Bel "Inlichtingen" van Telenet à 1,566 ¤ per sec.!

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Fokke

12 dec 2016, 14:06

Bij mijn Telenetafrekening van vorige maand stelde ik vast dat ik voor een verbinding met het inlichtingennummer 1313 voor 1 seconde 1,566 € werd aangerekend. Oude mens zijnde had ik per ongeluk dat aangetikt (ik herinner mij dat zelfs niet). Ik stuur een mailtje naar Telenet:
"Mijn laatste aanrekening (ref. 1xxxxx). Op het einde wordt mij een bedrag van 1,566 € aangerekend voor 1" (1 SECONDE!) bellen naar nr. 1313 (Inlichtingennummer). Ik had dit nummer per ongeluk aangetikt en zo snel mogelijk de verbinding verbroken.Is dat niet wat overdreven? Voor dat geld kun je naar het schijnt sexnummers opbellen)! Met voorlopig beleefde groeten."
Men heeft mij wel proberen op te bellen maar ik hoor niet altijd mijn gsm afgaan en ben pas terug van 3 weken buitenland. Nu krijg ik een mailtje met volgende antwoord:
"U stuurde een mail over uw aanrekening.
We hebben u telefonisch proberen te contacteren maar u was niet bereikbaar.
De inlichtingen kiezen hun tarieven. Dit wordt aangerekend van het moment de lijn over gaat. Het bedrag is correct aangerekend en kunnen we niets aan doen.
Als u hier verder nog vragen over heeft, mag u ons telefonisch contacteren op het nummer 015 66 66 66
We wensen u een fijne dag toe. Met vriendelijke groeten"
En daar kan ik het mee doen...
Weten de klanten van Telenet dat wel? Volgens mij is dat grote kloterij!
Zijn er nog senioren die dat hebben voorgehad?
Terzijde: Voor de rest heb ik geen klachten over Telenet maar dit is volgens mij wel wat overdreven.
Mijn gsm zit altijd in mijn zak en soms gaat de vergrendeling per ongeluk los en dat nummer stond eerst op de lijst. Ik heb het nu verwijderd.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

janneke dust2

12 dec 2016, 14:59

Lees de volgende pagina eens, dan zie je dat telenet weinig kan doen aan die kosten.

http://www.zdnet.be/article/104231/belg ... 2-duurder/
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Fokke

12 dec 2016, 15:15

janneke dust2 schreef:Lees de volgende pagina eens, dan zie je dat telenet weinig kan doen aan die kosten.
http://www.zdnet.be/article/104231/belg ... 2-duurder/
Bedankt, Janneke. Ik had ooit dat nummer eens opgeslagen omdat ik problemen had met mijn gsm en dat nummer stond nog steeds eerst op de lijst van contacten. Ik heb nu mijn lesje geleerd en heb dat nummer verwijderd. Toch ben ik er van overtuigd dat heel weinig mensen (ook de intelligenten en niet de dommen zoals ik!) weten hoe de tarifering van zo een inlichtingennummer werkt. :oops:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

janneke dust2

12 dec 2016, 16:05

Ach, die tarieven zitten ook ingewikkeld in elkaar en dan veranderen ze ook nog eens regelmatig. Maar ik heb niet graag dat de verkeerde aangeklaagd wordt. Denk nu niet dat ik iets te maken heb met Telenet of Belgacom, ik ben gewoon een gepensioneerde die altijd bij een privé firma gewerkt heeft.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Prima Vera

12 dec 2016, 16:54

Verkeerde toets induwen moet je niet op een ander steken, zo simpel vind ik dat. Vorige keer heb ik stomweg aan't what's appen geweest met iemand in Chili zonder m'n wifi te gebruiken. Stom van mij want 't zal me geld kosten. Moet ik dat nu ook op Telenet steken? 'k Dacht het niet.

Fokke

12 dec 2016, 16:55

janneke dust2 schreef:Ach, die tarieven zitten ook ingewikkeld in elkaar en dan veranderen ze ook nog eens regelmatig. Maar ik heb niet graag dat de verkeerde aangeklaagd wordt. Denk nu niet dat ik iets te maken heb met Telenet of Belgacom, ik ben gewoon een gepensioneerde die altijd bij een privé firma gewerkt heeft.
Geen probleem! Ik ben blij dat dat je dit hebt opgeklaard. Anders zou ik de hele tijd lopen wrokken tegen telenet. Alleen vind ik het niet goed dat dit niet duidelijk wordt vermeld. :oops: :lol:

pcekspeer

12 dec 2016, 19:38

@Fokke

Telenet en kloterij?

Wordt hier toch allemaal duidelijk uitgelegd?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... et-mobile/

Sommige nummers zijn betalend:
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/

Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Fokke

12 dec 2016, 20:57

pcekspeer schreef:@Fokke
Telenet en kloterij?
Wordt hier toch allemaal duidelijk uitgelegd?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... et-mobile/
Sommige nummers zijn betalend:
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/
Afbeelding
Ik erken graag dat ik overgereageerd heb. Het was vooral die 1 seconde die mij deed steigeren. Maar zou ik echt de enige domme gepensioneerde zijn die daarvan niet op de hoogte is? :lol:

pcekspeer

12 dec 2016, 21:08

@Fokke

Absoluut zeker dat jij of ik niet de enigen zijn die dat niet weten of wisten.
Maar als pc-gebruikers en wetende dat alle aangeboden "diensten" meestal minder fraaie verrassingen klaar houden, is het internet toch een uitgelezen plaats om een en ander wat nader te bekijken.
Doordat jij je opmerking hier plaatste, ben ik ook aardig verschoten, haha :lol:
Zijn géén nummers om op regelmatige basis te gebruiken, tenzij je de kosten mag in rekening brengen bij je personenbelasting natuurlijk.
Even de N-VA bellen, of 1 van die andere mede-profiteurs.?
Suc6 verder hé.
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

dafke

13 dec 2016, 16:24

Ik zou er niet van verschieten dat die 015/666666 ook betalend is

Prima Vera

13 dec 2016, 17:01

dafke schreef:Ik zou er niet van verschieten dat die 015/666666 ook betalend is
Dat is gewoon een telefoonnr zoals een ander 015 is voor regio Mechelen. Hangt er gewoon vanaf welk abonnement je hebt. In mijn abonnement zitten alle telefoontjes in Belgie gratis er in, zowel van vast naar mobiel als omgedraaid. Dus dan is het nummer niet gratis. Betaal je naargelang verbruik dat is het idd een betalend nr maar geen uitzonderlijk nr.

pcekspeer

13 dec 2016, 19:37

Eigenlijk kan je beter het NR 015 666666 vervangen door het gratis NR
0800 66016
Daar wordt je ook altijd geholpen indien mogelijk.
Het is het proberen waard.

015 666666
https://www2.telenet.be/nl/contact/telefonisch/

0800 66016
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... vice-lijn/

Een betalend nummer hier ingeven en met wat geluk krijg je een gratis nummer aangeboden.
Wordt ook internationaal gebruikt.
Ook voor 070-nummers en gelijkaardige.
http://geonumbers.com/be/search.php

fendtje

18 dec 2016, 10:04

Daar wordt je ook altijd geholpen indien mogelijk.
Het is het proberen waard.

Ze het beste die gewoon de bons geven , alternatieven genoeg.
Men betaald etteljke € per maand voor zijn abbo.
En zelfs dan nog voor info of problemen mag men nog extra ophoesten.

Leve de aandeelhouders zeker.
Laptop Dell, 5 g router met telenet sim, Iptv van de chinees.
Androidboxen als kijkkastjes.
Base large voor mobiel internet + bellen

Danny.

18 dec 2016, 10:21

pcekspeer schreef:Eigenlijk kan je beter het NR 015 666666 vervangen door het gratis NR
0800 66016
Daar wordt je ook altijd geholpen indien mogelijk ...
Wij zijn Telenet klant, en als ik vragen heb over gelijk wat, bel ik uitsluitend naar dat 0800 nummer, ik ben daar steeds geholpen geweest.

Ook hebben wij twee GSM toestellen bij Telenet, maar zonder abonnement, enkel wat verbruikt werd komt op de maandelijkse rekening, ok, wij hebben dan ook geen gratise bel minuten of duizenden gratise SMS'jes, maar ook geen abonnement te betalen :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Fokke

18 dec 2016, 11:26

Danny. schreef:
pcekspeer schreef:Eigenlijk kan je beter het NR 015 666666 vervangen door het gratis NR
0800 66016
Daar wordt je ook altijd geholpen indien mogelijk ...
Wij zijn Telenet klant, en als ik vragen heb over gelijk wat, bel ik uitsluitend naar dat 0800 nummer, ik ben daar steeds geholpen geweest.

Ook hebben wij twee GSM toestellen bij Telenet, maar zonder abonnement, enkel wat verbruikt werd komt op de maandelijkse rekening, ok, wij hebben dan ook geen gratise bel minuten of duizenden gratise SMS'jes, maar ook geen abonnement te betalen :wink:Groetjes Danny
Maar als je echt iemand aan de lijn moet hebben om een PC-probleem op te lossen moet je wel het betalende nummer bellen.
Ik heb ook zo een gsm"abonnement". Ik betaal alleen mijn verbruik (en ik ben een kleine verbruiker!). Als ik een probleem heb stuur ik een e-mail via hun webstek en dan bellen ze me zelf op!