Samsung tablet : Nick en paswoord verschijnen automatisch.

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Reini

29 jun 2015, 16:42

Alhoewel ik op mijn laptop het automatisch invullen van paswoord en nickname ongedaan maakte -van seniorennet - langs internetopties , tab inhoud enz...en die dus zelf manueel invul; blijft hij op mijn tablet telkens automatisch verschijnen; voordien door de synchronisatie van de 2 toestellen.
Heb reeds bij Instellingen op de tablet gezocht, maar niet gevonden.
De code om hem op te starten kan men wel ongezien maken, maar dat is niet de bedoeling.
Weet iemand raad ? Google heeft dat voor mij blijkbaar onthouden, maar ik wil dat terug privé houden.
Alvast bedankt.

paullamb

29 jun 2015, 17:43

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet, maar is gewoon "uitloggen" geen optie?
u moet nadien dan weer inloggen.

pcekspeer

29 jun 2015, 18:04

@Reini

WW en dergelijke worden niet opgeslagen door Google. Google is een zoekmachine. Zij worden opgeslagen, indien gewenst, door een browser (Chrome,IE, FF,enz...).
Wil je dat uw Android-tablet geen WW en formuliergegevens onthoudt, doe dat dan zo.
-Tik op het pictogram voor Instellingen, afhankelijk vh tablet is dat de fysieke knop naast de Startknop of tik Rechtsboven op het pict. met de 3 blokjes.
Tik op Instellingen - op Tab4 Privacy of Tab3 Privacy en beveiliging.
Vervolgens haal je het vinkje weg bij Form.gegevens in ww onthouden.
Lukt dat ?

Android-info :
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=172309
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

paullamb

29 jun 2015, 18:25

Laat ons stellen dat Privacy en Beveiliging niet op de Tab3 staat.
Wat nu?

Reini

29 jun 2015, 19:09

Beveiliging staat er op, geen privacy.
Daar staat volgende tekst. Onder de noemer: wachtwoorden : zichtbaar : geef de tekens v h wachtwoord kort weer terwijl u ze intypt. Dat staat aangevinkt.
Ik veronderstel dat dit de cijfercode betreft die ik gebruik om de tablet te ontgrendelen.
Over form gegevens van ww staat niets . Kan dus niets uitvinken .
Mijn tablet is een Tab 3.
Kom straks zeker nog kijken, al bedankt .

pcekspeer

29 jun 2015, 21:21

@Reini

Weet je welke browser in gebruik is ? Chrome ?
https://support.google.com/chrome/answer/95606
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

paullamb

29 jun 2015, 23:26

Hoe komen we dat te weten?

Reini

30 jun 2015, 09:48

Ik zal er in ieder geval achter zoeken of dat Chrome kan zijn, anders laat ik het hier weten.
Normaal zou men dat toch ergens moeten vermelden op een tablet.

Reini

30 jun 2015, 10:53

Bij instellingen kan men ondermeer "google" selecteren.
Daar staat onderaan:
"Momenteel problemen met synchroniseren. Binnenkort weer in bedrijf"

Misschien is dit dus een tijdelijk probleem.

Heb de app Chrome geopend , maar daar staat geen menu om te openen , je zou dan ook eerst al je data moeten ingeven...ik peins dus dat het niet Chrome is die deze tablet bestuurt.
Ik wacht even af of het synchroniseren terug vlot gaat verlopen en dan weet ik meer.
Maar blijkbaar werd paswoord en nick toch ergens onthouden.
Als men wat dieper gaat zoeken , wodt wel aangeraden het probleem aan te pakken langs de computer en niet langs de tablet, daar kan je dan de nodige aanpassingen doen.
Ik zal daar wel eens gaan kijken dan. Bedankt voor de hulp.

pcekspeer

30 jun 2015, 11:26

Reini, het Chrome-menu zijn 3 blokjes of 3 streepjes zoals je het noemen wilt :
Afbeelding

paullamb

30 jun 2015, 11:30

Maar hoe weten wij dat Chrome de browser is?

Trouwens ,het door u getoonde scherm is niet te zien in de app chrome

Reini

30 jun 2015, 16:50

Dat klopt, ik zou alles aanklikken wat maar een menu zou kunnen zijn; achter 3 verticale muntjes zit vaak ook een hoop achter.
Ik wacht even af pcexpeer tot de synchronisatie weer goed verloopt.
Misschien is dan het probleem snel verholpen.
Moesten anderen weten met welke browser Samsung Tab 3 werkt, mag je dat gerust neerzetten hier.
Dan weten het er al 2 of 3 méér. :)

paullamb

30 jun 2015, 17:17

Ik heb geprobeerd om via de Engelstalige site www.whatbrowser.org
Die geeft als resultaat Android 4. Maar ik heb altijd geweten dat Android een besturingsysteem is dat nog een browser nodig heeft.
Trouwens, via Google ook een Ndl site ken uw browser geprobeerd, maar die zegt dat het Firefox is.

Bij mijn ander tablet is de Engelse site juist.

Ondertussen ook de app Chrome opgezocht en helemaal rechts staat een verticaal streepje. Daar zit een menu achter.

Maar welke browser gebruiken we nu?

Wijziging. Na nog wat opzoek, blijkt dat Android4 toch de standaard browser is op Samsung tablets. In een vergelijking op tabletguide slaat die inderdaad wachtwoorden enz op. Mij stoorde dat niet, maar het stoort me wel dat ik niet kan vinden waar dat uitgeschakeld kan worden.
Men kan altijd Chrome installeren op een Samsung, maar voorlopig ga ik die stap niet doen tot ik zekerheid heb dat er nog anderen gebruik van maken.
We zoeken verder.

hjb

01 jul 2015, 02:48

"blijkt dat Android4 toch de standaard browser "

dat is niet juist.
android 4 is een besturingssysteem, zoals bij een pc windows xp, of windows 8 er één is.

de browser chrome staat standaard op elk android-tablet geïnstalleerd, om de simpele reden dat het besturingssysteem Android van Google is, zoals windows van Microsoft is. en ook de browser chrome is van Google.
je kan gerust Firefox, of Opera of nog andere browsers op een android-tablet installeren. ga maar eens kijken bij google-play, en tik daar 'browser' in.
en je kan die probleemloos naast mekaar gebruiken.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

paullamb

01 jul 2015, 09:04

Ik moet u spijtig genoeg tegenspreken.
Ik had er de 4 misschien moeten aflaten

Tik in Google. Welke browser gebruikt Samsung en u zal op tablet guide een artikel van 2012 vinden met een vergelijk van 5 browser waaronder Android browser als standaard tot android4

Ook whatbrowser.org ( welke browser gebruik ik op G) geeft aan dat het tablet dat ik heb Android als browser gebruik. Met de mogelijkheid om over te schakelen naar een andere.
Als de warmte blijft duren en ik wat meet tijd heb, ga ik dit eens uit proberen.