafke schreef:....... het blijkt artritus te zijn . Het is niet hetzelfde als artrose maar er is ook weinig aan te doen
Daar vreesde ik al voor !
Levenslang , dus !
Gedaan met de flinke wandelingen en het rondhossen met de kleinkinds :(

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

04 dec 2015, 10:46

Ik heb dit ook gehad plus nog jicht erbij. Ik ben naar een reumatoloog geweest en heb momenteel nergens last meer van (aan mijn voeten).
De reumatoloog is Vandercruyssen Bart, en die had zijn praktijk in Willebroek, sint Jozefkliniek, Tisseltsesteenweg 27, tel 038603212. Misschien eens info nemen of hij daar nog is en indien niet, vragen waar hij praktijk heeft..
Om te beginnen doet hij wel eerst een bloedonderzoek.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
Gast

04 dec 2015, 11:02

Wat deed hij dan verder nog als behandeling pomponneke?
alfa

04 dec 2015, 11:56

pomponneke schreef:Ik heb dit ook gehad plus nog jicht erbij. Ik ben naar een reumatoloog geweest en heb momenteel nergens last meer van (aan mijn voeten).
De reumatoloog is Vandercruyssen Bart, en die had zijn praktijk in Willebroek, sint Jozefkliniek, Tisseltsesteenweg 27, tel 038603212. Misschien eens info nemen of hij daar nog is en indien niet, vragen waar hij praktijk heeft..
Om te beginnen doet hij wel eerst een bloedonderzoek.
Dank voor de tip !
Ik kijk even uit naar een reumatoloog in mijn regio.
Ik woon in West-Vlaanderen....Willebroek is niet bij de deur.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

04 dec 2015, 16:28

in de eerste fase moest ik een c scan laten nemen en nadien terug bij hem voor de uitslag; Dan bloedonderzoek, en na de uitslag moest ik een coctail nemen van medicatie (1 maand). ik mocht alles eten, alleen een beetje opletten met alcohol, maar dat was geen probleem. Mijn voet beterde zienderogend en na 2 maanden was ik er van af. Het is wel zo dat ik nu dagelijks een pilletje moet nemen. maar dat stoort mij niet. Inderdaad, zoek een reumatoloog in uw regio en die zal wel helpen. Laat mij eens iets weten :wink:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
Gast

04 dec 2015, 19:35

pomponneke

Wllebroek is voor mij best bereikbaar, ik ga die arts eens opzoeken. Ik heb al onderzoeken gehad van mijn voeten maar behandelen.... ze vinden het precies de moeite niet om te behandelen.
Dank voor je info!

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

06 dec 2015, 11:12

Leah, ik heb een privebericht binnengekregen, ik vermoed van U maar het zit niet in mijn lijst. Vermoedelijk ergens iets fout gebeurd. het bericht is binnengekomen via seniorennet :roll:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
Gast

06 dec 2015, 12:17

Ja pomponneke, is mijn antwoord op uw berichtje, heb je het open gekregen?

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

06 dec 2015, 12:23

neen leah, ik kreeg een mail via seniorennet dat er een nieuw bericht is.

Wanneer ik de link aanklik krijg ik niets. probeer nog eens door te sturen :roll:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
Gast

06 dec 2015, 12:35

Ja pomponneke, ik schreef geen geheimen of zo hé... :wink:
Ik schreef dat mijn dochter ook al bij die arts in het ziekenhuis in Wilrijk is geweest en ze vond dat ook een hele vriendelijke en goede arts.
Verder dat ik al 15 jaar last heb van mijn voeten en dat dat nog nooit serieus werd genomen door hulpverleners. Van ene kreeg ik voedingssupplementen wat natuurlijk niet hielp.
Ik bedankte u voor de nuttige info en ik ga zeker beroep doen op die artsen als de pijn weer eens toeslaat. Momenteel heb ik weinig last, het weer heeft daar ook mee te maken, regen en vochtigheid is niet zo gezond, dan slaat de pijn toe, maar een mens leert met veel te leven.