Triiing - telefoneren lukt niet

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

karo
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53

01 sep 2015, 18:43

Beste allen,

Aangezien er momenteel een serieuze storing is op mijn vaste lijn en deze pas op 21 september kan verholpen worden, heeft men mij bij Telenet aangeraden om de Triiing-app te downloaden op mijn Smartphone.

Dit is me uiteindelijk gelukt, maar jammer genoeg gaat telefoneren via die weg helemaal niet. Als ik via Triiing iemand probeer te bellen hoor ik mijn correspondent, maar mijn correspondent hoort mij niet.

Iemand enig idee of ik misschien ergens iets over het hoofd heb gezien bij Wi-Fi instellingen of zo? Bij Telenet klantendienst en/of verkooppunt kunnen ze me blijkbaar niet helpen...

Mvg,
Karo

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 sep 2015, 19:33

Heel heel vervelend.
Ik kan u geen oplossing aanbieden.
Ik kan u alleen maar zegewagen dat er smartfones en/ of tablets die goed werken met Telenet producten ( Triiing , yelo) en die er niet mee werken.

Ik zou bij Telenet aandringen op een gunstig tarief gedurende de probleemperiode.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

01 sep 2015, 19:58

.
Ja, ik weet het, het kan dom klinken ... maar omdat ik het zelf ook eens heb voorgehad :oops: geeft ik deze tip :

Bij mij stond de micro uitgeschakeld. Had ik ergens verkeerd op geklikt, ergens iets "per ongeluk veranderd ? ?
Ik weet het niet.

Mijn smartphone even laten checken door "de jongere generatie". Die zijn daar handig in.

Mijn probleem was van de baan.

Succes
.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

01 sep 2015, 21:15

"Als ik via Triiing iemand probeer te bellen hoor ik mijn correspondent, maar mijn correspondent hoort mij niet. "

als u 'gewoon' belt met uw smartfoon, is alles dan wél ok?
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

karo
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53

02 sep 2015, 09:23

@paullamb

Ik heb Telenet al verwittigd dat ik zeker een compensatie verwacht en deze
werd me ook toegezegd eens het probleem van de baan is. Uit ervaring weet ik dat Telenet hier wel correct mee omgaat. Wel benieuwd wat het gaat worden. Ik wil op z'n minst mijn abonnement voor vaste telefonie terugbetaald krijgen voor de periode waarin ik er geen gebruik kan van maken + ook alle gesprekskosten die ik nu verplicht via GSM dien te voeren.

@ procmac4

Ja, op onze leeftijd zijn we al eens niet zo goed niet meer mee met dat soort dingen... Mijn microfoon staat wel degelijk aan want gewoon bellen met de GSM lukt prima.

@ hjb

Aan mijn GSM zal het zeker niet liggen want bellen via mijn mobiel nummer lukt prima.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2015, 13:05

Persoonlijk denk ik wel dat het aan uw smartfone ligt.
Welk merk en model?
Kan u er voor de rest goed mee werken ?

karo
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53

02 sep 2015, 17:47

Ik heb een Huawei Ascend 510-100 die het overigens uitstekend doet.
Bellen via mijn mobiel nummer lukt perfect hoor. Dus denk ik niet dat het aan mijn toestel te wijten is want anders zou mobiel bellen toch ook niet lukken.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2015, 19:08

Het mobiel bellen is iets anders dan de app Triiing gebruiken.
Triiing is een applicatie die gebruik maakt van enerzijds het internet en dan uw vaste telefoon. Ik kan het technisch niet helemaal verklaren, maar we hebben hier zelf ook eens problemen gehad dat Yelo TV niet werkte. En de Medion tabletten van een bepaald reeks , die hebben hetzelfde probleem als bij u.
Heeft u de Huawei bij een gewone winkel gekocht of bij een grote keten?
Een kleine winkel kan u misschien nog wat proberen te helpen, maar een grote keten, daar heb ik mijn twijfels bij.

karo
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53

02 sep 2015, 19:23

Zou het eventueel kunnen dat de storing op mijn vaste lijn dermate is dat het hierdoor komt dat ik ook via Triiing (vast nummer dus) niet kan bellen met mijn smartphone? Zal het na de interventie van 21/09/15 nog eens proberen en als het dan wel lukt, dan zal die storing er voor iets tussen gezeten hebben. Dit is zomaar een idee dat in me opkomt. Verbeter me als ik het verkeerd voor heb.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2015, 19:40

Ik ga u niet verbeteren, want ik heb er ook aan gedacht.
Maar de theorie die we opperden haalde de bovenhand bij onderling overleg.

karo
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53

02 sep 2015, 20:50

Sorry, maar kan eventjes niet volgen wat de theorie betreft...

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

02 sep 2015, 21:03

probeer misschien Skype eens uit. uw correspondent moet het dan ook wel staan hebben.
er zijn nog meer dergelijke toepassingen beschikbaar, bv Viber, of Hangouts van Google. gratis via wifi dus.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2015, 21:08

Mijn kinderen zijn beter in het verkondigen van technische theorie, vandaar dat ik schreef dat ik het technisch niet kan uitleggen.

Hun theorie is dat het toestel ( in uw geval de smartfone) niet overweg kan met de app van Telenet ( bij Triing dus)
Als u goed overweg kunt met multimedia, zou u kunnen testen of Yelo TV werkt op uw toestel.

Persoonlijk zou ik nog eens contact opnemen met de klanten en technische dienst van Telenet om u een mogelijke oplossing aan te bieden.
Cru gezegd, ze zouden u een Samsung of Apple tablet of Smartfone moeten geven of lenen. Die werken altijd met zowel Triiing als Yelo

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

02 sep 2015, 21:23

"Cru gezegd, ze zouden u een Samsung of Apple tablet of Smartfone moeten geven of lenen. Die werken altijd met zowel Triiing als Yelo "

toch even opletten: smartphones die draaien op een Windows-besturingssysteem kunnen NIET beschikken over Triing.
en dat terwijl Telenet zelf smartphones verkoopt die onder Windows draaien.
waarom Telenet dat niet wil, is een raadsel.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2015, 21:33

Vandaar dat ik Samsung of Apple vermeld.