Naar het buitenland met smartfoon

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

30 aug 2015, 11:00

Hallo, beste mensen,
Binnen enkele dagen vertrek ik naar Duitsland voor enkele dagen en mijn Lumia 625 gaat natuurlijk mee. Alleen weet ik niet wat ik juist moet 'uitzetten', wil ik niet teveel moeten betalen voor alles wat ik doorgestuurd krijg van mailt, etc.
Wie geeft me raad ?
Bedankt op voorhand.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

30 aug 2015, 14:34

Bedankt, Jurcaba, ik ga het zo proberen, volgens de link.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

30 aug 2015, 14:52

Je kan ook via eventueel via Wi-Fi proberen en/of dataverbinding helemaal uitschakelen. Let dan wel op beveiliging. Dat zullen 'open' verbindingen zijn.
Graag gedaan.

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

30 aug 2015, 15:01

Gewoon Wifi en mobiel netwerk uitschakelen ?
Het moet wel veilig blijven, he.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

30 aug 2015, 15:05

Daarom schrijf ik ook 'Let dan wel op beveiliging' :)
Is een afweging die je zelf moet maken. Als je je daar niet prettig bij voelt, niet doen.

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

30 aug 2015, 16:09

Ik wil gewoon geen 'verrassing' op mijn te betalen factuur..........
Ga ook niet veel tijd hebben om te bellen en zo maar daarom kan ik hem toch niet thuis laten.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

30 aug 2015, 16:24

Dat begrijp ik helemaal.
Wat ik persoonlijk zou doen, is 'Dataverbinding' helemaal uitschakelen.
En op een moment dat het mij uitkomt even inschakelen om een en ander te kunnen controleren, email of iets anders.
Ik kan echter niet bepalen hoe belangrijk een continue dataverbinding voor je is.
Voor mij is dat onbelangrijk, staat zelfs altijd uit :P
Ik kan immers toch bellen en gebeld worden, dat staat daar los van.
En wat W-Fi betreft, niet gebruiken als je dat niet wil. Gewoon uitzetten dus.

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

30 aug 2015, 20:31

Een continue dataverbinding is eigenlijk ook niet essentieel. Het is leuk om een bijkomende mini-PC ter beschikking te hebben en het is een soort .... verslaving, maar nu, met het buitenland in het verschiet, wil ik toch wat 'opletten'.
Ik ga je raad opvolgen en soms eens kijken naar de mails, en voor de rest dataverkeer en mobiel netwerk ook misschien, uitschakelen, en wi-fi niet gebruiken, zodat er enkel nog kan gebeld worden en bellers ontvangen.
Ben wat 'gerustgesteld'. Bedankt.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

30 aug 2015, 20:44

Graag gedaan :)

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

07 sep 2015, 17:50

In het buitenland met de smartfoon :D Gelukt dus, door dataverkeer uit te schakelen. Een minpuntje is nu wel dat ik mails staan had in mijn box die ik graagzou bijgehouden hebben, maar ze zijn foetsie. Hoe? Ikzelf heb ze niet gewist, zoveel is zeker......
Maar ik overleef het wel !

Wat me nu 'bezig houd' is de camera gebruiken op de Lumia. Daarstraks naar het rusthuis geweest waar een optreden was van een zanger, kon alleen foto's maken. Had de camera wel van de store op beginscherm gezet maar ..... niet eerst eventjes geprobeerd......
Niet gelukt.
Kan iemand mij aub wat helpen met wat ik moet doen, er zal nog wel eens een gelegenheid komen om te filmen :)
Wat me wèl opviel was dat de batterij wel heel vlug opgebruikt leek, zal misschien komen met de camera te lang op te laten staan .........
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

07 sep 2015, 19:44

Camera handleiding Lumia 625
en
Nokia Lumia 625 - Een foto maken
Lukt het dan?

Wat die mails betreft, ik weet niet welke mail, Gmail, Outlook of van je provider of nog iets anders, maar die zijn ook niet te zien als je via browser inlogt op de bewuste account gewoon via je computer?

Ja al die 'speeltjes' gebruiken veel accu :)

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

07 sep 2015, 20:28

Had de camera wel van de store op beginscherm gezet
Als je naar links 'veegt' op je start scherm ga dan naar Lumia camera app.
Raak die aan en hou even vast dan krijg je een menu
Afbeelding
aan startscherm vastmaken kiezen dan.
Beetje grote foto, komt van mijn eigen Lumia, die is overigens kleiner dan die foto :lol:

Die camera app kun je ook in je actiecentrum zetten via - meldingen en acties - snelle acties kiezen.
Mijn Lumia heeft geen 'camera knop' aan de buitenkant. Weet niet of die van jou dat wel heeft. Verschilt nogal blijkbaar, zelfs als je hetzelfde modelnr. hebt. Als je die wel hebt is het misschien gemakkelijker.

rogerdetweede
Lid geworden op: 30 okt 2014, 13:29
Locatie: Brabander

08 sep 2015, 14:37

Hoi Jurcaba,
Heb dus de camera van de store op begin scherm gezet (aan startscherm vastmaken)
Mijn Lumia heeft wel een camera knop maar die gebruikte ik enkel voor foto's, en nu ik een filpje wou maken met video kon ik het wel op camera zetten maar er werd niet gefilmd.....
Ik zal je handleiding eens doornemen en proberen, je hoort er nog van !

De mails was iets anders (denk ik ) Mijn toestel was 'geckrascht' en ik ben er mee naar de winkel geweest en daar hebben ze hem terug naar fabrieksinstellingen gezet, en natuurlijk is dan veel verloren, behalve al mijn foto's op oneDrive, die staan er nog allemaal, behalve de e-mails. Ik werk met outlook met verschillende namen.

Tot later, moet nu weg.
Bedankt al.
Ieder doet een deeltje - Samen staan we sterk

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

08 sep 2015, 14:51

Nokia Lumia 625 - Een video opnemen
Hoef je niet meer te zoeken :)
Maar lees alles toch maar eens door over die camera, staat allemaal wel goed uitgelegd vind ik, beter dan ik dat kan waarschijnlijk. En zo vaak gebruik ik dat zelf allemaal niet.

Als dat mails waren die alleen nog op je Lumia stonden zou dat kunnen dat die allemaal weg zijn na een crash ja. Spijtig.
Anders zou je ze dus toch moeten kunnen terugvinden zoals ik al eerder zei, via Oulook.com in dit geval.