Betreft de synchronisatie van foto's ( Google-foto) op mijn laptop en mijn Huawei P8lite

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

alfa
Lid geworden op: 22 mei 2020, 19:41

05 jul 2020, 10:29

Op mijn laptop verzamel ik graag mijn foto's ( gemaakt met een camera)in Google foto.
Ik stel vast , dat al die foto's ook op mijn smartphone komen.
Iets wat ik eigenlijk niet wil. Want die nemen veel ruimte in.
Bij de "instellingen" op mijn smartphone is bij Google Foto het item " back up en synchronisatie" uitgeschakeld.
Hoe kan ik die foto's wegkrijgen van mijn phone ; maar ze wél behouden op de laptop ?

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 jul 2020, 12:28

Die nemen helemaal geen plaats in, die staan op Google Foto's. Die staan niet reëel op de comp of Smartphone.
Je Google account geeft je 15 GB cloud-ruimte op foto's en bestanden in te zetten.
Neem eens een foto met je Smart, als de synchronisatie goed staat kan je die dan ook op je pc bekijken.

alfa
Lid geworden op: 22 mei 2020, 19:41

05 jul 2020, 14:25

Dankuwel voor de reactie !!
sacho schreef:
05 jul 2020, 12:28
Die nemen helemaal geen plaats in, die staan op Google Foto's. Die staan niet reëel op de comp of Smartphone.

Dat had ik wellicht ook kunnen bedenken... :oops: Maar ik kwam niet verder dan : " ik heb ze daar niet nodig ; dus waarom moet ik ze daar laten staan".

Neem eens een foto met je Smart, als de synchronisatie goed staat kan je die dan ook op je pc bekijken.
Maar dit is bij mij niet OK.
De foto's die ik vanuit de camera inbreng/bewerk ( voorlopig nog steeds via Picasa omdat ik nog geen even handig alternatief vond) bewaar ik ook in Google Foto ; maar foto's die ik met mijn smartphone neem ( gebeurt niet vaak) krijg ik slechts met een pak omwegen naar de laptop.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 jul 2020, 16:37

Ik gebruik geen Google Foto's op mijn smartphone, evenmin picasa op de computer.
Hulp zal dus van ergens anders moeten komen.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

05 jul 2020, 17:48

alfa,

Verwijder dan gewoon de app google foto's van je smartphone.
Als het dit is wat je bedoelt hé

Die vindt je ..
Daar waar je uitgeschakeld hebt gewoon verder naar beneden .

Dus ..


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Wil je hem later terug .....wel gewoon opnieuw instaleren .
En in feite is dat zelfs niet nodig.
Via google ( smartphone ) google foto's ( inloggen) en je bent er ook ..
En je kan ze evengoed delen ...
Ik blijf wel ingelogd maar da's eigen keuze hé

Joy
Vertrouw niet alles wat je leest of ziet . Zelfs zout lijkt op suiker.

alfa
Lid geworden op: 22 mei 2020, 19:41

05 aug 2020, 21:41

Joy , Sorry voor de late reactie ( door oogoperatie) en bedankt voor de nuttie tip/info

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

05 aug 2020, 21:48

alfa schreef:
05 aug 2020, 21:41
Joy , Sorry voor de late reactie ( door oogoperatie) en bedankt voor de nuttie tip/info

Graag gedaan hoor !!
Ik wens je een spoedig herstel .

Groetjes 🤗
Vertrouw niet alles wat je leest of ziet . Zelfs zout lijkt op suiker.