Het foto hoekje.
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
het is inderdaad een vlinder'zonneke' schreef:tillie en J leuk![]()
één fotoke beetje gelukt,
er zaten of liever fladderden verschillende van die knappekes, maar geen 2 sec bleven ze zitten... ik was aan 't fietsen
en moe en dus zat ik te wachten tot:
deze (niet helemaal scherp, maar zo verrassend mooi!
vraagje aan de knappe groene vingers hier:
is het een vlinder???
een icarusblauwtje zo te zien, mooi met de vleugeltjes open, met gesloten vleugels zijn ze niet blauw...

ik heb dit jaar al een blauwtje getrokken, maar met gesloten vleugels
ze gaan niet rap zitten...en als ze gaan zitten is het meestal met vleugeltjes dicht...
dit is met gesloten vleugels:
(geen foto van mij, ik trok het boomblauwtje, het staat ergens tussen de foto's van de vallei van de Zwarte beek)
proficiat !
mvg
Robbe

walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
'zonneke' - Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:35
bedankt
was echt mooi!
het was deze namiddag aan de oever van de Schelde
was verbaasd! Is nog mooier dan op de foto!, heeft net zijden vleugeltjes in licht blauw met wit kantje, ook lijfje was lichtblauw. mooi!
tot morgen
zonneke
was echt mooi!
het was deze namiddag aan de oever van de Schelde
was verbaasd! Is nog mooier dan op de foto!, heeft net zijden vleugeltjes in licht blauw met wit kantje, ook lijfje was lichtblauw. mooi!
tot morgen
zonneke
Vriendschap zet alles in beweging
-

dit is een boomblauwtje
ziet aan bovenzijde ook prachtig blauw
maar 't wilde zijn vleugels niet opendoen als hij ging zitten
maar als ze vliegen zijn het blauwe diamanten !
Robbe
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Hey Zonneke ! Mooi hé dat Icariusblauwtje - een zomer geleden heb ik er ook een foto van kunnen maken ...

Maar omdat de "gemeente" vond dat ik mijn wei vrij moest maken van netels en distels kon ik dit jaar geen vlinders meer fotograferen in mijn wei ...

Viv

Maar omdat de "gemeente" vond dat ik mijn wei vrij moest maken van netels en distels kon ik dit jaar geen vlinders meer fotograferen in mijn wei ...

Viv
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Mooi!
Nog niet veel vlinders gezien dit jaar. Een citroentje een koolwitje een klein blauwtje en eentje gered, ik geloof een dagpauwoog, gered. Die was in de living gesukkeld en fladderde tegen het raam; Ik hoorde het gelukkig op tijd.
Nu is mijn vlinderstruik beginnen bloeien, dus ik ben benieuwd.
Ik heb speciaal de brandnetels laten staan aan de gracht, want dat zijn waardplanten voor de vlinderrupsen.
Nog niet veel vlinders gezien dit jaar. Een citroentje een koolwitje een klein blauwtje en eentje gered, ik geloof een dagpauwoog, gered. Die was in de living gesukkeld en fladderde tegen het raam; Ik hoorde het gelukkig op tijd.
Nu is mijn vlinderstruik beginnen bloeien, dus ik ben benieuwd.
Ik heb speciaal de brandnetels laten staan aan de gracht, want dat zijn waardplanten voor de vlinderrupsen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
heb er hier al verschillende getrokken
de gehakkelde aurelea
en de atalanta
maar dat zijn trekvlinders die komen van het zuiden
ik denk dit jaar vanaf april (de oranjetipjes, als de pinksterbloemen bloeien) tot nu toch al vele soorten waargenomen
veel zandoogjes en koevinkjes
de kleine vos nog niet gezien
de gehakkelde aurelea
en de atalanta
maar dat zijn trekvlinders die komen van het zuiden
ik denk dit jaar vanaf april (de oranjetipjes, als de pinksterbloemen bloeien) tot nu toch al vele soorten waargenomen
veel zandoogjes en koevinkjes
de kleine vos nog niet gezien
-
*sen* - Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:59
Man Man Man...wat heb ik hier weer mooie foto's gezien en dan ook nog eens voorzien van de nodige prof uitleg . Chapeau zulle...dat was hier weer eens puuuuuur genieten. Dat verdient een bloemetje...

*sen*

*sen*
Zon,zee,strand,wat kan een mens nog meer verlangen!
-
Mijn opzoekingen hebben me naar wolfspoot gebracht...
De plant maakt een sterkwerkende zwarte kleurstof. De zigeuners gebruikten deze vroeger om hun huid donkerder te maken.
Iets voor Michael J.?

ook wetenswaard:
De plant bevat lycopeen, looistoffen en bitterstoffen. Deze helpen om jodiumproductie in de schildklier te voorkomen. Extracten van de plant worden daarom nog steeds verwerkt in medicijnen tegen verschillende aandoeningen tegen overmatige schildklieractiviteit en aanverwante kwalen als de ziekte van Graves.
De plant maakt een sterkwerkende zwarte kleurstof. De zigeuners gebruikten deze vroeger om hun huid donkerder te maken.
Iets voor Michael J.?

ook wetenswaard:
De plant bevat lycopeen, looistoffen en bitterstoffen. Deze helpen om jodiumproductie in de schildklier te voorkomen. Extracten van de plant worden daarom nog steeds verwerkt in medicijnen tegen verschillende aandoeningen tegen overmatige schildklieractiviteit en aanverwante kwalen als de ziekte van Graves.
-
mira
Zeldzamer zijn ze inderdaad. Na een paar warme dagen zijn er eindelijk toch wat meer te zien.
Het dagpauwoogje, vorige jaren vaak opgemerkt, kwam ik dit jaar nog niet tegen
Atalanta

Gehakkelde aurelia

Koevinkje

Argusvlinder

Oranje zandoogje

Kolibrievlinder
Moeilijk te fotograferen want het gaat niet zitten en vliegt zeer snel van bloem tot bloem. De nectar slurpt hij op met zijn lange tong

Nog een paar andere bloemenbezoekers

Het dagpauwoogje, vorige jaren vaak opgemerkt, kwam ik dit jaar nog niet tegen
Atalanta

Gehakkelde aurelia

Koevinkje

Argusvlinder

Oranje zandoogje
Kolibrievlinder
Moeilijk te fotograferen want het gaat niet zitten en vliegt zeer snel van bloem tot bloem. De nectar slurpt hij op met zijn lange tong

Nog een paar andere bloemenbezoekers