Het foto hoekje.
-
hild - Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05

De bekende ruines van Side !

Was die dag wel redelijk fris ,maar toch heel mooi!!We hebben er bijna iedere nacht regen gehad ,maar nooit in de dag ! zodoende was iedereen tevree ,want voor Turkije is het goed dat het die maanden regent voor de watervoorziening in de zomermaanden ,zo vertelde ons de gids bij de uitstappen !We hadden het geluk een gids te hebben van het ministerie van cultuur ,die perfect nederlands sprak !We hebben hem bij al onze uitstappen gehad ! Hij noemde "Deha" en hij deed da heel goed !!
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben
-

We hebben ginder heel veel gaan wandelen ,op het strand en ook het binnenland in ,! Als we dan in de verte deze gekleurde huisjes zagen ,wisten we dat we bijna terug aan het hotel waren !!Het was er zo aangenaam wandelen ,dat we soms wat te ver weg waren !Ook door citroen en sinaasappel boomgaarden ,die hingen vol vruchten ,en ze waren héél lekker !

-

't schijnt dat deze kaktusvruchten eetbaar zijn! maar er werd ons uitdrukkelijk gevraagd om ze niet te plukken ,daar ze van die mensen waren die echt nog in armoede leven ! dat zie je op de volfgende foto's !

In deze met takken en plastiek ertussen gemaakte woningen leven gezinnen ,meestal schapenboeren ! ze hebbben ook enkele magere koeien en winnen hun etenswaren in een tuintje !zo'n armoede op amper een km-tje van het rijke toerisme !

Toch zijn die mensen tevree en heel vriendelijk tegen de toeristen !We mochten zelfs in hun woning kijken ,maar liefst niet fotograferen !met respect heb ik dat ook niet gedaan ! wij zetten onze privé ook niet te kijk he!!
-

Niet zo ver van het hotel ,als we langs het strand wandelden naar rechts toe,kwamen we hier ,bij een aanleg plaatske waarvan de visserssloepjes vertrokken en aankwamen !

Ook een woning(ske) toch niet van een groot gezin ,denk ik ! maar kijk ,wel met zonnepanelen op het dak(ske)
-

Elke dag moesten we toch even aan zee gewandeld hebben ! iedere dag zag die er wel anders uuit en er spoelde ook soms vanalles aan ! maar altijd het camerake niet bij he !

Hier nog een levende grasmaaier ,langs de weg ! ja,die arme boertjes hebben geen weide voor de koe ! de boerin gaat er mee wandelen en laat de koe langs de weg gras graaien !
-
De markt in Manavgat ! Ook de moeite om gezien te hebben ! Wat een massa groenten en fruit daar uitgestalt ligt ! Ook vis !

De radijzen , ja geen radijskes zoals bij ons ,ze zijn daar bijna zo groot als bij ons een appel ! Wel dezelfde smaak als onze radijskes !!kijk !

Ja,lekkere verse aardbeien !een massa ! en allemaal zo gestapeld ,niet in bakjes ,zoals bij ons !

En dan die vele verschillende kruiden ! je kan ze los kopen ,per schep en spotgoedkoop !!

De radijzen , ja geen radijskes zoals bij ons ,ze zijn daar bijna zo groot als bij ons een appel ! Wel dezelfde smaak als onze radijskes !!kijk !

Ja,lekkere verse aardbeien !een massa ! en allemaal zo gestapeld ,niet in bakjes ,zoals bij ons !

En dan die vele verschillende kruiden ! je kan ze los kopen ,per schep en spotgoedkoop !!
-

Een uitstap naar Antalia stad mag niet ontbreken ! Dit groots beeld op het plein ,dicht bij de nieuwe ,ondergrondse busparking !Hier moesten we terug bijeenkomen ! den uitleg over dat beeld ben ik vergeten !!

Mooie uitzichten daar in Antalia !

We zijn daar ook met de boot gaan varen langs de rotskust !

-

mooi dat het allemaal is ,maar je kan dat op foto toch niet echt weergeven he !!Ik ben dan ook maar een amateur fotograafke he !!

En dan al die mooie straatjes die zo gezellig naar beneden liepen ,tot aan zee ,maar tegen dat het tijd was al die trapjes terug omhoog pffffff
Toen we naar Antalia reden zijn we onderweg gestopt bij deze mooie waterval !

Een mooie plek om eens te poseren !

Dit zijn zoal wa fotokes van de reis naar Turkije ! De rest volgt nog ! belooft ,ik heb er nog mooie !!
-
ja,piepje,da pakken ze me niet meer af !!En ik zal nog meer gaan reizen ,ik hou van reizen !!Op reis leef je op wolkjes! Thuis leef je in de realiteit !!Genieten van natuur en kultuur,van de mensen en van hetgeen we graag doen ! zolang we het lichamelijk en financieel kunnen ,nietwaar?
De volgende fotokes voor één dezer dagen !!
De volgende fotokes voor één dezer dagen !!
-

Dit zijn ,"sarcofages",of zoiets ! Het zijn graven en naargelang je waardering en rang werd je hoger begraven !!Hoe ze zo hoog konden geraken ?????????? toch mooi om te zien

allemaal heel mooi !!

Talrijke mooie afi theaters

-

Met een grote catamaran de "Green Canyon " afvaren was ook een belevenis ,vooral omdat we ook hier Deha ,bijhadden ,onze nederlands sprekende gids !!

Heel moeilijk om die echte schoonheid van de canyon op foto weer te geven !!

deze mannen ... wij noemden ze de "paparazza" het waren fotografen die aan boord allerlei foto's namen van de mensen ,en dan opgehaald werden met een klein motorbootje ! Als wij dan even later van boord kwamen hingen onze foto's daar te koop aangeboden ,in allerlei soorten kaftjes ,zelfs in bordjes !!Ja,digitale foto's zijn vlug klaar he !
!