Facebook vraag

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

giljom
Lid geworden op: 02 aug 2002, 22:12
Locatie: Limburg

18 sep 2015, 10:34

Misschien een domme vraag, ik ben nog niet goed thuis op Facebook , als ik bv naar Facebook ga,naar een bepaalde site, dan is dat allemaal in het engels, als ik iets plaats in het Nederland, word dat dan over de ganse wereld gelezen , ik wil dus iets plaatsen dat wereld weid gelezen word, of ben ik verkeerd, graag uw hulp

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 sep 2015, 11:00

Of iedereen dat bericht kan zien hangt ervan af op welke manier je dat bericht 'deelt', als je deelt met 'openbaar' dan kan iedereen dat bericht zien.
https://nl-nl.facebook.com/help/www/211513702214269

giljom
Lid geworden op: 02 aug 2002, 22:12
Locatie: Limburg

18 sep 2015, 11:38

dus al ik het goed begrijp, als ik een Nederlandstalig bericht plaats, dan zien ze dat ook in Nederland , Duitsland of america

Dus als ik openbaar aanvinkt , en als ik rechtstreeks een bericht wil plaatsen aan de persoon , dan moet ik privé nemen , alvast heel erg bedankt

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 sep 2015, 11:52

Ja, overal mits dat bericht 'openbaar' is. Dus ook mensen die geen Facebook account hebben. Of dat vertaalt wordt zal afhangen van diegene die het 'leest'.

Je kan ook 'chatten' via Facebook, zal afhangen welk apparaat/toestel je gebruikt hoe het precies werkt, maar dan kun je gewoon privé met iemand praten.

giljom
Lid geworden op: 02 aug 2002, 22:12
Locatie: Limburg

18 sep 2015, 11:55

Ik gebruik een Imac, en van de chatten dat heb ik al gezien, nogmaals bedankt

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 sep 2015, 12:00

Gaat dus wel over je eigen Facebook pagina.
Graag gedaan.

giljom
Lid geworden op: 02 aug 2002, 22:12
Locatie: Limburg

18 sep 2015, 12:49

Sorry, nog even terug komen op mijn vraag, als ik bv een openbaar bericht plaats op mijn eigen Facebook pagina,gericht aan een andere Facebook account , en ik plaats die bv in het Nederlands, maar ik wil dat die ook gelezen word in Duitsland op die zelfde Facebook account, plaats ik die dan ook in het Duits of Engels, of alleen in het Nederland, graag uw antwoord, en sorry voor uw tijd.

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 sep 2015, 13:07

Je plaatst het bericht op je eigen Facebook pagina dan is dat gericht aan iedereen met wie jij dat bericht deelt en in de taal die jij gebruikt hebt voor dat bericht.
In welke taal jij dat bericht plaatst heeft niks te maken met waar of door wie dat bericht gezien kan worden.

Als jij dat bericht op de Facebook pagina van iemand anders plaatst of wil plaatsen, bepaalt diegene of jij daar überhaupt iets kan plaatsen en wie dat kan zien. Maar de taal heeft ook hier niks te maken met waar of door wie dat gezien kan worden.

Of ze dat ook daadwerkelijk kunnen lezen en begrijpen in een andere taal dan hun eigen, is een ander verhaal natuurlijk. Maar dat hangt van de lezer zelf af.

giljom
Lid geworden op: 02 aug 2002, 22:12
Locatie: Limburg

18 sep 2015, 13:21

De taal dat heb ik begrepen, maar laat zeggen dat ik nu een bericht wil sturen aan bv seniorennet, dan open ik mijn Facebook account, en zoek dan de seniorennet op, en dan plaats ik het bericht, maar als ik op mijn eigen pagina een bericht plaats , hoe komt dat bericht dan bij senioren terecht, aan wie is dat dan gericht, ik durf haast geen vraag meer stellen, ik moet iemand zoeken, die mij even kon begeleiden via telefoon , stap voor stap, dan was het snel duidelijk, toch bedankt voor uw tijd

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 sep 2015, 13:32

Als je het bericht wil plaatsen op de pagina van iemand anders, seniorennet in dit geval:
https://nl-nl.facebook.com/help/173433019380025
Onthoud het volgende: als je iets plaatst op de tijdlijn van iemand anders, dan beslist die persoon welk publiek het bericht kan bekijken.
Je kan dat ook op je eigen pagina plaatsen en specifiek de naam noemen van seniorennet in dit geval door te 'taggen':
https://nl-nl.facebook.com/about/tagging
http://nl-nl.facebook.com/help/218027134882349

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

18 sep 2015, 14:42

giljom
maar als ik op mijn eigen pagina een bericht plaats , hoe komt dat bericht dan bij senioren terecht, aan wie is dat dan gericht
Klik aan de voet van je bericht op delen en maak je keuze. Afbeelding
Aan wie het bericht is gericht hangt af van de keuze die je gemaakt hebt tijdens het opstellen. Kan je nadien wijzigen.

Afbeelding