E-mail verzenden lukt niet

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

07 nov 2015, 16:08

Mijn vriendin heeft een Ipad air en vroeg mij om haar telenet account toe te voegen .
De e-mails komen binnen maar versturen lukt niet ," Geen verbinding mogelijk met server voor uitgaande e-mail voor ****@telenet.be . Mail kan proberen deze instellingen te herstellen" . Geklikt op " Herstel " maar geen verandering .
Het vreemde is dat ik op mijn Ipad haar telenet account kan configuren en kan ontvangen en verzenden , dit zowel bij mij thuis ( heb zelf geen telenet adres ) als bij haar thuis .
Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen .
Bedankt
weer een stap vooruit

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 nov 2015, 00:00

Is haar pad geconfigureerd als pop3 of imap?

Pop3 kijk dan eens of bij uitgaande server smtp.telenet.be staat. Als het er niet staat , maak dat aan.
Als het er staat. Maak er een tweede bij, out.telenet.be

Als het nog niet help, verwijder de account , sluit pad af, en terug aan . Maak nu de account terug aan.
Da air gaat in principe direct naar imap, maar ik zou kiezen voor pop.

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

08 nov 2015, 10:20

Bedankt paullamb voor de reactie ,

Zowel bij haar iPad als bij mij is imap geconfigureerd .Ik heb al meermaals de account verwijderd en terug ingesteld , zowel bij haar als op mijn iPad .
Bij mij geen enkel probleem om te versturen , op haar iPad deze morgen 1 mail kunnen versturen , bij de tweede poging om te versturen , terug dezelfde foutmelding als hierboven beschreven .

POP3 aanmaken is niet makkelijk , eerst moet ik wifi uitschakelen wil ik die mogelijkheid krijgen om in te stellen , en dan op een bepaald moment heb je dan een internetverbinding nodig om verder te kunnen , en dit werkt ook niet .

Ik vind dit toch heel vreemd dat met dezelfde instellingen op beide iPads , de ene het doet en de andere niet . Zou dit iets te maken hebben met de versie van de iOS ? Ik heb versie 9.0.1 en zij versie 9.1 . Is daar een verschil .
weer een stap vooruit

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

08 nov 2015, 10:48

" Ik heb versie 9.0.1 en zij versie 9.1 . Is daar een verschil ."

ja, 9.0.1 moet bijgewerkt worden.
9.1 is de laatste versie van het besturingssysteem.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 nov 2015, 10:56

De nieuwste versie is altijd beter natuurlijk ( alhoewel) maar hebben u beiden een air?
De air maakt automatisch een imap aan( dit schijnt beter te zijn, maar ik kan er niet mee overweg) Heeft u al eens gekeken naar de uitgaande server? smtp.
Probeer daar eens bij server toevoegen. uit.telenet.be bij te voegen



Ps.Heeft u zelf thuis wel Telenet? Anders begrijp ik niet zo goed dat u met haar mail kan werken.

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

08 nov 2015, 10:59

Zou het kunnen dat de verschillende versies te maken hebben met het al dan niet kunnen versturen ?
weer een stap vooruit

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 nov 2015, 11:15

Er moet altijd verstuurd kunnen worden.
De versie speelt geen rol. De instellingen wel.
Poortnummer moet juist zijn.
Als zij kan ontvangen, dan zit het in de uitgaande poort.

Heeft ze nu pop of?. Ik zoek eens mee voor een oplossing
Ik geef u even mijn pop instelling
Hoofdserver. smtp.telenet.be
Gebruikersnaam ........
Wachtwoord........
SSL groen
Wachtwoord. Aangevinkt
Poort 587

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

08 nov 2015, 11:33

De instelling van de server is nog smtp en geen pop .
De serverpoort is op beide tablets voor uitgaande post 587.
Ik ga nu weg en zal in de loop van de namiddag verder proberen .
weer een stap vooruit

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 nov 2015, 11:51

Aan die instelling moet niet geraakt worden hoor
SMTP is altijd goed. En de poort staat ook juist zie ik.

Begin nog eens van voor af aan
Krijgt u de keuze tussen Pop3 en imap? ( bij een air2 normaal niet)

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

08 nov 2015, 20:13

@ paullamb ,

Ik heb thuis geen internet van Telenet . Ik was ook verwonderd dat ik op mijn toestel haar mails kan ontvangen en versturen . Ik ga hier misschien een stommiteit schrijven maar ik denk dat de uitgaande mails langs mijn server : smtp.relay.edpnet , hun weg gevonden hebben .

Ondertussen heeft mijn zoon beide iPads ( Air ) mee genomen en ik heb een berichtje ontvangen dat het opgelost is . Hoe weet ik nog niet , morgen zal ik meer weten wanneer hij de kinderen komt ophalen .

P.S. Inderdaad bij een Air2 krijgt men geen keuze .

Iedereen bedankt voor de respons .
weer een stap vooruit