Mails verdwijnen van Ipad [OPGELOST]
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
De opmerking van hovel is juist.
Imap is moderner. Zelf gebruik ik niet. Maar het zou een optie zijn om dat te proberen
De opmerking van Shewa is zeker het proberen waard ( ik ben uithuizig en kan niet zien hoe het staat, maar laat asap bericht)
Ik heb nog eens een paar sites gelezen.
De opmerking van Shewa is juist ( dat zal dan bij mij ook zo wel staan)
Imap is moderner. Zelf gebruik ik niet. Maar het zou een optie zijn om dat te proberen
De opmerking van Shewa is zeker het proberen waard ( ik ben uithuizig en kan niet zien hoe het staat, maar laat asap bericht)
Ik heb nog eens een paar sites gelezen.
De opmerking van Shewa is juist ( dat zal dan bij mij ook zo wel staan)
-
Sita
Is dat ook mogelijk met Windows Mail? En kan ik dat zelf veranderen?hovel schreef:Het gemakkelijkste vind ik om de e-mail server op ALLE toestellen als IMAP te definieren. Je kan dan uw e-mails vanop alle toestellen behandelen. Je kan zelfs op de laptop een e-mail beginnen op te stellen, ( opslaan) , en op je IPAD verder afwerken
Toen mijn internet werd geïnstalleerd heeft men meteen de computer in orde gemaakt ook het mailprogramma. Ik heb dat zelf niet gedaan.
Ik kuis de laptop regelmatig op, ook de mailbox en webmail.paullamb schreef:Kuist u regelmatig de laptop op?
En ook uw mails? (Verwijderde, verstuurde, inkomende)
Gaat u ook naar de webmail om de mails op te schonen?
Ja, ik ken Adw cleaner. Onlangs is het probleem van de traagwerkende laptop nog behandeld in dit topic.paullamb schreef:Kent u Adw cleaner
Zoek even in Spyware hoe dit werkt, of leg uw probleem van traagwerkend daar even voor..
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... highlight=
En ook gebeurt het nog af en toe dat een mail niet verzonden wordt.
Ondertussen is Avast verwijderd en MSE geïnstalleerd.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... sc&start=0
Shewa, ik zal "Van server verwijder na" ook aanvinken.
Iedereen bedankt voor het mee zoeken naar een oplossing.
Sita
-
Sita
Nog een laatste update.
Ik heb op de Ipad het account opnieuw veranderd in IMAP.
De volgende artikels heb ik gelezen.
Het moet inderdaad IMAP zijn.
IMAP en pop3
Maar hier vind ik niets over Windows Mail enkel andere versies.
e-mail instellen
Ik ben nog eens in mijn mailprogramma bij servers gaan kijken.
Die pop3 kan ik niet veranderen in IMAP.
Er is geen drop down menu en deleten lukt ook niet.

Ik vrees dat het dus aan Vista en Windows Mail ligt.
Die telt al lang niet meer mee

Sita
Ik heb op de Ipad het account opnieuw veranderd in IMAP.
De volgende artikels heb ik gelezen.
Het moet inderdaad IMAP zijn.
IMAP en pop3
Maar hier vind ik niets over Windows Mail enkel andere versies.
e-mail instellen
Ik ben nog eens in mijn mailprogramma bij servers gaan kijken.
Die pop3 kan ik niet veranderen in IMAP.
Er is geen drop down menu en deleten lukt ook niet.
Ik vrees dat het dus aan Vista en Windows Mail ligt.
Die telt al lang niet meer mee
Sita
-
Eli_ - Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38
-
Sita
Neen, met het vinkje te plaatsen was het niet opgelost, paullamb.paullamb schreef: Maar was het niet opgelost met het vinkje van Shewa?
@ Eli_
Het is mij gelukt om IMAP in te stellen op mijn account.
Aangezien ik daarvoor op "toevoegen" moest klikken, staat nu ook nog het POP account in mijn mailbox.
Ik krijg nu dit te zien.
Daarvoor was het enkel het bovenste gedeelte.
Ik krijg nu opnieuw 2 keer de mail binnen.
En hij verdwijnt nog steeds op de Ipad.
Het POP account durfde ik niet te verwijderen.
Eerst even raad vragen, vooraleer ik domme dingen doe.
-
Sita,
We helpen u er wel doorheen hoor, maar u moet nu voor uzelf een keuze maken tussen imap of pop.
Terloops, heeft u de iPad al lang in gebruik, of is het probleem begonnen toen u de pad in gebruik nam?
Als u nu aan het testen bent, gaat u dan ook eens kijken naar webmailskynet of die mail daar ook verdwenen is?
We helpen u er wel doorheen hoor, maar u moet nu voor uzelf een keuze maken tussen imap of pop.
Terloops, heeft u de iPad al lang in gebruik, of is het probleem begonnen toen u de pad in gebruik nam?
Als u nu aan het testen bent, gaat u dan ook eens kijken naar webmailskynet of die mail daar ook verdwenen is?
-
Sita
Eli_
Bedankt voor de uitleg over het e-mail account.
Ik vermoedde wel dat ik er 1 moest verwijderen maar durfde het niet vooraleer ik daar zekerheid over had.
Nog een vraagje, als ik POP verwijder ben ik dan ook mijn mappen met mails kwijt? Er zijn er nog een paar die ik moet beantwoorden.
paullamb,
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in mijn kunnen
Ik begin er stilaan een beetje aan te twijfelen.
De Ipad heb ik nog niet lang. De mail blijft er enkel opstaan zolang ik de laptop niet heb opgestart. Dat is al zo van in het begin.
Ook op webmail is het bericht verdwenen. Het zit enkel nog in de mailbox van mijn laptop.
Heb ondertussen nog wat rond gesurft en ben blijkbaar niet alleen met het probleem.
http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/i ... staat.html
Bedankt voor de uitleg over het e-mail account.
Ik vermoedde wel dat ik er 1 moest verwijderen maar durfde het niet vooraleer ik daar zekerheid over had.
Nog een vraagje, als ik POP verwijder ben ik dan ook mijn mappen met mails kwijt? Er zijn er nog een paar die ik moet beantwoorden.
paullamb,
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in mijn kunnen
Ik begin er stilaan een beetje aan te twijfelen.
De Ipad heb ik nog niet lang. De mail blijft er enkel opstaan zolang ik de laptop niet heb opgestart. Dat is al zo van in het begin.
Ook op webmail is het bericht verdwenen. Het zit enkel nog in de mailbox van mijn laptop.
Heb ondertussen nog wat rond gesurft en ben blijkbaar niet alleen met het probleem.
http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/i ... staat.html
-
Natuurlijk gaat u dat kunnen ,
Maar ik durf niet goed antwoorden op de vraag of uw mappen in pop zullen weg zijn. Persoonlijk denk ik van wel, maar ik werk zelf niet met Imap, die zullen nu op de kar moeten springen
Ik meen nu wel dat probleem zit in de instelling pop op de laptop
Staan die vonkjes bij " op server laten staan en het vinkje eronde" nog steeds? En heeft u toen op toepassen en OK geklikt?
Woont u ver van Lommel? Want wat iets simpel leek en nog lijkt is nu iets verder weg.
Maar ik durf niet goed antwoorden op de vraag of uw mappen in pop zullen weg zijn. Persoonlijk denk ik van wel, maar ik werk zelf niet met Imap, die zullen nu op de kar moeten springen
Ik meen nu wel dat probleem zit in de instelling pop op de laptop
Staan die vonkjes bij " op server laten staan en het vinkje eronde" nog steeds? En heeft u toen op toepassen en OK geklikt?
Woont u ver van Lommel? Want wat iets simpel leek en nog lijkt is nu iets verder weg.
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Sita,
hieronder vindt je enkele opeen volgende linken voor het aanmaken van accounts voor Proximus (skynet).
Windows live mail met een account voor proximus (skynet) werkt best met imap
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... puter.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... -pop3.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_cr ... etool.html
De inhoud van de mappen onder pop3 kan je best verplaatsen naar de mappen onder imap, dan staan ze al zeker op je computer. De pop3 gegevens kunnen maar één maal gedownload worden.
Sony
hieronder vindt je enkele opeen volgende linken voor het aanmaken van accounts voor Proximus (skynet).
Windows live mail met een account voor proximus (skynet) werkt best met imap
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... puter.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... -pop3.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_cr ... etool.html
De inhoud van de mappen onder pop3 kan je best verplaatsen naar de mappen onder imap, dan staan ze al zeker op je computer. De pop3 gegevens kunnen maar één maal gedownload worden.
Sony
-
Sita
paullamb,
Bij IMAP ziet "Geavanceerd" er weer wat anders uit. Ik kan daar geen vinkjes plaatsen bij "op server laten staan."
Zo ziet het er nu uit.

Ja, mij leek het eerst ook een eenvoudig probleem.
Ik woon wel een heel eindje van Lommel.
Maar ik denk dat het beter zal zijn IMAP opnieuw te verwijderen en verder te doen met Pop3 zoals ik het voorheen deed.
Dan beantwoord ik mijn mails wel verder aan de laptop.
Want er gebeuren nog meer rare dingen in de mailbox bij het proberen overzetten van de Pop3 mappen naar de Imappen o.a.
Sony,
Bedankt voor de uitleg over de mappen. Nu weet ik zeker dat ze zouden verdwijnen.
De linken had ik al gelezen en hier geplaatst in mijn derde bericht op deze pagina. Maar dat zal je niet gezien hebben waarschijnlijk.
De ene link gaat over het instellen van Windows Live Mail en nog enkele andere en ik werk met Windows Mail. Die wordt blijkbaar niet veel meer gebruikt.
Morgen herstel ik de mailbox terug naar zijn vroegere instellingen.
Maar ik wil iedereen nogmaals hartelijk bedanken voor de geboden hulp.

Sita
Bij IMAP ziet "Geavanceerd" er weer wat anders uit. Ik kan daar geen vinkjes plaatsen bij "op server laten staan."
Zo ziet het er nu uit.
Ja, mij leek het eerst ook een eenvoudig probleem.
Ik woon wel een heel eindje van Lommel.
Maar ik denk dat het beter zal zijn IMAP opnieuw te verwijderen en verder te doen met Pop3 zoals ik het voorheen deed.
Dan beantwoord ik mijn mails wel verder aan de laptop.
Want er gebeuren nog meer rare dingen in de mailbox bij het proberen overzetten van de Pop3 mappen naar de Imappen o.a.
Sony,
Bedankt voor de uitleg over de mappen. Nu weet ik zeker dat ze zouden verdwijnen.
De linken had ik al gelezen en hier geplaatst in mijn derde bericht op deze pagina. Maar dat zal je niet gezien hebben waarschijnlijk.
De ene link gaat over het instellen van Windows Live Mail en nog enkele andere en ik werk met Windows Mail. Die wordt blijkbaar niet veel meer gebruikt.
Morgen herstel ik de mailbox terug naar zijn vroegere instellingen.
Maar ik wil iedereen nogmaals hartelijk bedanken voor de geboden hulp.

Sita
-
De bedoeling is wel dat uw iPad er tussen komt hoor
Ik schrijf nu mijn mening,
Verwijder uw imap account op laptop
Kuis op met CCleaner
Laptop Af, enkele tellen, Laptop op
Ga nu zeker kijken bij geavanceerd of
Op server. Laten staan En het aantal dagen aangevinkt staan, klik voor alle zekerheid nog eens op toepassen en OK ( als toepassen grijs staat is goed)
Laat I pad nog even onaangeroerd
Stuur vanop laptop een mail of zelfs twee naar uzelf. ( iPad Niet openen)
Als de mails aangekomen zijn, ga dan naar webmail.
Staan ze daar ook ?
Laat dit eerst even weten voor u aan de pad begint. We doen dan eerst nog een paar testen.
Ik schrijf nu mijn mening,
Verwijder uw imap account op laptop
Kuis op met CCleaner
Laptop Af, enkele tellen, Laptop op
Ga nu zeker kijken bij geavanceerd of
Op server. Laten staan En het aantal dagen aangevinkt staan, klik voor alle zekerheid nog eens op toepassen en OK ( als toepassen grijs staat is goed)
Laat I pad nog even onaangeroerd
Stuur vanop laptop een mail of zelfs twee naar uzelf. ( iPad Niet openen)
Als de mails aangekomen zijn, ga dan naar webmail.
Staan ze daar ook ?
Laat dit eerst even weten voor u aan de pad begint. We doen dan eerst nog een paar testen.
-
Sita
paullamb,
Ik heb het IMAP account uit Windows Mail verwijderd.
Ccleaner laten schoonmaken, de laptop afgesloten en heropgestart.
"Op server laten staan" "5 dagen" staan aangevinkt.
5 testmails naar mezelf verstuurd vanop de laptop.
De tablet niet geopend.
Op webmail zijn de testmails niet te zien, enkel in mijn "postvak in" op de laptop.
Wat wel op webmail te zien is zijn mails die ik vanop de Ipad heb verstuurd.
Hetgeen ook logisch is want daar staat bij verwijder "nooit" aangevinkt.
Enkele eventuele testjes zullen niet voor vandaag zijn. Ik krijg bezoek.
Ik wens je alvast een prettige zondag, met of zonder Kuurne-Brussel-Kuurne
Sita
Ik heb het IMAP account uit Windows Mail verwijderd.
Ccleaner laten schoonmaken, de laptop afgesloten en heropgestart.
"Op server laten staan" "5 dagen" staan aangevinkt.
5 testmails naar mezelf verstuurd vanop de laptop.
De tablet niet geopend.
Op webmail zijn de testmails niet te zien, enkel in mijn "postvak in" op de laptop.
Wat wel op webmail te zien is zijn mails die ik vanop de Ipad heb verstuurd.
Hetgeen ook logisch is want daar staat bij verwijder "nooit" aangevinkt.
Enkele eventuele testjes zullen niet voor vandaag zijn. Ik krijg bezoek.
Ik wens je alvast een prettige zondag, met of zonder Kuurne-Brussel-Kuurne
Sita
-
Dit vind ik nu erg en straf.
Zelf werk ik met WLM. ( maar die heeft dezelfde eigenschappen al WM van Vista) en Air2. Beide op Pop3.
Ik kan niet vinden, waar dat er bij u iets verkeerd zou staan.
We denken er nog eens over na.
Fijne Zondag nog ( BKB is niet zo belangrijk, Als Genk maar wint)
Zelf werk ik met WLM. ( maar die heeft dezelfde eigenschappen al WM van Vista) en Air2. Beide op Pop3.
Ik kan niet vinden, waar dat er bij u iets verkeerd zou staan.
We denken er nog eens over na.
Fijne Zondag nog ( BKB is niet zo belangrijk, Als Genk maar wint)