Vraag over contactloos betalen Argenta
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Verbeter mij als ik mis ben.
Op een smartphone staat geen enkele applicatie die verbinding maakt met de NFC.
Dit kan enkel met tussenkomst van een andere app.
Zoals een bank app, vb KBC Mobile, Belfius Mobile, Argenta nog niet.
Of een app Payconiq of Google Pay.
Op een smartphone staat geen enkele applicatie die verbinding maakt met de NFC.
Dit kan enkel met tussenkomst van een andere app.
Zoals een bank app, vb KBC Mobile, Belfius Mobile, Argenta nog niet.
Of een app Payconiq of Google Pay.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
lauwens - Lid geworden op: 12 feb 2019, 12:11
Payconiq is een smartphone app om onder andere contactloos te betalen met je telefoon en werkt ook met een Argenta rekening. dus JA je kan met Argenta contactloos betalenbenq schreef: ↑17 apr 2020, 08:33Nogmaals:
Dat weet ik, dat weet ik……………..
Wij gebruiken Payconiq al geruime tijd met betaling van mijn Argenta bank rekening ……………
De vraag was met smartphone contactloos betalen (tot 25 euro nu 50 euro)
Dus niet met de kaart.
Wij hebben een kaart waar deze functie opstaat zie kaart van verhaegen afbeelding op 15 april 19:49 uur.
Google Pay heeft ook die mogelijkheid maar werkt nog niet met alle banken/kaart types:
https://support.google.com/pay/answer/7351439
De eigen banking app van Argenta heeft echter geen mogelijkheid om contactloos te betalen
NFC is meer dan contactloos betalen, vele apps (ook standaard aanwezig) kunnen er gebruik van maken. Bijvoorbeeld om een contactpersoon naar elkaar te sturen door enkel telefoons tegen elkaar te houden kan via contacten in standaard android.
-
@ hovel
Als je op uw smartphone naar "instellingen"..."verbindingen"..."NFC en betalingen" ... "Tikken en betalen" staat uw Argenta kaart daar dan bij ?

Als je op uw smartphone naar "instellingen"..."verbindingen"..."NFC en betalingen" ... "Tikken en betalen" staat uw Argenta kaart daar dan bij ?

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
-
lauwens - Lid geworden op: 12 feb 2019, 12:11
Daar zal ook nooit een kaart bij staan, daar kunnen enkel applicaties staan (zoals payconiq en googlepay in jouw voorbeeld).
Je moet je kaart toevoegen aan een van die applicaties (wat enkel met Payconiq kan, aangezien Gpay nog geen Argenta kaarten ondersteund)
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Hoi Lode,
Eerst de melding:
De Argenta app staat geïnstalleerd op mijn smartphone en bij de instellingen staat aangevinkt, contactloos betalen.
Dan Smartphone:
NFC staat aan op mijn Samsung A5
Bij tikken en betalen
Betalen
Bij betalen staat Payconiq standaard ingesteld (zoals uw foto)
Bij overige staat niets,
Melding: geen service – apps geïnstalleerd.
Dus geen Argenta app hier aanwezig.
Krijg de app hier ook niet geïnstalleerd
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Mijn smartphone heeft geen NFC functie dus kan ik contactloos betalen met smartphone niet gebruiken. Ik heb deze morgen telefonisch contact gehad met mijn Argenta kantoor en daar bevestigt men dat het kan. Men moet wel de Payconiq app downloaden (dus niet de Argenta app) en daar het contactloos betalen met smartphone configureren. Als men al payconiq gebruikte voor de contactloos betalen met smartphone functie beschikbaar kwam moet men toch nog enkele aanpassingen doen. Zie de payconicq website.
-
@verhaegen, Android versie: 8.0.0 (laatste nieuwe update)
@lauwens, dacht het al, niet in gebruik dus.
@hovel, als ik nog eens in een winkel kom ga ik het eens proberen.
Laat het hier wel weten of het gelukt is of niet.
Nog een fijn warm en aangenaam weekend iedereen
@lauwens, dacht het al, niet in gebruik dus.
@hovel, als ik nog eens in een winkel kom ga ik het eens proberen.
Laat het hier wel weten of het gelukt is of niet.
Nog een fijn warm en aangenaam weekend iedereen
-
@ hovel,
Als je geen NFC hebt moet men mij eens uitleggen hoe je dan met Payconiq contactloos kan betalen met een smartphone.
Als je geen NFC hebt moet men mij eens uitleggen hoe je dan met Payconiq contactloos kan betalen met een smartphone.
-
Dat gaat NIET!
Ik heb meerdere keren gezegd dat hiervoor NFC nodig is.
Ik heb eveneens gezegd dat ik NFC niet heb en daarom niet contactloos kan betalen met mijn smartphone.
-
Contactloos betalen met Argenta en mijn smartphone is vandaag gelukt,
Mijn Toestel:
Smartphone: Samsung A5 2017
Android versie 8.0.0
Geïnstalleerd:
App: Payconiq gekoppeld met Argenta bankkaart
Geluid melding en trillen (als er teveel lawaai is in de winkel voel je hem trillen)
Instellingen smartphone:
Verbonden zijn met wifi of data
NFC moet aan staan
Tikken en betalen, hier moet Payconiq by Bancontact aangevinkt staan
Payconiq app Controleren open Payconiq klik rechts op het contactloos betalen symbool onderaan het scherm zie je uw gekoppelde kaart,
Deze instelling en controle moet je maar 1 keer doen.
Contactloos betalen in winkel met smartphone:
Zeg dat je contactloos wil betalen
Open de Payconiq app
Wacht tot de app klaar is
Houw de achterkant ( NIET UW GLAZEN SCHERM ) van uw smartphone tegen de terminal en je hoort een piep en je voelt hem trillen in uw hand,
Kijk dan naar het glazen scherm hier zie je het bedrag staan dat je moet betalen.
Betalen, geef uw pincode in op uw smartphone en houw dan terug de achterkant tegen de terminal, U hoort een piep en trilling, betaling is uitgevoerd
U krijgt een kasticket.
Besluit:
Als de winkel geen QR-code heeft is
de contactloze betaling met smartphone veel veiliger dan met de bankkaart omdat je hier mee kan betalen tot een bepaald bedrag (nu 50 euro) zonder pincode en fraude zoals mijn dochter meegemaakt heeft.
Mijn Toestel:
Smartphone: Samsung A5 2017
Android versie 8.0.0
Geïnstalleerd:
App: Payconiq gekoppeld met Argenta bankkaart
Geluid melding en trillen (als er teveel lawaai is in de winkel voel je hem trillen)
Instellingen smartphone:
Verbonden zijn met wifi of data
NFC moet aan staan
Tikken en betalen, hier moet Payconiq by Bancontact aangevinkt staan
Payconiq app Controleren open Payconiq klik rechts op het contactloos betalen symbool onderaan het scherm zie je uw gekoppelde kaart,
Deze instelling en controle moet je maar 1 keer doen.
Contactloos betalen in winkel met smartphone:
Zeg dat je contactloos wil betalen
Open de Payconiq app
Wacht tot de app klaar is
Houw de achterkant ( NIET UW GLAZEN SCHERM ) van uw smartphone tegen de terminal en je hoort een piep en je voelt hem trillen in uw hand,
Kijk dan naar het glazen scherm hier zie je het bedrag staan dat je moet betalen.
Betalen, geef uw pincode in op uw smartphone en houw dan terug de achterkant tegen de terminal, U hoort een piep en trilling, betaling is uitgevoerd
U krijgt een kasticket.
Besluit:
Als de winkel geen QR-code heeft is
de contactloze betaling met smartphone veel veiliger dan met de bankkaart omdat je hier mee kan betalen tot een bepaald bedrag (nu 50 euro) zonder pincode en fraude zoals mijn dochter meegemaakt heeft.
-
???
Contactloos betalen (Tap & Pay) met de smartphone of de kaart is juist het zelfde en even (on)veilig. Bedrag <= 25€ (nu 50€) zonder pincode, daarboven met pincode.
Betalen via QR-code is iets anders en daar moet je altijd je pincode opgeven (of vingerafdruk of gezichtscan)
Zie