draadloos verbinden lukt niet

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Floppy

15 jan 2025, 11:13

Thuis is er maar 1 aansluiting voor een lan verbinding met modem van telenet dus, met een vaste kabel.
Ik wil een ander toestel (radio , met internet) niet draadloos (wi-fi) verbinden, maar liefst met een directe verbinding (dus ook met een vaste kabel) kan dit en hoe?

Dit terzijde: waarom radio geen wi-fi ,om de eenvoudige reden dat toestel niet meer draadloos werkt (let wel na aankoop werkte het perfect, nadien niet meer). Radio geplaatst op 1 meter van de modem en nog steeds geen verbinding, radio aangeboden bij winkel (van aankoop) en ook daar geen verbinding ,dus duidelijk iets mis met het toestel.
Groetjes
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

benq

15 jan 2025, 16:17

Floppy schreef:
Thuis is er maar 1 aansluiting voor een lan verbinding met modem van telenet dus, met een vaste kabel.
Ik wil een ander toestel (radio , met internet) niet draadloos (wi-fi) verbinden, maar liefst met een directe verbinding (dus ook met een vaste kabel) kan dit en hoe?

Dit terzijde: waarom radio geen wi-fi ,om de eenvoudige reden dat toestel niet meer draadloos werkt (let wel na aankoop werkte het perfect, nadien niet meer). Radio geplaatst op 1 meter van de modem en nog steeds geen verbinding, radio aangeboden bij winkel (van aankoop) en ook daar geen verbinding ,dus duidelijk iets mis met het toestel.
Groetjes

Ja dat gaat, heb ik ook eentje van 5 poorten en 220volt voeding
hier kan je eens kijken
https://www.coolblue.be/nl/switches/aan ... -poorten:5
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Floppy

16 jan 2025, 11:04

Aan benq
Hoe ik deze aansluiten ?
aansluiting in de muur : een netwerkkabel vanuit de muur naar het toestel en vanuit het toestel een kabel naar bvb. TV of internet radio ?
Wat is het verschil met een powerline adapter ?

sacho

16 jan 2025, 11:16

Floppy schreef:
Welke modem heb jij dan nog. Die van mij heeft 4 aansluitingen achteraan.
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... H7465LG-TN

benq

16 jan 2025, 12:15

Floppy schreef:
16 jan 2025, 11:04
Aan benq
Hoe ik deze aansluiten ?
aansluiting in de muur : een netwerkkabel vanuit de muur naar het toestel en vanuit het toestel een kabel naar bvb. TV of internet radio ?
Wat is het verschil met een powerline adapter ?

Dat is eender waar je die plaatst, ik heb deze geplaatst achter mijn TV omdat er ook een Laptop is op aangesloten, rechts boven het groene led lampje zie je de voeding UPT kabel en de 2 gele en grijze gaan naar mijn toestellen.

Afbeelding

Floppy

16 jan 2025, 15:58

Aan benq
Met dank voor je duidelijke foto. In feite is dit het zelfde als een domino stekker in het netstroom(220v) aansluiting.
Groetjes

benq

16 jan 2025, 16:38

Floppy schreef:
16 jan 2025, 15:58
Aan benq
Met dank voor je duidelijke foto. In feite is dit het zelfde als een domino stekker in het netstroom(220v) aansluiting.
Groetjes

Ja, meer is dat niet en aan de onderkant rechts zie je de ingang van voeding netspanning