Rheuma

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

30 apr 2016, 10:48

Ik heb een klein vraag je in verband met cortisone.

Nu ik heb een jaar in behandeling geweest bij een Reumatoloog, in mijn bloed zien ze niks dat op Reuma wijst, eerst medrol voor geschreven geweest en dan heb ik 12 inspuitingen gehad met 15 mg Ledertrexate, dus 12 weken, maar zonder enig resultaat, want ik moest nog medrol om de 14 dagen laten inspuitingen omdat mijn handen zeer snel opzwollen.

Nu heb de overige inspuitingen die ik nog had bij de apotheker gaan afgeven en ben naar de reumatoloog niet meer geweest, maar wel naar de huisarts.

Die schreef me 1 week 4mg medrol voor, dan elke dag 3mg , na drie weken een dag 3mg en een dag 2mg.
Nu ben ik al 3 weken bezig met om de twee dagen 3 mg te nemen, nu na drie weken voel ik dat dit goed is maar juist gepast.

De vraag = is 3mg veel en hoelang kan men dit gebruiken ?
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 apr 2016, 12:47

Die vraag is volgens mij enkel door een dokter te beantwoorden of het moest zijn dat er hier op SN een dokter aanwezig is.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 apr 2016, 16:49

Met medrol moet men een beetje opletten.
Gewichtstoename en een rond gezicht (maangezicht genoemd).
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

30 apr 2016, 17:14

pastoor schreef:Met medrol moet men een beetje opletten.
Gewichtstoename en een rond gezicht (maangezicht genoemd)
Op een Engelse website heb ik gelezen als je onder de 8mg blijft je geen bijwerkingen heeft.

Verleden jaar ben ik wel begonnen met 32 mg per dag !

3mg per 2 dagen is nog maar 1,5 mg per dag !

Ik zou graag geweten hebben hoeveel mg men normaal langdurend voorschrijft?
Deze morgen een oud werkneemster gezien die dit ook al lang neemt 2 maal per dag maar ze weet niet hoeveel mg omdat het ook verwerkt is in capsules, bij mij ook want 3mg medrol bestaat niet, het is 4,8,16 of 32 mg
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

belgam
Lid geworden op: 26 nov 2006, 11:53
Locatie: wetteren

19 mei 2016, 13:03

Medrol is goed voor een tijdelijke kuur.
Bij zeer lang gebruik is het een stille killer