Hoe account windows10 phone wijzigen

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

king

21 sep 2016, 18:24

Ik heb problemen bij de installatie (opstart) van een nieuwe smartphone Microsoft lumia 550 onder win10.
Ik moest een account maken (voor mijn echtgenote bedoeld) waarbij ik een onbestaand emailadres inbracht (op telenet.be) maar nu blijkt dat ik geen contacten terug vind noch een app kan installeren... Hij vraagt de account en geeft een fout (wat begrijpelijk is) Hoe kan ik echter dit foutieve emailadres wijzigen door bv. mijn eigen (bestaande) microsoftadres te gebruiken ?
Dank voor elke hulp ....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

pcekspeer

21 sep 2016, 19:03

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

king

21 sep 2016, 20:03

Pcekspeer dank voor de tip MAAR.... het betreft hier een splinternieuw toestel en wanneer ik daar nu een nieuwe versie win10 moet boven zetten (al vermoed ik dat de nieuwste versie erop staat) ben ik wel alles kwijt van hetgeen initieel werd meegegeven met mijn smartphone.... dus liever een andere oplossing indien dit kan....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -

Jurcaba

21 sep 2016, 20:39

Kan je dat account niet kan verwijderen via:
Instellingen - Accounts - Email en app-accounts?
Als je daar die foutieve account ziet staan, tik die aan en dan voor beheren kiezen.
Zou dan ook een optie Account verwijderen moeten staan.
Je kan daar dan ook niet de gewenste Microsoft account toevoegen?
Zo nee, dan zul je toch opnieuw moeten beginnen.
Fabrieksinstellingen toepassen:
Instellingen - Systeem - Info - helemaal beneden staat Fabrieksinstellingen.

king

21 sep 2016, 22:05

Jurcaba ik heb inderdaad via fabrieksinstellingen moeten werken.
Heb wifi terug geactiveerd met inbreng pasword en opgestart zonder microsoft account.
Aangezien ik via de store apps wil downloaden moet ik wel een account aanmaken...
Mijn vraag: mijn echtgenote heeft een gmailadres (maar gebruikt het nooit)... kan ik dit inbrengen om een account te creëeren ? Ik zou ook via inbreng van een telnr. kunnen werken volgens mijn scherm maar betreft het dan het telnr van deze smartphone dat ik moet gebruiken of mag ik bv. ons vast telnr opgeven (dan moet ik geen emailadres gebruiken) ?
Ik begrijp m.a.w. die hele procedure niet zo goed....
Graag uw info aub

Jurcaba

21 sep 2016, 22:56

Mijn vraag: mijn echtgenote heeft een gmailadres (maar gebruikt het nooit)... kan ik dit inbrengen om een account te creëeren ?
Dat kan.
Dit formulier invullen met de gewenste gegevens. Staat ook uitgelegd dat je onder andere ook Gmail adres kan gebruiken. Ook om aan te melden.
https://signup.live.com/?uaid=d4893d645 ... 1fb5&lic=1

Daar klik je op "Je emailadres gebruiken" om dat Gmail adres te gebruiken.
Afbeelding

Dan verandert het naar onderstaande en kan je het gewenste Gmail adres invullen.
Afbeelding
Ik zou ook via inbreng van een telnr. kunnen werken volgens mijn scherm maar betreft het dan het telnr van deze smartphone dat ik moet gebruiken of mag ik bv. ons vast telnr opgeven (dan moet ik geen emailadres gebruiken) ?
Gaat dat niet over een verificatiecode die bijv. via SMS naar een bepaald (al eerder) opgegeven nummer moet worden gestuurd?