smartfoon syncroniseren

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

rogerdetweede

17 mei 2015, 20:15

Heb met Mozilla Firefox gezocht en in the cloud opslaan gezocht en ik kreeg daar heel veel informatie (platform enz. ) maar weet niet welke ik moet nemen om te registreren, en zo.

Bedankt aan de geduldige mensen die me helpen.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

rogerdetweede

18 mei 2015, 15:11

Sony, heb hier alles nog eens rustig nagelezen en proberen uit te voeren maar het lukt me niet omdat ik alles niet goed begrijp, denk ik.(dat syncroniseren zonder kabeltje).
Waar ik de Lumia gehaald heb moesten de kaartjes binnenkomen, dus heb ik er nog geen, maar volgens die verkoper moet ik absoluut geen kaartje hebben. Alles zou goed gaan met one drive.
Er staan al wel veel foto's op, heb ik gezien, mag ik nu al de foto's die zogezegd op de telefoon staan, verwijderen, zodat de 'opslaginzicht' terug ruimte genoeg heeft ?
Sorry, ik kan het niet anders uitleggen, moet er nog goed leren mee werken .......
Bedankt al voor de geduldige hulp

rogerdetweede

18 mei 2015, 21:58

Hallo Iedereen,
Ik heb hier al veel zitten prutsen voor het synchroniseren de baas te worden.
Het is me niet gelukt en stop ermee. Ga hem enkel nog gebruiken voor hetgeen hij oorspronkelijk moest dienen : bellen en smssen sturen.....
Bedankt voor wie me heeft willen helpen.....

hjb

19 mei 2015, 02:17

ok, laat het eerder een tijdje rusten in plaats van ermee te stoppen. en probeer misschien iemand te vinden die het u persoonlijk kan uitleggen.

en naar mijn persoonlijke mening kan u beter dat synchroniseren onder de knie te krijgen door te werken op een pc, en niet direct op een mobiel toestel.
op een pc is het allemaal veel overzichtelijker.
maar laat het voor het moment best even rusten. het moet plezierig blijven ook hé, en dat gaat niet als u zich begint te ergeren.

en als u er weer zin in krijgt, lees dan eerst op uw gemak onderstaande tips eens door (de ganse pagina bekijken, dus naar beneden scrollen):

https://onedrive.live.com/about/nl-nl/support/

dat is dus bedoeld om op de pc met onedrive te leren omgaan. dat synchroniseren lukt dan straks wel bijna vanzelf.
nog dit: gebruik oefenmateriaal, géén onmisbare bestanden! als u met bv foto's aan de slag wil, gebruik dan copieën! laat de oorspronkelijke foto's gewoon in hun eigen map staan.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

rogerdetweede

19 mei 2015, 14:45

Beste hjb, dat zal het beste zijn, het wat laten rusten.
Niemand in de kennissenkring heeft een smartfoon, wel een iPhoon, en da's weer iets anders.
En willen helpen is nog iets anders als kunnen helpen.
En ja, ik heb al zodanig met foto's liggen prutsen dat ik nu van alles een dubbel heb, denk ik...... niet onoverkomelijk.
Heb je link al eens bekeken die je hier hebt meegegeven en zal het eens goed doornemen, en desnoods afdrukken, zodat ik steeds kan gaan kijken.
Bedankt hjb en ook Sony, om me op het goede pad te willen helpen zetten, maar ik was nog niet 'mee' .....
Groetjes aan allen,
Rogerdetweede