Het foto hoekje.
-
hild - Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
hele smalle straatjes ,die recht in zee uitkomen ,stel je voor dat hier een kind doorloopt ! ,de kinders daar zullen dat wel gfewoon zijn ,zekers?
kijk een mooi cruise schip !
Onderweg nog vlug een fotoke vanuit de bus ! op weg naar huis zijn we nog enorm mooie grotten gaan bezoeken !
Zoals hier staat ,de SKOCJAN - grotten ,eerst wat uitleg van de plaatselijke gids
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben
-
In de grotten zelf was het verboden foto's te maken ,De ingang was aangelegd ,mar de uitgang was natuurlijk en heel byzonder !
De trip door de grotten was wel redelijk zwaar en veel te klimmen ,er waren er vele die niet meegegaan waren ,en hier moest de oudste wel een beetje geholpen worden ! zij is ook al de 80 gepasseerd ,en dit was wel even te zwaar geweest voor haar !2 bereidwillige grote mannen hielpen haar verder tot bij het kabeltreintje dat ons verder tot helemaal boven bracht ,waar de bus stond te wachten !
Dan zijn we verder gereden tot bij het meer van Bled ,ook prachtig !!
-
Bij het meer van Bled nog enkele fotokes genomen ,en dan verder met de bus tot bij hetzelfde hotel ,als bij de heenrit in Flachau in Oostenrijk ,waar voor ons weer heel lekker eten stond te wachten ,en prachtige kamers om te overnachten ,om na een voortreffelijk ontbijt verder huiswaarts te rijden !
mooi babybedje,stond in het overnachtingshotel in Oostenrijk op de gang ,dicht bij onze kamer !
Ja,KRK en de hele reis heen en terug ,echt de moeite !!zal er nog gezellig aan terug denken !!
-
Raaike - Lid geworden op: 12 mei 2003, 09:56

Hild het is echt genieten van jou reis, met zijn smalle straatjes, de vergezichten,
en niet te vergeten Grit, amai wat heeft zij allemaal op hare kerfstok, dat ze zo dringend in de biechtstoel kruipt
Raaike
* Een beetje zonneschijn doet wonderen !
-
Turkije ,heeeeel groot ! Een stukje ervan is Marmaris !En niet ver daarvan ligt Icmeler ! Je kan met een wondermooie wandelpromenade van Icmeler naar Marmaris wandelen ! Volgens de boeken van het reisagentschap 8km. ,maar volgens een plaatselijke gids ginder 11 km.
Ik heb het zelf niet gelijk gedaan ,m'n reisgezelle was niet al te best te been ,en we zijn toch wat samen gebleven !!Dus niet al te ver gewandeld ,een paar uitstappen meegedaan ,en voor de rest ,het een beetje rustig gehouden !!Dit is wel het mooiste plekje van Turkije dat ik al gezien heb !!En heel zacht van klimaat !!beschermd in de baaien met vele eilandjes rondom !!echt heel mooi !

Zicht vanuit onze kamer !prachtig

ook deze foto genomen vanop ons terras van de kamer !meer naar links getrokken !
Ik heb het zelf niet gelijk gedaan ,m'n reisgezelle was niet al te best te been ,en we zijn toch wat samen gebleven !!Dus niet al te ver gewandeld ,een paar uitstappen meegedaan ,en voor de rest ,het een beetje rustig gehouden !!Dit is wel het mooiste plekje van Turkije dat ik al gezien heb !!En heel zacht van klimaat !!beschermd in de baaien met vele eilandjes rondom !!echt heel mooi !
Zicht vanuit onze kamer !prachtig
ook deze foto genomen vanop ons terras van de kamer !meer naar links getrokken !
-
Vanaf het ontbijt ,buiten eten ,afgeschermd voor de zon ,en heel aangenaam kijkend naar zee !
Regelmatig vaarde er taxibootjes van Icmeler naar Marmaris ,en omgekeerd !Heel gezellig ,en zeker met dit goeie weer !
Met die mooie hybiskus nog steeds in bloei ,mooi om foto's te maken !!
-
Vele haventjes gezien ,met veel mooie boten ,alle soorten ,ook zeilschepen !
Het schilderen van de stoepranden gebeurt hier nog heel primitief, de ene de witte stukken !
terwijl zijn collega aan de overkant ,de gele stukjes afrolt !
-
Hele grote markten ,en heel druk ! overdekt met zeilen om de mensen te beschermen tegen de felle zon !
veel fruit en groenten ook ,en vooral heel veel lawaai ,maar ook nuttige dingen ......
Koop je er een broek of zo die ingekort moet worden ,dat gebeurt daar ter plaatse met zo'n stikmachine die getrapt word,zoals we wel kennen van vroeger !!mooi toch !!
-
Het lekkere eten ,de mooi versierde buffetten ,en de mooie uitgesneden groenten en fruit ,toch altijd weer een fotoke waard !
meloenen ,mango's ,rode kool ,wortels ,alles werd er gebruikt ,zowel om te eten ,maar ook als versiering ,wel mooi !
-
Hier dan een stukje van die wondermooie wandelboulevard ,met palmbomen en zuilen ,afgeboord met blokken die allerlei afbeeldingen hadden ,echt heel mooi gedaan !En heel aangenaam om te wandelen !
Hier en daar mooie bruggetjes over de binnenwaters die naar zee stromen !
Hier komt da binnenwater in zee ,en juist daar is de boottaxi omje op te pikken om naar Marmaris te varen !
-
Een turkse avond ,mocht ook niet ontbreken ! dit zijn speciale dansers ,waarvan ik de naam al vergeten ben !
deze buikdanseres was wel heel proffesioneel !prachtig !
Een dorpentocht !
bij de plaatselijk bevolking zie je hoe de mannen bijeenkomen om te tetteren of spelletjes te spelen ,vooral de oudere
Een plaatselijke moskee !
Een oudere dame die weet dat er een bus met toeristen komt heeft haar tafelke buitengezet en verkoopt er nootjes en honing !!
Muiske