E-mail verzenden lukt niet
-
Shewa - Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
- Locatie: Overijse
Mijn vriendin heeft een Ipad air en vroeg mij om haar telenet account toe te voegen .
De e-mails komen binnen maar versturen lukt niet ," Geen verbinding mogelijk met server voor uitgaande e-mail voor ****@telenet.be . Mail kan proberen deze instellingen te herstellen" . Geklikt op " Herstel " maar geen verandering .
Het vreemde is dat ik op mijn Ipad haar telenet account kan configuren en kan ontvangen en verzenden , dit zowel bij mij thuis ( heb zelf geen telenet adres ) als bij haar thuis .
Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen .
Bedankt
De e-mails komen binnen maar versturen lukt niet ," Geen verbinding mogelijk met server voor uitgaande e-mail voor ****@telenet.be . Mail kan proberen deze instellingen te herstellen" . Geklikt op " Herstel " maar geen verandering .
Het vreemde is dat ik op mijn Ipad haar telenet account kan configuren en kan ontvangen en verzenden , dit zowel bij mij thuis ( heb zelf geen telenet adres ) als bij haar thuis .
Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen .
Bedankt
weer een stap vooruit
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
- Locatie: Lommel
Is haar pad geconfigureerd als pop3 of imap?
Pop3 kijk dan eens of bij uitgaande server smtp.telenet.be staat. Als het er niet staat , maak dat aan.
Als het er staat. Maak er een tweede bij, out.telenet.be
Als het nog niet help, verwijder de account , sluit pad af, en terug aan . Maak nu de account terug aan.
Da air gaat in principe direct naar imap, maar ik zou kiezen voor pop.
Pop3 kijk dan eens of bij uitgaande server smtp.telenet.be staat. Als het er niet staat , maak dat aan.
Als het er staat. Maak er een tweede bij, out.telenet.be
Als het nog niet help, verwijder de account , sluit pad af, en terug aan . Maak nu de account terug aan.
Da air gaat in principe direct naar imap, maar ik zou kiezen voor pop.
-
Shewa - Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
- Locatie: Overijse
Bedankt paullamb voor de reactie ,
Zowel bij haar iPad als bij mij is imap geconfigureerd .Ik heb al meermaals de account verwijderd en terug ingesteld , zowel bij haar als op mijn iPad .
Bij mij geen enkel probleem om te versturen , op haar iPad deze morgen 1 mail kunnen versturen , bij de tweede poging om te versturen , terug dezelfde foutmelding als hierboven beschreven .
POP3 aanmaken is niet makkelijk , eerst moet ik wifi uitschakelen wil ik die mogelijkheid krijgen om in te stellen , en dan op een bepaald moment heb je dan een internetverbinding nodig om verder te kunnen , en dit werkt ook niet .
Ik vind dit toch heel vreemd dat met dezelfde instellingen op beide iPads , de ene het doet en de andere niet . Zou dit iets te maken hebben met de versie van de iOS ? Ik heb versie 9.0.1 en zij versie 9.1 . Is daar een verschil .
Zowel bij haar iPad als bij mij is imap geconfigureerd .Ik heb al meermaals de account verwijderd en terug ingesteld , zowel bij haar als op mijn iPad .
Bij mij geen enkel probleem om te versturen , op haar iPad deze morgen 1 mail kunnen versturen , bij de tweede poging om te versturen , terug dezelfde foutmelding als hierboven beschreven .
POP3 aanmaken is niet makkelijk , eerst moet ik wifi uitschakelen wil ik die mogelijkheid krijgen om in te stellen , en dan op een bepaald moment heb je dan een internetverbinding nodig om verder te kunnen , en dit werkt ook niet .
Ik vind dit toch heel vreemd dat met dezelfde instellingen op beide iPads , de ene het doet en de andere niet . Zou dit iets te maken hebben met de versie van de iOS ? Ik heb versie 9.0.1 en zij versie 9.1 . Is daar een verschil .
weer een stap vooruit
-
hjb - Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
- Locatie: o.vl.
" Ik heb versie 9.0.1 en zij versie 9.1 . Is daar een verschil ."
ja, 9.0.1 moet bijgewerkt worden.
9.1 is de laatste versie van het besturingssysteem.
ja, 9.0.1 moet bijgewerkt worden.
9.1 is de laatste versie van het besturingssysteem.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
- Locatie: Lommel
De nieuwste versie is altijd beter natuurlijk ( alhoewel) maar hebben u beiden een air?
De air maakt automatisch een imap aan( dit schijnt beter te zijn, maar ik kan er niet mee overweg) Heeft u al eens gekeken naar de uitgaande server? smtp.
Probeer daar eens bij server toevoegen. uit.telenet.be bij te voegen
Ps.Heeft u zelf thuis wel Telenet? Anders begrijp ik niet zo goed dat u met haar mail kan werken.
De air maakt automatisch een imap aan( dit schijnt beter te zijn, maar ik kan er niet mee overweg) Heeft u al eens gekeken naar de uitgaande server? smtp.
Probeer daar eens bij server toevoegen. uit.telenet.be bij te voegen
Ps.Heeft u zelf thuis wel Telenet? Anders begrijp ik niet zo goed dat u met haar mail kan werken.
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
- Locatie: Lommel
Er moet altijd verstuurd kunnen worden.
De versie speelt geen rol. De instellingen wel.
Poortnummer moet juist zijn.
Als zij kan ontvangen, dan zit het in de uitgaande poort.
Heeft ze nu pop of?. Ik zoek eens mee voor een oplossing
Ik geef u even mijn pop instelling
Hoofdserver. smtp.telenet.be
Gebruikersnaam ........
Wachtwoord........
SSL groen
Wachtwoord. Aangevinkt
Poort 587
De versie speelt geen rol. De instellingen wel.
Poortnummer moet juist zijn.
Als zij kan ontvangen, dan zit het in de uitgaande poort.
Heeft ze nu pop of?. Ik zoek eens mee voor een oplossing
Ik geef u even mijn pop instelling
Hoofdserver. smtp.telenet.be
Gebruikersnaam ........
Wachtwoord........
SSL groen
Wachtwoord. Aangevinkt
Poort 587
-
Shewa - Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
- Locatie: Overijse
@ paullamb ,
Ik heb thuis geen internet van Telenet . Ik was ook verwonderd dat ik op mijn toestel haar mails kan ontvangen en versturen . Ik ga hier misschien een stommiteit schrijven maar ik denk dat de uitgaande mails langs mijn server : smtp.relay.edpnet , hun weg gevonden hebben .
Ondertussen heeft mijn zoon beide iPads ( Air ) mee genomen en ik heb een berichtje ontvangen dat het opgelost is . Hoe weet ik nog niet , morgen zal ik meer weten wanneer hij de kinderen komt ophalen .
P.S. Inderdaad bij een Air2 krijgt men geen keuze .
Iedereen bedankt voor de respons .
Ik heb thuis geen internet van Telenet . Ik was ook verwonderd dat ik op mijn toestel haar mails kan ontvangen en versturen . Ik ga hier misschien een stommiteit schrijven maar ik denk dat de uitgaande mails langs mijn server : smtp.relay.edpnet , hun weg gevonden hebben .
Ondertussen heeft mijn zoon beide iPads ( Air ) mee genomen en ik heb een berichtje ontvangen dat het opgelost is . Hoe weet ik nog niet , morgen zal ik meer weten wanneer hij de kinderen komt ophalen .
P.S. Inderdaad bij een Air2 krijgt men geen keuze .
Iedereen bedankt voor de respons .
weer een stap vooruit