Wie kan mij uitleg geven over...

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Aikoo

14 nov 2015, 11:55

Wie is er bekend met newsgroups?
en kan mij wat uitleg geven over de werkwijze. en...?
Hartelijk dank
Windows 11 ,FireFox,Norton360.
H.P. LAPTOP-7OP90KRT
AMD Ryzen 3 5300U with Radeon Graphics 2.60 GHz
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Als de weg belangrijker is dan het doel.

Mebo870

12 dec 2015, 00:46

Je bedoelt nieuwsgroepen, even in het kort
Er bestaan honderden van die nieuwsgroepen, daarin wordt van alles gepubliceerd door mensen met een uiteenlopende interesse, ik weet zelf niet wat er allemaal te vinden is, het is zo uitgebreid.
Dat kan gaan over bouwtekeningen, uitleg over reizen, folders, foto’s, films, muziek, literatuur, computer programma’s, testen.
Kortom al wat elektronisch te verzenden is kan daar in terug gevonden worden.
Sommige groepen zijn zeer populair, zoals film, muziek, software en natuurlijk de blote madammen.
Je kan daar complete films downloaden of een cd, echt legaal is dat allemaal niet, maar vloeken mag ook niet. Er bestaan speciale nzb zoekmachines en sites die je helpen de juiste nzb te vinden
Een nzb is een link naar x aantal bestanden (vaak in zip of rar formaat) in een bepaalde nieuwsgroep, die je dan download en uitgepakt vormen die dan een groot bestand, waar datgene inzit dat je wou downloaden, een voorbeeldsite: http://www.place2home.net/
Downloaden kan onder andere met het gratis programma Grabit.
Ik zit bij telenet , die houden maar een fractie van die groepen bij, omdat daarop een massa aan data binnen komt, die ze dan moeten bewaren, dat kost geld.
Daarom is aangeraden om klant te worden bij een nieuwsgroep- server, dat kost 45 € voor 6 maand.
Die nieuwsgroep- servers slaan vrijwel alles op wat in die nieuwgroepen verzonden wordt, en dat kan je dan allemaal downloaden. Die data wordt bij sommige servers tot 4 jaar bijgehouden.
Ondertussen is er heuse heksenjacht begonnen op films en series in die nieuwsgroepen, dat heet “notice en takedown” waarbij de nieuwsgroep- server dan verplicht wordt om die bestanden van hun server te halen als die wordt aangemeld als illegaal.
The key to happiness
Stay away from idiots

Aikoo

14 dec 2015, 17:29

Beste Mebo870
Zeer hartelijk bedankt voor je uitleg.
Het gaat er vooral om E-books te vinden en zo nu en dan een film ,en vooral diegene die in onze bioscopen niet uitkomen.,vb Hou van Japanse Anime en Films
Lees veel boeken en ze worden maar duurder en duurder zelfs de e-books.
Misschien loont het de moeite om me aan te sluiten bij zo'n nieuwsgroep.
De vraag is dan....bij welke ???
Waar vind ik e-books en Japanse films en anime. ??
Dat wordt zoeken.

Nogmaals bedank hoor,
groetjes van Aikoo
H.P. LAPTOP-7OP90KRT

Mebo870

15 dec 2015, 00:32

Ik was tot voor kort bij Eweka.nl
Waarschijnlijk zal je als beginner best starten met Spotnet, dat is vrij uitgebreid met een zoekmachine, men kan daar zelfs kiezen uit categorieën.
Japanse films (Aziatische) en anime zal je er wel in terug vinden, er wordt zowat van alles in gepubliceerd.

https://www.eweka.nl/
https://www.spotnet.tk/

ik meen dat er zelfs een NZB site bestond die zich bezig hield met het opzoeken van dit soort films, als je daar op Googelt vind je dat wel terug.
Je zou ook alles via torents kunnen binnen halen, dan kost het niks, maar daar ben ik al enige jaren uit, hierover kan ik weinig uitleg geven.

Voorbeeld van SPOTNET (klik om te vergroten)
Afbeelding
The key to happiness
Stay away from idiots

Aikoo

15 dec 2015, 09:24

Mebo870
Dank u voor de hulp en uitgebreide uitleg.
Groeten van Aikoo
H.P. LAPTOP-7OP90KRT