smartfoon syncroniseren
-
rogerdetweede - Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Hallo beste mensen,
Mijn probleem(pje) is het volgende : mijn Lumia smartfoon zou ik dringend moeten syncroniseren met PC, heb het eens (eenmalig) gedaan met mijn tweede laptop en mijn foon staat nu vol met foto's die eigenlijk al op een USB-stick staan en mogen dus in principe weg. Heb dan in de PC via Computer op de C-schijf een nieuwe map gemaakt en daar alle foto's naartoe getransporteerd.
Er is natuurlijk een probleem-verschil daar ik twee laptops heb waar niet hetzelfde allemaal op staat. De éne blijft thuis en de tweede gaat mee op 'verplaatsing' .
Kan ik met het USB-kabeltje bij de foon, alle twee de laptoppen syncroniseren? Ik weet niet of ik zo'n kabeltje kan bijkopen maar ik heb natuurlijk maar één smartfoon ......
Alleszins al bedankt voor wie wil/kan helpen voor een oplossing.
Mijn probleem(pje) is het volgende : mijn Lumia smartfoon zou ik dringend moeten syncroniseren met PC, heb het eens (eenmalig) gedaan met mijn tweede laptop en mijn foon staat nu vol met foto's die eigenlijk al op een USB-stick staan en mogen dus in principe weg. Heb dan in de PC via Computer op de C-schijf een nieuwe map gemaakt en daar alle foto's naartoe getransporteerd.
Er is natuurlijk een probleem-verschil daar ik twee laptops heb waar niet hetzelfde allemaal op staat. De éne blijft thuis en de tweede gaat mee op 'verplaatsing' .
Kan ik met het USB-kabeltje bij de foon, alle twee de laptoppen syncroniseren? Ik weet niet of ik zo'n kabeltje kan bijkopen maar ik heb natuurlijk maar één smartfoon ......
Alleszins al bedankt voor wie wil/kan helpen voor een oplossing.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk
-
hjb - Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
draait uw Lumia op windows? uw pc en laptoppen ook? gebruik dan onedrive om alles te synchroniseren. geen kabel nodig, alleen een wifi-verbinding.
zie: https://onedrive.live.com/about/nl-be/
zie: https://onedrive.live.com/about/nl-be/
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
-
Hallo hjb,
De twee laptoppen draaien op windows maar als ik naar 'store' ga in de Lumia dan moet ik voor bepaalde dingen Android hebben en voor andere dan weer via Google play gaan. De Lumia is wel een 8.1 en de laptops W7.
De twee laptoppen draaien op windows maar als ik naar 'store' ga in de Lumia dan moet ik voor bepaalde dingen Android hebben en voor andere dan weer via Google play gaan. De Lumia is wel een 8.1 en de laptops W7.
-
hjb - Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
als die Lumia draait op 8.1, dan is het absoluut onmogelijk om ook maar iets van android of googleplay nodig te hebben of te kunnen downloaden. U moet in de Windows store zijn met uw Lumia
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
-
Tja, zoals jullie zien, ken ik er niet veel van.
Ik heb hier de Store voor mijn neus open staan en de twee laptops staan ook open. Wat moet ik nu doen? Ik ben wel een echte leek, he, dus in niet te moeilijke bewoordingen, aub.
Ik kan onmogelijk aan die Store uitmaken dat het van Windows is.
Kan ik met jullie hulp stap voor stap alles syncroniseren?
Bedankt al voor de hulp.
Ik heb hier de Store voor mijn neus open staan en de twee laptops staan ook open. Wat moet ik nu doen? Ik ben wel een echte leek, he, dus in niet te moeilijke bewoordingen, aub.
Ik kan onmogelijk aan die Store uitmaken dat het van Windows is.
Kan ik met jullie hulp stap voor stap alles syncroniseren?
Bedankt al voor de hulp.
-
In de Store staat al OneDrive op, ik zie Bestanden (donkerblauw), Foto's, Albums, Recent, Gedeeld.
Wat moet ik nu doen?
Wat moet ik nu doen?
-
Nog iets : op de lumia is 'opslaginzicht' moet ruimte vtijgemaakt worden, de tel is voor 7,05 GB gebruikt en er is nog 235,94 MB vrij, dus moet ik dringend een andere locatie zoeken voor de foto's en apps op te slagen, maar ik ken er niets van. Een SD-kaartje is blijkbaar voor muziek op te slaan als je veel muziek luistert maar dat is hier niet het geval.
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
rogerdetweede
Sony
Normaal is een SD kaartje voor alle soorten data en niet alleen voor muziek. In een digitale camera zit ook een sd kaartje.Een SD-kaartje is blijkbaar voor muziek op te slaan als je veel muziek luistert maar dat is hier niet het geval.
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
rogerdetweede
Ga met de Lumia hier naartoe en klik op install.
http://www.windowsphone.com/en-us/store ... e7f4182ba8
Sony
Ga met de Lumia hier naartoe en klik op install.
http://www.windowsphone.com/en-us/store ... e7f4182ba8
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Was juist goed bezig om het er op te zetten maar mijn 'opslaginzicht' laat het niet toe, ik moet dus zien dat ik het één en ander kwijt kan .....
Zal straks nog eens proberen.
Bedankt al voor de geboden hulp en tot later.
Zal straks nog eens proberen.
Bedankt al voor de geboden hulp en tot later.
-
rogerdetweede,
Als er een sd kaartje in de Lumia steekt kunt u de foto's daar allemaal opzetten, dat kaartje is hetzelfde als een map, trouwens u maakt best eerst een map aan op dat kaartje en zet de foto's daar in, die map kunt u daarna koppelen aan de One drive op de Lumia en synchroniseren met de One drive in the cloud, Daarna de One drive's van de laptops ook synchroniseren met de One drive in the cloud en alle toestellen zijn gesynchroniseerd.
Sony
Als er een sd kaartje in de Lumia steekt kunt u de foto's daar allemaal opzetten, dat kaartje is hetzelfde als een map, trouwens u maakt best eerst een map aan op dat kaartje en zet de foto's daar in, die map kunt u daarna koppelen aan de One drive op de Lumia en synchroniseren met de One drive in the cloud, Daarna de One drive's van de laptops ook synchroniseren met de One drive in the cloud en alle toestellen zijn gesynchroniseerd.
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Ga een van deze dagen zo een kaartje halen. Het is tot hiertoe nog allemaal niet erg duidelijk maar dat zal wel komen, zeker?
Heb mijn foto's van pc allemaal in een map op de C-schijf gezet, dat is dan toch niet voldoende?
Groetjes .
Heb mijn foto's van pc allemaal in een map op de C-schijf gezet, dat is dan toch niet voldoende?
Groetjes .
-
rogerdetweede
Op uw computer installeert u One drive en plaatst die map met foto's daarin
Met een browser (Internet Explorer, FireFox of Chrome of nog een andere) gaat u naar One drive (in the cloud = op een server van Microsoft) hier moet u zich registreren en een account aanmaken deze One drive synchroniseert u met de One drive op uw computer, dan is die map met foto's ook te zien op de One drive in The cloud. Nu moet u op de andere laptop en op de Lumia ook One drive installeren en synchroniseren met de One drive in the cloud als u gegevens naar de One drive in the cloud wilt opsturen. Als u alleen de aanwezige bestanden wilt bekijken moet u met een browser One drive in The cloud openen en u account en paswoord geven.
Sony
Niet om plaats te maken op de Lumia,Heb mijn foto's van pc allemaal in een map op de C-schijf gezet, dat is dan toch niet voldoende?
Op uw computer installeert u One drive en plaatst die map met foto's daarin
Met een browser (Internet Explorer, FireFox of Chrome of nog een andere) gaat u naar One drive (in the cloud = op een server van Microsoft) hier moet u zich registreren en een account aanmaken deze One drive synchroniseert u met de One drive op uw computer, dan is die map met foto's ook te zien op de One drive in The cloud. Nu moet u op de andere laptop en op de Lumia ook One drive installeren en synchroniseren met de One drive in the cloud als u gegevens naar de One drive in the cloud wilt opsturen. Als u alleen de aanwezige bestanden wilt bekijken moet u met een browser One drive in The cloud openen en u account en paswoord geven.
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Ok, hier ben ik dan terug.
Op de PC was One drive al geïnstalleerd (maar nooit gebruikt) en heb dus alle foto's in de oorspronkelijke mappen in die One drive gezet. Voor de veiligheid staan ze nog op USB-stick ook.
Sommige dingen begrijp ik niet goed : 'naar One drive gaan (in the Cloud = op een server van Microsoft, dan registreren en account aanmaken' ).
Wat wil dit nu zeggen, heb nog nooit moeten registreren en account aanmaken .......
Of is het iets dat ik op de Lumia moet doen?
Ben hier echt een leek in. Enfin, alle foto's staan al in On drive, dat is al iets ...
Op de PC was One drive al geïnstalleerd (maar nooit gebruikt) en heb dus alle foto's in de oorspronkelijke mappen in die One drive gezet. Voor de veiligheid staan ze nog op USB-stick ook.
Sommige dingen begrijp ik niet goed : 'naar One drive gaan (in the Cloud = op een server van Microsoft, dan registreren en account aanmaken' ).
Wat wil dit nu zeggen, heb nog nooit moeten registreren en account aanmaken .......
Of is het iets dat ik op de Lumia moet doen?
Ben hier echt een leek in. Enfin, alle foto's staan al in On drive, dat is al iets ...