Gordelroos, zenuwpijnen
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Tien jaar terug had ik in mijn lenden een band van een tiental centimeter.
Gaf veel jeuk en op het randje af van pijn maar is na een tijdje is dat
gewoon verdwenen. Spierpijnen ??? kan het mij niet herinneren.
Gaf veel jeuk en op het randje af van pijn maar is na een tijdje is dat
gewoon verdwenen. Spierpijnen ??? kan het mij niet herinneren.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
-
carlie - Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:11
Het gaat niet over spierpijnen maar zenuwpijnen... Gordelroos geeft een uitslag die erg pijn doet en de bijhorende zenuwpijnen ook. De vraag is hoe lang gaat dit nog duren..
windows 11 / Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc
-
Amai, dan hebt ge chance. Bijna onbegrijpelijk. Heb nu al een maand zenuwpijnen rond die streek van de gordelroos..
windows 11 / Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc
-
Mijn huisarts heeft me LYRICA voorgeschreven die het gevoel van de zenuwpijnen zouden moeten verminderen. Heeft bij mij eigenlijk weinig effect.. Ik neem inderdaad Vit B bij maar blijkbaar ook met weinig effect.. Gordelrooszenuwpijnen zijn al een maand aan de gang.. Hopelijk ben ik er spoedig van af..
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik wens u een spoedig herstel Carlie.
Bedenk wel dat dit een sterk vit B complex moet zijn, vooral vit B1 gaat zenuwontstekingen tegen.
amitriptyline zou ook kunnen helpen, het is wel een antidepressivum, maar zou pijnstillend werken.
Bedenk wel dat dit een sterk vit B complex moet zijn, vooral vit B1 gaat zenuwontstekingen tegen.
amitriptyline zou ook kunnen helpen, het is wel een antidepressivum, maar zou pijnstillend werken.
-
littlestarr - Lid geworden op: 20 mar 2021, 08:52
Hallo,
Ik heb in volle coronatijd ook gordelroos gehad met drie ontstoken zenuwbanen, maar die naar mijn hoofd liep was de pijnlijkste. Te lang gewacht om naar de dokter te gaan, medicatie helpt de eerste drie à vier dagen en die waren voorbij. Wel product om de blaasjes te drogen maar in mijn haren was dat een echt plakkerig gedoe. Het was een hittegolf buiten die kon tellen. Na een drietal dagen afzien, pijnstillers hielpen niet, heb ik een bad genomen. De pijn die eerst 9/10 was verminderde tot draaglijke 4,5/10. Ik heb nog dagen met kersenpitjes gelegen, die hadden hetzelfde effect als het bad. Veel rusten nadien, lichaam moet echt herstellen van zo'n aanval maar ik ben er volledig vanaf. Nadien nog een keertje beginnende zona, wel direct de pillen gaan halen en het is pijnloos verlopen, zonder de blaasjes. Hopelijk werkt het bij jou/jullie ook nog, sterkte
Ik heb in volle coronatijd ook gordelroos gehad met drie ontstoken zenuwbanen, maar die naar mijn hoofd liep was de pijnlijkste. Te lang gewacht om naar de dokter te gaan, medicatie helpt de eerste drie à vier dagen en die waren voorbij. Wel product om de blaasjes te drogen maar in mijn haren was dat een echt plakkerig gedoe. Het was een hittegolf buiten die kon tellen. Na een drietal dagen afzien, pijnstillers hielpen niet, heb ik een bad genomen. De pijn die eerst 9/10 was verminderde tot draaglijke 4,5/10. Ik heb nog dagen met kersenpitjes gelegen, die hadden hetzelfde effect als het bad. Veel rusten nadien, lichaam moet echt herstellen van zo'n aanval maar ik ben er volledig vanaf. Nadien nog een keertje beginnende zona, wel direct de pillen gaan halen en het is pijnloos verlopen, zonder de blaasjes. Hopelijk werkt het bij jou/jullie ook nog, sterkte
-
Bedankt. Ik neem een doosje "PURE B" met B12. B 8 .B6 enz..Amitriptyline heb ik al over gelezen en zou iets gelijkaardigs zijn als wat ik nu neem (Lyrica).
-
Bedankt voor jouw uitleg. Amai, dat is er een die kan tellen. Je hebt serieus afgezien mijn gedacht. Gelukkig is het bij mij niet zo erg aan het verlopen. Veel rusten en kalm blijven is inderdaad aangewezen om te herstellen, maar ja, gemakkelijker gezegd dan gedaan...Hopelijk ben ik snel beter. Volgens dat ik gelezen heb zou er zelfs een vaccin bestaan om de zona niet meer terug te krijgen of toch zo erg niet meer te ondergaan, waarover ik me toch eens ga informeren.littlestarr schreef: ↑26 jul 2024, 17:54Hallo,
-
Amai, als de gordel rond is, dan is dit wel gevaarlijk heb ik gelezen... Wat de pijnstillende funktie van Paracetamol betreft, gaan er verschillende verhalen dat het zou werken en niet werken bij gordelroos, zenuwpijnen. Bij mij alleszins weinig effect..
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Ik heb al veel geprobeerd voor zenuwpijnen (niet ivm gordelroos). Lyrica inderdaad, Gabapentine en op dit moment neem ik Redomex. Eigenlijk is er geen enkele die voldoende werkt. Zenuwpijnen zijn trouwens heel moeilijk te behandelen.
Qua vitamine B neem ik Befact Forte.
-
Ik zou het geloven dat die medicatie die je opnoemt niet voldoende werkt en dat het moeilijk te behandelen is. Ik heb de indruk dat het bij mij ook niet goed werkt... Befact Forte zal inderdaad ook wel goed zijn. Hopelijk snelle beterschap.MyriamC schreef: ↑27 jul 2024, 13:19Ik heb al veel geprobeerd voor zenuwpijnen (niet ivm gordelroos). Lyrica inderdaad, Gabapentine en op dit moment neem ik Redomex. Eigenlijk is er geen enkele die voldoende werkt. Zenuwpijnen zijn trouwens heel moeilijk te behandelen.
Qua vitamine B neem ik Befact Forte.