Het foto hoekje.

Voor wie plaatjes wil verzamelen en eigen foto’s van hun vakanties of andere thema’s wil plaatsen

hild

25 okt 2009, 19:59

Afbeelding
een boom met grannaatappels !
Afbeelding
Clementines ,klaar om geplukt te worden
Afbeelding
Biebakken van de imker !
Afbeelding
En de machinerie om de honing te verwerken !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild

25 okt 2009, 20:11

Afbeelding
Een turkse poes , stoorde zich er niet aan ,dat we langs kwamen en foto's maakten !
Afbeelding
Bij een dorpswoninkje ,dat we mochten bezichtigen zat dit oude vrouwtje ,wol te spinnen voor tapijten ,daar verdienen ze dan enkele lira's mee !
Afbeelding
We kregen er gratis een kruidenthee aangeboden ,en mochten dan naar binnen het huisje afzien !!
Afbeelding
dit is de keuken ! We moesten wel onze schoenen uitdoen ,want de hele vloer was bedekt met tapijten !!
Afbeelding
een wat jongere dame maakte er kraaltjes en poppetjes die ze dan te koop aanboden !
Afbeelding
buiten lag er een hoop rommel en daartussen deze heel oude boom waar een druivelaar rondgestrengeld zat !

hild

25 okt 2009, 20:20

Afbeelding
En het zou Turkije niet zijn ,als ze je niet meenamen naar een tapijtenweverij ,met de nodige uitleg !
Afbeelding
Het kleuren van de gesponnen draden !
Afbeelding
uiteindelijk de enorme grote toonzalen met massa's en heel mooie tapijten ,ook hier kregen we drinken aangeboden ,zowel Raki,als water of turkse thee,ge moest maar kiezen !
Afbeelding
onderweg ,tussen de bootjes dit jongentje op een surfplank ! zat er zo maar te staren !leek wel verstopt te zijn ??

piepje

25 okt 2009, 20:23

prachtig
poppei gezien in de grotten
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

hild

25 okt 2009, 20:51

Afbeelding
maar vele prachtige dingen gezien ,en ook mooie natuur !
Afbeelding
Bootreparatie !
Afbeelding
een mooie natuurwandeling op zoek naar watervalletjes ,met niet heel veel water ,ook hier was het een enorm warme en doge zomer geweest met tot wel 48° in de schaduw !Deze mooie ,oude boom ,iets voor Corry?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een mooi stukje natuur ,echt de moeite waard !
Afbeelding
toch enkele ,geen al te grote,maar toch mooie watervalletjes gezien !
Afbeelding
Het op en af de rotsen klauteren ,om toch maar die mooiste foto te kunnen maken !
Afbeelding
en terwijl wij deze mooie natuur aan het bewandelen waren had onze chauffeur z'n avondmaal gevangen !!

hild

25 okt 2009, 21:06

Afbeelding
Marmaris stad ,vanuit de hoogte !
Afbeelding
En dan een boottocht naar hier !!Het modderbad ! Ook een belevenis !
Afbeelding
wit erin ,onder de modder eruit ,die moet je dan laten opdrogen in de zon ,dan douchen ,en daarna in stinkend , heel warm solferbad ,amai,da was de moeite !
Afbeelding

hild

25 okt 2009, 21:08

heb nog foto's ,maar voor een andere keer !!Ga nog wat engels oefenen ,'k moet morgen naar de les !!doeiiiiii

Rietjes

26 okt 2009, 12:36

'k wil er zo weer naartoe

Die dansers Hild waren "Derwisjen", mooi hé hoe ze ronddraaien tot ze in trance zijn.

Afbeelding
Oud maar niet out !

viv

28 okt 2009, 22:17

Het was veel te lang geleden dat ik hier nog eens kwam kijken !
Tillie, wat heb je schitterende foto's gemaakt van die paddo's. Als het in het weekend nog iets weer is ga ik ook op zoek :wink:

Prachtige vakantiefoto's Hild - je doet me dromen...

Viv

hild

28 okt 2009, 22:51

Afbeelding
Dit was een prachtige boottocht " Kaunos en Dalyan " gekoppeld aan da modderbad ! Varen door riet ,met heel mooie uitzichten ,en ja ,we hebben ze gezien ,de heel grote schildpadden !
Afbeelding
Afbeelding
naar het schijnt zijn dit koningsgraven !Wel heel mooi en rondom natuur ! We hadden al maar goed een stoffen dakje ,zodat we toch wat schaduw hadden ,want het was een bizonder warme dag !
Afbeelding
dit madammeke gooide een krab aan een touwke door het water om de schildpadden te lokken !
Afbeelding
ineens touwke alleen boven ,den deze was met de krab weg !
Afbeelding
iedereen foto's maken in de hoop ,de schildpad te kunnen trekken ! Dit is de beste die ik kunnen maken heb

hild

28 okt 2009, 22:59

AfbeeldingDeze blauwe krab mochten we van dichtbij bekijken ! nadien werd er krab gegrild en mochten we ze bij het terugkeren ,na de modderbaden komen opsmullen ! niet slecht ,maar wel een gepruts !
Afbeelding
Jet-air hosteske werd de krab rod haar nek gehangen !daar had ze het toch niet erg mee ,die leefde nog wel he !
Afbeelding
Hier liggen ze op de gril !
Afbeelding
Hier zijn ze aan het smaken !!

hild

28 okt 2009, 23:13

Afbeelding
De mooie bloemen in Turkije wil ik jullie toch ook laten zien ,mooie grote ,en alle kleuren Hybiskussen !Naar het schijnt sdat in Turkije het hele jaar rond wel bloemen in bloei staan !
Afbeelding
deze mooie ,paarse,soms ook witte of rode ,afhangende ,heel mooie bloemekes sieren huizen,muren of omheiningen !
Afbeelding
dit is wel een heel speciale plant en de bloem lijkt op een flessenborstel ,ik noem hem zo ,want heb de naam gevraagd aan de plaatselijke gids ,maar die wist er de naam ook niet van !"Hier zo vele bloemen ,ik allemaal niet kennen " zei hij tegen mij!!
maar weet ge ,toen wij in het begin van 't jaar in Turkije waren stond er zaad aan deze plant !Ik en schoonzus zaadjes meegenomen en ik had het natuurlijk weer fout gedaan ,maar m'n schoonzus heeft er plantjes van !heb er vandaag van gekregen ,ze zijn al zo'n 25 cm groot !hopelijk komt er de volgende zomer ook bloem in ??

hild

28 okt 2009, 23:23

Afbeelding
kijk dit was de man die een oogske in 't zeil hield om en rond het hotel !Op z'n hemd stond een ster afgebeeld (sherif) Hij was van de security , Zijn naam is Halil ,en hij was heel vriendelijk !Even stond hij daar met z'n zoontje ,dat net terug was van 't schooltje ,daarom dat uniform schort! Alle kleine kindjes in Turkije dragen zo'n blauwe schort in school ! Vroeg of ik een foto mocht maken ! allebei heel fier !
Afbeelding
Die mooie palmen ,kan het niet laten ,moet er steeds toch foto's van pakken !
Afbeelding

hild

28 okt 2009, 23:38

Afbeelding
de laatste dag ! Hier en daar nog een mooie foto maken ! mooi om nog naar te kijken ,heel mooie streek !
Afbeelding
toch eens even op die zalige kussens aan 't zwembad gaan liggen voor een fotoke ,we hebben er niet veel opgelegen !Kan da niet ,zo lang in de zon liggen ,ik loop liever rond ,er is dan ook zoveel moois te zien he !
De zonnekloppers op het strand !
Afbeelding
De dag van het vertrek naar huis ,nog even voor het ontbijt nog een fotoke ,We moesten 1,5 uur rijden naar de luchthaven ,
Afbeelding
We hadden dan wel een sanitaire ,rookstop ,zo noemden ze dat ! Het sanitair was hier wel mooi he !
Afbeelding
En ,hier staat hem dan ,deze grote vogel heeft ons dan weer veilig terug naar Zaventem gevlogen !!
Viv- Droom maar van deze mooie dingen ,ik zal da ook nog veel doen !!

lief

07 nov 2009, 17:27

Wat zitten we toch aan de goede kant
van het leven ,hé....
grtjs