Huawey P8 lite
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Wegens omstandigheden heb ik mij een nieuwe smartfoon cadeau gedaan, daar heb ik ook ineens een SD geheugen kaartje van 48GB in geplaatst met de bedoeling daar fotootjes en dergelijks op te plaatsen.
Probleem is echter dat ik dat SD kaartje niet kan "beschrijven"
Moet daar iets speciaals mee gebeuren (ik vind hier niets over in de documentatie), het kaartje wordt wel gezien onder de tab "bestanden"

Iemand enig idee, of waar ik een degelijk forum over Huawey kan vinden waarvoor dank.
Groetjes
Danny
Probleem is echter dat ik dat SD kaartje niet kan "beschrijven"
Moet daar iets speciaals mee gebeuren (ik vind hier niets over in de documentatie), het kaartje wordt wel gezien onder de tab "bestanden"
Iemand enig idee, of waar ik een degelijk forum over Huawey kan vinden waarvoor dank.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Op www.consumer.huawei.com/nl/ kan u een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing vinden.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
hier kan je chatten (rechtsonder is een venstertje , lifesupport)
http://www.expert.be/nieuws/ontmoet-de- ... en-p8-lite
http://www.expert.be/nieuws/ontmoet-de- ... en-p8-lite
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
Voorlopig bedankt iedereen, ik zal met de hier gevonden informatie een tijdje verder kunnen 
Ik meld mij opnieuw met al dan niet positieve resultaten.
Groetjes
Danny
Ik meld mij opnieuw met al dan niet positieve resultaten.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Eerste poging mislukt
Ik voer volgende raadgeving uit

Dit zou blijkbaar de uit te voeren handeling zijn om die SD kaart te kunnen beschrijven vanaf de PC.
Wel, als ik de smartfoon aansluit via de USB kabel, dan is die SD kaart niet meer zichtbaar zoals in het fotootje hierboven te zien.
Ik doe blijkbaar iets verkeerd, maar wat?
Ik zal een proberen de door Verhaegen opgegeven link te bekijken.
Groetjes
Danny
Ik voer volgende raadgeving uit

Dit zou blijkbaar de uit te voeren handeling zijn om die SD kaart te kunnen beschrijven vanaf de PC.
Wel, als ik de smartfoon aansluit via de USB kabel, dan is die SD kaart niet meer zichtbaar zoals in het fotootje hierboven te zien.
Ik doe blijkbaar iets verkeerd, maar wat?
Ik zal een proberen de door Verhaegen opgegeven link te bekijken.
Groetjes
Danny
-
Uiteindelijk is het mij toch gelukt fotootjes (allee, ik heb er als proef eentje verplaatst) van de PC naar de smartfoon te sturen.
Wat ik eerst verkeerd gedaan heb weet ik niet, maar het is zoals het spreekwoord zegt: bij de eerste keer lukte het niet, maar de tweede keer lukte het van de eerste keer
Het probleem is dat men, voor op de SD kaart te kunnen kopieren, men de toegang ertoe moet openen door op een van die drie knoppen te drukken, zoniet zal het toestel enkel maar opgeladen worden.
Men krijgt de melding dat de USB connectie bestaat, maar meer niet

Het is zoals met alles, als men het kent is het toch zo gemakkelijk
Bedankt voor de morele steun
Groetjes
Danny
Wat ik eerst verkeerd gedaan heb weet ik niet, maar het is zoals het spreekwoord zegt: bij de eerste keer lukte het niet, maar de tweede keer lukte het van de eerste keer
Het probleem is dat men, voor op de SD kaart te kunnen kopieren, men de toegang ertoe moet openen door op een van die drie knoppen te drukken, zoniet zal het toestel enkel maar opgeladen worden.
Men krijgt de melding dat de USB connectie bestaat, maar meer niet
Het is zoals met alles, als men het kent is het toch zo gemakkelijk
Bedankt voor de morele steun
Groetjes
Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 30 jun 2015, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Verhaegen, die twee eerste fotootjes waren binnen getrokken, maar niet in de volle zon. De volgende fotootjes heb ik buiten getrokken met de zon in de rug, misschien zijn ze licht bewogen omdat het niet evident is het fototoestel in een hand te houden, proberen de smartfoon in beeld te krijgen, en dan ook nog zorgen dat het scherm van de smartfoon intussen niet opnieuw uitgeschakeld is 

Men kan duidelijk de weerkaatsing van het licht zien daar het scherm nogal spiegelachtig is, maar de icoontjes zijn toch duidelijk zichtbaar.
Men moet wel degelijk met het toestel niet ergens in een donker hoekje kruipen om te zien wat er op het scherm staat.
Groetjes
Danny
Men kan duidelijk de weerkaatsing van het licht zien daar het scherm nogal spiegelachtig is, maar de icoontjes zijn toch duidelijk zichtbaar.
Men moet wel degelijk met het toestel niet ergens in een donker hoekje kruipen om te zien wat er op het scherm staat.
Groetjes
Danny
-
het is dat dat intressant is om weten
dat men nog alles kan zien en doen op het scherm , als de zon schijnt
want bij sommigen moet men inderdaad in een donker hoekje gaan staan , als men een telnr wil intoetsen
bedankt om het te verduidelijken
dat men nog alles kan zien en doen op het scherm , als de zon schijnt
want bij sommigen moet men inderdaad in een donker hoekje gaan staan , als men een telnr wil intoetsen
bedankt om het te verduidelijken
-
nog even een belangrijke bijkomende vraag :
hoe zit het met opladen ?
welke aansluiting zit er daarvoor op het toestel ?
mini usb , micro usb , of toch noch een andere soort ?
heb je echt een lader nodig , of kan het gewoon via usb 5 v
hoe zit het met opladen ?
welke aansluiting zit er daarvoor op het toestel ?
mini usb , micro usb , of toch noch een andere soort ?
heb je echt een lader nodig , of kan het gewoon via usb 5 v
-
Verhaegen, in de doos zitten:
- een koptelefoon (in feite van die oortjes, maar dat kan ik niet gebruiken, ik draag namelijk reeds hoorapparaten
)
- een USB kabeltje van ongeveer 1 meter met langs een kant die gewone USB stekker die wij allen kennen, en die in de USB poort van de PC past
- een soort netstekker met omvormer naar 5V 1A met USB aansluiting waarin de hierboven aangehaalde USB kabel past, en waarmede het toestel kan opgeladen worden
- het opladen kan dus ofwel via die netlader gebeuren, ofwel vanaf de USB poort van de PC, ik heb wel de indruk dat bij een batterij die bijvoorbeeld op 50% staat, dit laden veel vlugger gaat met de netlader
- die USB kabel wordt dus ook gebruikt voor de communicatie met de PC
- op het toestel zijn twee aansluitingen mogelijk, namelijk de koptelefoon, en die USB kabel, de aansluiting is wel geen gewone USB aansluiting, is dit een mini of micro USB ???
Zo Verhaegen, heb je met deze info voldoende?
Groetjes
Danny
- een koptelefoon (in feite van die oortjes, maar dat kan ik niet gebruiken, ik draag namelijk reeds hoorapparaten
- een USB kabeltje van ongeveer 1 meter met langs een kant die gewone USB stekker die wij allen kennen, en die in de USB poort van de PC past
- een soort netstekker met omvormer naar 5V 1A met USB aansluiting waarin de hierboven aangehaalde USB kabel past, en waarmede het toestel kan opgeladen worden
- het opladen kan dus ofwel via die netlader gebeuren, ofwel vanaf de USB poort van de PC, ik heb wel de indruk dat bij een batterij die bijvoorbeeld op 50% staat, dit laden veel vlugger gaat met de netlader
- die USB kabel wordt dus ook gebruikt voor de communicatie met de PC
- op het toestel zijn twee aansluitingen mogelijk, namelijk de koptelefoon, en die USB kabel, de aansluiting is wel geen gewone USB aansluiting, is dit een mini of micro USB ???
Zo Verhaegen, heb je met deze info voldoende?
Groetjes
Danny