Spraakherkenning bij een smartphone

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Karel Devijver

08 feb 2016, 16:21

In het bezit zijnde van een smartphone Samsung S5,wilde ik eens de spraakherkennings werkwijze bij Google uitproberen.
Dat functioneerde redelijk goed.
Maar sinds ik daar gebruik van gemaakt heb, kan ik wanneer ik Google open geen gebruik meer maken van een toetsenbord, dat is verdwenen en vind geen instelling om dat terug te plaatsen. Dat is heel vervelend want de spraakherkenning werkt niet altijd even goed.
Ik kan wel een toetsenbord terug oproepen wanneer ik eerst met de spraakherkenning "Google" zeg, want dan vind ik het Google URL adres die dan als elke andere website kan gebruikt worden. Dit is echter geen normale manier van werken. Ik zou graag weer als ik op de Google App klik, mijn sleutelwoorden met een toetsenbord kunnen inbrengen.
Weet hier iemand raad mee?
Dank bij voorbaat.

lode

08 feb 2016, 16:45

uit de handleiding, is het dit ?

S Voice
Over S Voice
Gebruik deze app om spraakopdrachten op het apparaat te gebruiken om verschillende functies uit te voeren.
Tik op S Voice op het scherm Apps. U kunt ook twee keer op de starttoets drukken. U kunt de toegang deactiveren door op de starttoets te drukken, op Instellingen te tikken en Openen via starttoets uit te schakelen
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Karel Devijver

12 feb 2016, 15:45

Dit probleem is opgelost, het berustte op een misverstand .