Scarlet
-
Muppet - Lid geworden op: 23 jan 2024, 17:08
Ben zelf van Orange naar Scarlet overgestap. Hanom veb het contract door V.D.Borre laten opstellen.Het kost mij € 5,-/maand! Dom van mij maar ik wilde zeker spelen. Scarlet een dochteronderneming van Proximus. Dus, d Echtere aansluiting gebeurt op het vezelnet van Proximus.
De installatie is vrij ingrijpend. Alle kabels en toestellen worden vervangen maar na één dag was de klus geklaard. De TV kon niet meer via axiale kabel aangesloten worden, dan maar via WiFi! Echter hun router is zwakker dan die van Orange. Maar geen probleem, zij installeren een boostertje dat maar matig werkt. (kost € 3.-/maand). Heb ik prompt die booster door een PowerLine vervangt maar moets wel het huurgeld van 2 maanden betalen. Leveren door een Proximus kan maar terugname niet! Moet via BePost teruggestuurd worden na ontvangst van een vignette.
Verder vastgesteld dat de downloadsnelheid maar half zo snel was dan die op het HOT contract. Na telefonische klacht en verwerping van hun argument dat zij de downloadsnelheid niet konden garanderen hebben ze meteen op afstand de downloadsnelheid op 92/100 GB gebracht.
Intussen alles werkt goed maar maandelijks sturen ze een uitnodiging om het maandgeld te betalen. Voor de factuur moet je zelf naar MyScarlet.be gaan, de factuur opzoeken en afprinten. Is dat correct? Denk het niet maar kan moeilijk hiervoor procederen. Ze zijn goedkoper en bereikbaar maar dat is ook alles. Mensen die niet weerbaar zijn of niet weten hoe hun trukjes te omzeilen, die zoeken best bijstand of blijven best bij een meer klantvriendelijke provider.
De installatie is vrij ingrijpend. Alle kabels en toestellen worden vervangen maar na één dag was de klus geklaard. De TV kon niet meer via axiale kabel aangesloten worden, dan maar via WiFi! Echter hun router is zwakker dan die van Orange. Maar geen probleem, zij installeren een boostertje dat maar matig werkt. (kost € 3.-/maand). Heb ik prompt die booster door een PowerLine vervangt maar moets wel het huurgeld van 2 maanden betalen. Leveren door een Proximus kan maar terugname niet! Moet via BePost teruggestuurd worden na ontvangst van een vignette.
Verder vastgesteld dat de downloadsnelheid maar half zo snel was dan die op het HOT contract. Na telefonische klacht en verwerping van hun argument dat zij de downloadsnelheid niet konden garanderen hebben ze meteen op afstand de downloadsnelheid op 92/100 GB gebracht.
Intussen alles werkt goed maar maandelijks sturen ze een uitnodiging om het maandgeld te betalen. Voor de factuur moet je zelf naar MyScarlet.be gaan, de factuur opzoeken en afprinten. Is dat correct? Denk het niet maar kan moeilijk hiervoor procederen. Ze zijn goedkoper en bereikbaar maar dat is ook alles. Mensen die niet weerbaar zijn of niet weten hoe hun trukjes te omzeilen, die zoeken best bijstand of blijven best bij een meer klantvriendelijke provider.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Na veel e-mails uiteindelijk dan toch het tv-boxje van Telenet in huis gehaald, samen met hun nieuwe modem ... Probleemloos zels aangesloten? Niet echt, maar met de hulp van hun technieker lukte het uiteindelijk wel.
Toen na een storing in de wijk mijn modem niet automatisch terug opstarten ben ik telefonisch geholpen om hem naar 'fabrieksinstelling' te resetten.
Ben al jaren klant bij telenet, ben er tevreden alleen wat duur
Toen na een storing in de wijk mijn modem niet automatisch terug opstarten ben ik telefonisch geholpen om hem naar 'fabrieksinstelling' te resetten.
Ben al jaren klant bij telenet, ben er tevreden alleen wat duur
-
clota - Lid geworden op: 11 aug 2004, 15:23
Was jarenlang klant bij Scarlet voor mijn internet , was zeer tevreden. Door een fout van Proximus bij het installeren van fiber was ik verplicht in januari met mijn internet over te stappen naar Proximus. Proximus zelf deed de opzegging bij Scarlet. Niettegenstaande kreeg ik nog elke maand opnieuw een factuur van Scarlet. Telkens Scarlet gecontacteerd en telkens bevestiging van opzegging gekregen . Maar de maand nadien opnieuw factuur, contacteren en telkens opnieuw bevestiging van opzegging ontvangen. Blijkbaar trekt de administratie van Scarlet op niks . Heb opnieuw Proximus ingeshakeld en zij gingen het opnieuw in orde brengen- afwachten-, maar heb Scarlet duidelijk gemaakt dat ik in de toekomst niet meer reageer en hun rekeningen rechtstreeks de vuilbak ingaan en dat in eventueel contact zou opnemen met de ombudsman om klacht neer te leggen.
Windows 10 Home 64 bit
Asus K501UQ,Intel Core i7,8.0 GB RAM,475 GB Hitachi SSD
Asus K501UQ,Intel Core i7,8.0 GB RAM,475 GB Hitachi SSD