Weerfoto's van de dag
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48

Ik had het even op een schelpje gezet en daarna in de buitengarage, op een warm plaatsje...
Het is een Aziatisch Veelkleurig Lieveheersbeestje
Het insect werd als biologische bestrijding van bladluizen ingevoerd in België. Deze invasieve soort blijkt naast bladluizen zich ook tegoed te doen aan de larven van kevers zoals die van andere lieveheersbeestjes. Het veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje is inmiddels in Europa ingeburgerd geraakt. Het is in Engeland voor het eerst waargenomen in 2004, en het komt voor in grote delen van Nederland en België. De kever verspreidt zich op het ogenblik noordwaarts.
mvg
Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-

en dit zat in mijn badkamer...eventjes op papier gezet en verhuisd naar vensterbank van garage
het is evenals het vorige een veelkleurig Aziatisch Lieveheersbeestje...
ze zijn heel variabel ten bewijze onderstaand plaatje van het net...
mvg
Robbe

-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Robbe,
Knappe foto's, wou dat ik dat ook kon. Ben aan 't twijfelen welk toestel kopen. Heb toch het boek van Pascal al maar lezen blijft voor mij het enige.
Heb Jos zijn toestel maar dat is voor mij te zwaar en groot wil iets klein en groot kijkvenster.
Je hebt natuurlijk eerst zelf die schelp leeggegeten en dan daar dat kleine kevertje ingezet. ha ha.
Mvg.
Bomi
-
Robbe,
Knappe foto's, wou dat ik dat ook kon. Ben aan 't twijfelen welk toestel kopen. Heb toch het boek van Pascal al maar lezen blijft voor mij het enige.
Heb Jos zijn toestel maar dat is voor mij te zwaar en groot wil iets klein en groot kijkvenster.
Je hebt natuurlijk eerst zelf die schelp leeggegeten en dan daar dat kleine kevertje ingezet. ha ha.
Mvg.
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Bedankt Bomi
wat die schelp betreft, die heb ik zo gekregen...leeg natuurlijk, maar een kinderhand is gauw gevuld. Twee van die schelpen liggen aan mijn vijver in de vorm van een vlinder...
Mijn toestelletje is een sony cyber-shot. Ik mis wel eens een telelens voor de vogels, ik zag vandaag witte reigers, buizerden, staart - en andere mezen. Maar ze blijven niet zitten.
De lucht was blauw vandaag en iets na de middag was het 5.2°
Heerlijk (uit de wind)
Robbe

wat die schelp betreft, die heb ik zo gekregen...leeg natuurlijk, maar een kinderhand is gauw gevuld. Twee van die schelpen liggen aan mijn vijver in de vorm van een vlinder...
Mijn toestelletje is een sony cyber-shot. Ik mis wel eens een telelens voor de vogels, ik zag vandaag witte reigers, buizerden, staart - en andere mezen. Maar ze blijven niet zitten.
De lucht was blauw vandaag en iets na de middag was het 5.2°
Heerlijk (uit de wind)
Robbe

-
'zonneke' - Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:35
ik heb er eentje (nee vele, maar voor vanavond eentje voor het slapengaan)
meegebracht van 't zeeke
waar ik de laatste week even was..
ik heb elke dag zon gezien en veel blauw
en storm op zee,
maar ook deze mooie avondzon

slaapwel
zonneke
meegebracht van 't zeeke
waar ik de laatste week even was..
ik heb elke dag zon gezien en veel blauw
en storm op zee,
maar ook deze mooie avondzon