smartphone cadeau via abonn. Test Aankoop
-
king - Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Wij kregen een smartphone cadeau wegens abonn. op Test Aankoop... MAAR de bijgevoegde handleiding in elvendertig talen is zo klein gedrukt dat het bijna onleesbaar is en bovendien zo summier dat men er niks kan mee aanvangen. Welk merk de smartphone is ..??? Er staat enkel op de doos "model 770" met een klever waarop 2 IMEI nrs...????
Weet iemand waar ik mij kan behelpen met een degelijke handleiding hiervan, misschien op het internet ?
Wij gebruikten tot op heden enkel een (oude) gewone gsm; wanneer ik met de smartphone probeer te bellen krijg ik een bericht: opgelet roaming verder gaan of annuleren... Blijkbaar "zou" die roaming veel kosten ? Ik weet helemaal niet hoe dit uit te zetten.
We gebruiken telenet als operator.
Mocht iemand licht brengen in de duisternis dan zouden we al iets zien hé.....
Dank alvast !
Weet iemand waar ik mij kan behelpen met een degelijke handleiding hiervan, misschien op het internet ?
Wij gebruikten tot op heden enkel een (oude) gewone gsm; wanneer ik met de smartphone probeer te bellen krijg ik een bericht: opgelet roaming verder gaan of annuleren... Blijkbaar "zou" die roaming veel kosten ? Ik weet helemaal niet hoe dit uit te zetten.
We gebruiken telenet als operator.
Mocht iemand licht brengen in de duisternis dan zouden we al iets zien hé.....
Dank alvast !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
deze week was der iemand hier met zo een gratisse smartphone van testaankoop
ik heb dat even in handen gehad , en gezien wat inhoud dat had
Geheugen: 4 Gb
(waarvan 2,7 Gb wordt gebruikt door het systeem) de overschot moet dus al vrij blijven om werkzaam te kunnen zijn
eerlijk gezegd
het ding doet het , voor te bellen en te sms'sen
en de paar dingen die der opstaan zoals maps bv.
qua surfen op internet is het helemaal huilen met de pet op
maar t'is eigenlijk rommel
als men dergelijks zou verkopen, zou ik der zelfs géén prijs op durven plakken
om daar mee te werken kan je wél de handleiding gebruiken van Android 4.4.2
http://www.androidplanet.nl/android-ver ... -4-kitkat/
sorry voor mijn onverbloemde mening hoor !
ik heb dat even in handen gehad , en gezien wat inhoud dat had
Geheugen: 4 Gb
(waarvan 2,7 Gb wordt gebruikt door het systeem) de overschot moet dus al vrij blijven om werkzaam te kunnen zijn
eerlijk gezegd
het ding doet het , voor te bellen en te sms'sen
en de paar dingen die der opstaan zoals maps bv.
qua surfen op internet is het helemaal huilen met de pet op
maar t'is eigenlijk rommel
als men dergelijks zou verkopen, zou ik der zelfs géén prijs op durven plakken
om daar mee te werken kan je wél de handleiding gebruiken van Android 4.4.2
http://www.androidplanet.nl/android-ver ... -4-kitkat/
sorry voor mijn onverbloemde mening hoor !
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Wel King, ik zou het héél rap op FB zetten dan bij TA. Wedden dat ze vlug gaan reageren?
TA is zoals de vakbonden : ze hebben hun nut bewezen maar nu is hun houdbaarheidsdatum al lang overschreden. Weg met die handel.
TA is zoals de vakbonden : ze hebben hun nut bewezen maar nu is hun houdbaarheidsdatum al lang overschreden. Weg met die handel.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 21 feb 2016, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
zo hoeft het ook niet hoor
wie weet zelfs , dat hij gewoon testaankoop wilde
dat hij daarbij een cadeaux kreeg is niks mis mee
of hij het kreeg of niet krijgt speelt dan géén rol
ik veronderstel dat hij het niet deed vanwege het cadeaux
dan is er ook niets overboord hé
wie weet zelfs , dat hij gewoon testaankoop wilde
dat hij daarbij een cadeaux kreeg is niks mis mee
of hij het kreeg of niet krijgt speelt dan géén rol
ik veronderstel dat hij het niet deed vanwege het cadeaux
dan is er ook niets overboord hé
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Het is trouwens al een hele tijd aan de gang met Testaankoop dat ze cadeaus aanbieden voor een abonnement en dat die cadeaus niets waard zijn. Dit cadeau is niet anders dan de vorige.
-
Dierbare seniorenvrienden,
vooreerst dank voor de snelle respons !
Wat betreft TA... ik ben er niet op geabonneerd maar wel een vriend die zelf een Iphone 6 heeft en mij de gekregen smartphone cadeau gaf...
Blij met de eerlijke info van Mr. Verhaegen.
Ik zoek verder in de opgegeven link met gebruiksaanwijzing en zal die smartphone toch wellicht enkel gebruiken als "gsm" en misschien eens om gps te gebruiken; emailen en surfen doe ik liever op mijn laptop aan mijn bureau met een "normaal" klavier en scherm...
Wil enkel nog uitvissen hoe ik die 'roaming' kan afzetten op die smartphone of moet ik mij daar geen zorgen om maken ?
Dank alvast en prettige zondag
vooreerst dank voor de snelle respons !
Wat betreft TA... ik ben er niet op geabonneerd maar wel een vriend die zelf een Iphone 6 heeft en mij de gekregen smartphone cadeau gaf...
Blij met de eerlijke info van Mr. Verhaegen.
Ik zoek verder in de opgegeven link met gebruiksaanwijzing en zal die smartphone toch wellicht enkel gebruiken als "gsm" en misschien eens om gps te gebruiken; emailen en surfen doe ik liever op mijn laptop aan mijn bureau met een "normaal" klavier en scherm...
Wil enkel nog uitvissen hoe ik die 'roaming' kan afzetten op die smartphone of moet ik mij daar geen zorgen om maken ?
Dank alvast en prettige zondag
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
-
roaming is eigenlijk alleen in het buitenland , of als je gebruik maakt van andere providers , buiten die van u of uw kaartje
Instellingen , onder Draadloos en netwerk, naar Meer en vervolgens Mobiele netwerken.
daar kunt u mobiel internet (gegevenstoegang) in het geheel uitzetten of alleen voor het buitenland (gegevensroaming).
Een vinkje geeft aan dat het aan staat.

let op bij elk toestel kan het soms een beetje verschillen
Instellingen , onder Draadloos en netwerk, naar Meer en vervolgens Mobiele netwerken.
daar kunt u mobiel internet (gegevenstoegang) in het geheel uitzetten of alleen voor het buitenland (gegevensroaming).
Een vinkje geeft aan dat het aan staat.

let op bij elk toestel kan het soms een beetje verschillen
-
Wilfried58 - Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:02
Er kan een Tf kaartje tot 32 GB worden geplaats.
De bruikbaarheid van de smartfhone neemt dan fors toe.
De bruikbaarheid van de smartfhone neemt dan fors toe.
Computerfreak
-
Dank voor de info; ik heb ondertussen al een beetje mijn weg gevonden.