Geheugen van Samsung tab II is vol..

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Sousske

22 mei 2015, 21:12

Op mijn Samsung tab II kan ik geen apps of andere programma's of gegevens meer opzetten gezien het geheugen vol is.
Ik heb hiervoor een Samsung sd kaartje gekocht om de mogelijkheid te hebben toch apps erop te zetten.

Om één of andere reden werkt het niet. Als ik apps download geeft de Samsung nog steeds aan dat het geheugen vol is. Foto's maken gaat ook niet meer omdat ik de boodschap krijg dat het geheugen vol is.
Waarom kan ik niet automatisch naar de sd kaart gaan om gegevens op te slaan?

Iemand tips om dit probleem op te lossen?
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

hjb

23 mei 2015, 00:03

"Waarom kan ik niet automatisch naar de sd kaart gaan om gegevens op te slaan? "

dat zal maar automatisch gaan als u dat via 'instellingen' zo kunt aangeven.
veel apps kunnen ook gewoonweg NIET op een externe kaart functioneren: die moeten sowieso naar het toestel zèlf gedownload worden.
de foto's die nu op het toestel staan, zou u moeten verplaatsen naar de externe sd-kaart. geef dus vanaf nu aan in uw camera-instellingen dat de nieuw gemaakte foto's daar worden opgeslagen.
wat de apps betreft: kijk eens na of u ze werkelijk allemaal nodig heeft. verwijder eventueel dingen die u praktisch nooit gebruikt.
en eens opruimen met bv ccleaner voor android (als u het al kan downloaden...) kan ook geen kwaad.
anders: handmatig de cache leegmaken van elk gedownloade app zal ook wel wat ruimte vrijmaken. let wel goed op: geen systeem-zaken onder handen nemen...

mocht u de handleiding kwijt zijn:

http://www.samsung.com/be/consumer/mobi ... 5100TSAPRO

tik daar op 'support': de eerste handleiding is in het nederlands (dutch)
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Sousske

23 mei 2015, 15:00

Thanx voor de uitgebreide info.

Probleem is dat ik niet direct kan aangeven dat gegevens op de sd kaart moeten opgeslagen worden. Ik weet bij god niet hoe ik dat kan instellen.

Ik kan begrijpen dat app's niet functioneren als ze op sd kaart komen te staan. Wat ik niet kan begrijpen dat ik een hele hoop app's heb gedeletet en toch blijft die aangeven dat het geheugen vol is.

Ik zal de handleiding eens lezen.

gr.
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

hjb

23 mei 2015, 17:23

"dat ik een hele hoop app's heb gedeletet "

zijn die wel op de juiste manier verwijderd? heeft u niet enkel de snelkoppeling verwijderd? een app verwijderen van uw startscherm betekent eigenlijk de snelkoppeling verwijderen. de app zélf staat dan nog wel op uw toestel.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender