vrt !

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

05 jan 2010, 16:57

Organigram van de vrt :

http://www.vrt.be/vrt_master/over/vrt_o ... ndex.shtml


Too many chiefs and not enough indians. VRT +- 3.000 man op de loonlijst , vergelijk met de VTm +- 500 ! Het merendeel van hun programma's worden dan buitenhuis gemaakt!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

14 dec 2010, 23:35

Ze kunnen het niet laten de op de de staastomroep om de belg uit te hangen :

Alle Belgische shows van Teeuwen uitverkocht di 14/12/2010 - 14:06 Update: di 14/12/2010 - 19:51
De kaartenverkoop voor de nieuwe show van de Nederlandse cabaretier Hans Teeuwen loopt als een trein. De 6 shows in Antwerpen en Gent waren op een paar uur tijd uitverkocht. Ook de 2 shows in Oostende zijn intussen uitverkocht.


Voor Vlaams / Vlaanderen zijn ze daar allergisch !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

13 jan 2011, 14:16

VRT-journalist faket schietincident
De kogels vlogen VRT-reporter Robin Ramaekers (35) in Haïti om het hoofd toen hij op 27 oktober vorig jaar een reportage draaide over de cholera-epidemie in dat land. Dat was althans wat hij de kijker wou doen geloven. Ramaekers en zijn ploeg knoeiden met het geluid zodat het leek alsof de journalist wegdook voor een kogel terwijl het eigenlijk om een steen ging.
Het is niet de eerste keer dat Ramaekers als "nieuwsmaker" aan bod kwam . Als volleerde manipulator kwam met valse voorwendsels binnen bij een gezin dat op kinderen pasten. Omdat er een tekening van hitler hing werden ze als nazisten aan de schandpaal genageld!

Voor betrouwbaar nieuws : wend u tot het de vrt , het huis van vertrouwen !!!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

19 jan 2011, 12:29

VRT heeft dinsdag een pijnlijke blunder begaan. Op de nieuwssite stond urenlang een artikel online met als titel 'Reacties dood Marie-Rose Morel'.
Er stonden foto's bij van haar man, Frank Vanhecke, andere vooraanstaande leden van Vlaams Belang en van de nationale partijvoorzitters. De begeleidende tekst: 'Nog geen reactie'
.


CRAPULEUS !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tegendraads
Lid geworden op: 31 jan 2010, 14:21

19 jan 2011, 14:39

kan je iets anders verwachten van die smerige vlamingenhaters. :evil: :evil: :evil:
probeer consequent te blijven.

pitteke
Lid geworden op: 03 nov 2006, 17:57
Locatie: dicht bij broek gevarenzone

19 jan 2011, 14:52

was volgens de woordvoerdster een pijnlijke uitschuiver.
volgens mij een doelbewuste publicatie om toch maar het vb te schaden en dan spreek ik nog niet van de morele slag die die doodzieke vrouw wordt toegebracht. :oops: :evil:
is en blijft een vlaming.

ieperling
Lid geworden op: 27 apr 2010, 07:45
Locatie: ieper

20 jan 2011, 16:24

pfffffffffft
Fazal

20 jan 2011, 19:27

pitteke schreef:was volgens de woordvoerdster een pijnlijke uitschuiver.
volgens mij een doelbewuste publicatie om toch maar het vb te schaden en dan spreek ik nog niet van de morele slag die die doodzieke vrouw wordt toegebracht. :oops: :evil:
ieperling schreef:pfffffffffft
Totaal ongepast commentaar, en vooral te verwachten van een zekere ieperling.
Gelukkig weten wij met zekerheid, dat niet alle ieperlingen hier zó over denken :!:

ieperling
Lid geworden op: 27 apr 2010, 07:45
Locatie: ieper

20 jan 2011, 20:43

Een antwoordje over mijn pffffffffft: van ieder "belangrijk of publiek" persoon wordt in iedere media een in memoriam gemaakt , zelfs voor de persoon in kwestie komt te overlijden. Da's zo bij de vrt als bij de vtm, als bij Belga en alle geschreven pers. Het spijtige van dit is dat het online werd gezet voor het overlijden van de persoon in kwestie. Da's niet de eerste keer dat dit gebeurd en zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn. Vergissen of op een verkeerde toets duwen is menselijk en diegene die beweert dat hij/zij nooit in de fout zijn gengaan, dat zijn diegenen die nog nooit iets gedaan hebben.
Fazal

21 jan 2011, 12:19

pffffffffft!!!

Oef, verkeerde toetsen ingedrukt. :oops: :?

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

22 feb 2011, 20:51

17:39 Siegfried Bracke (N-VA) heeft op zijn website uitgehaald naar de openbare omroep. Volgens de voormalige journalist is die te Belgisch."Dat we ons Vlaming voelen (…), komt vooral omdat we van De Panne tot Maasmechelen naar dezelfde tv kijken, dezelfde kranten en boekskes lezen", begint Bracke zijn betoog.

"Nu wil het geval dat de VRT die onmiskenbare voortrekkersrol in de Vlaamse gemeenschaps- en natievorming op vandaag eigenlijk geheel en al tegen haar eigen zin speelt. Ze zijn daar zo te zien eigenlijk liever Belgische Radio en Televisie. Mijn geliefde openbare omroep geeft namelijk het beste van zichzelf om de Belgische identiteit te promoten." [/b
]Bracke haalt ook voorbeelden aan. "Concreet. Canvas maakt een reeks met portretten van zes wereldvermaarde wetenschappers. Allemaal Vlamingen, niemand Franstalig, maar toch heeft Canvas het over Belgische wetenschappers. Eén doet iets gelijkaardigs met mensen uit de culinaire wereld, en, lap : Made in Belgium."


Ook telkens in Man bijt hond , in het prachtige onderwerp over de voettocht naar Santiago de Compostela stelt de reporter zich als pèlerin belge voor , alsof men in Frankrijk niets weet over Vlaanderen.
Ben pas terug uit Cuba , daar heb ik steeds verteld , dat ik uit Vlaanderen kkom. Zelfs op het visum heb ik vermeld bij nationaliteit : FLAMENCO.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

02 mar 2011, 12:13

Meneer Doktoor is puur 'Vloms' !
Op dinsdagavond is Canvas best te genieten, vind ik. De voorgaande weken was er 'Publiek Geheim' en nu deze -meneer Doktoor reeks. Bovendien zijn de buitenlandse documentaires die daarna volgen ook heel interessant.
Zo heb ik gisteren geleerd dat tijdens WOII ook Duitsers in de VS in kampen werden opgesloten, ik had enkel weet van de Japanners.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

02 mar 2011, 19:47

Fazal schreef:pffffffffft!!!

Oef, verkeerde toetsen ingedrukt. :oops: :?
Koop u enkele rustinnekes, uw fietsband lost. :wink:
Doe wel en zie niet om

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

02 mar 2011, 21:52

yayaya!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

02 apr 2013, 22:47

Van de webstek : de redactie !

Voor wie haar geen geweld aandoet !! Nieuwe VRT spelling .

PS'er en gewezen Waals boegbeeld José Happart ziet de toekomst van ons land als een los verband met drie autonome gewesten in een Europese staat. De Waalse beweging heeft een aantal raakpunten met de N-VA, vindt hij.




Ooit was José Happart de "gebeten hond" in Vlaanderen, zoals Bart De Wever (N-VA) dat nu is bij de Franstaligen. Na een carrière als voorzitter van het Waals Parlement, zit José Happart nu iets meer terug in de politieke luwte.



In Terzake op Canvas liet hij vanavond toch zien dat hij niet helemaal politiek stil is. Zo kan hij zich als Waals nationalist vinden en een deel van het programma dan de N-VA van Bart De Wever.

Als toekomstbeeld ziet Happart een grote Europese staat, waarin de huidige lidstaten zouden verdwijnen. Hij wil dan ook een Europa van de regio's, niet van de staten. Het moet dan wel gaan over drie regio's (Vlaanderen, Wallonië en Brussel), want dat laatste kan men niet negeren, aldus Happart.

In die zin wil hij dat de Waalse partijen zo snel mogelijk gaan praten met de Vlaamse en Brusselse partijen, met slechts een uitzondering: Vlaams Belang. We moeten niet wachten to 2014 alvorens te gaan spreken over hoe we België willen hervormen, zegt hij.

Happart geeft toe dat hij in Wallonië en zelfs in de PS wat alleen staat, maar beschouwt zichzelf als een visionair. Veel van wat ik indertijd voorspelt heb, is ook realiteit geworden, zegt hij. Zo kan hij zich niet vinden in een aansluiting van Wallonië bij Frankrijk, zoals zijn partijgenoot Robert Collignon wil. Ook vindt Happart dat sommige Waalse nationalistische groepjes nog te veel bezig zijn met het verleden en minder met de toekomst.







--------------------------------------------------------------------------------
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850