Weerkerend WAZE-probleem.

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

maior domus

01 dec 2024, 10:49

Soms, een keer of twee per jaar en steeds voor de periode van enkele weken, heb ik het volgende probleem. (Het lost zichzelf op na een tijd, maar het is steeds ergerlijk wachten tot het zover is.)

Mijn WAZE app (op iphone) werkt normaal maar geeft de instructies met het geluidsniveau op z'n stilst (dus in de praktijk niet hoorbaar terwijl je rijdt. Wél als je je oor aan de telefoon houdt, dus app en telefoon werken wel degelijk.)

Op mijn WAZE is ingesteld: alle meldingsgeluiden aan en volume begeleiding = maximaal (schuifknop)
Op mijn telefoon is ingesteld: geluid aan en volume op maximaal. Bij alle andere apps werkt het normaal, ook de Google Maps gps geeft begeleiding met normaal volume, dus blijkbaar geen telefoonprobleem.

Telefoon af en weer aanzetten, herstarten, WAZE verwijderen en opnieuw installeren, andere begeleidingsstem kiezen, het lost niets op!
Ik gebruik de WAZE losgekoppeld van de auto-multimedia. Dus stand alone op de telefoon.
Als ik met mijn telefoon in een andere auto zit: zelfde resultaat.
Binnen in huis: zelfde resultaat.
Als ik in de auto zit met tegelijk mijn telefoon én werktelefoon (android), werkt de WAZE op die andere telefoon wel normaal.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben?
En waar ligt nu in feite dat ergerlijke probleem???

Dank om mee te denken.
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera

02 dec 2024, 10:00

Onze Wase werkt naar behoren, geen geluidsproblemen. Wij hebben geen werktelefoon, onze Wase is gezet op Belgische taal.
We hebben een Samsung.

audibac

02 dec 2024, 13:02

Een alternatief is ,

Tomtom AmiGo app werkt ook uitstekend met waarschuwingen flitser -traject controle, en geeft altijd 3 verschillende routes weer bij het ingeven van adres .(Gratis )
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

WilcoW

02 dec 2024, 14:43

Een alternatief is ,

Tomtom AmiGo app werkt ook uitstekend met waarschuwingen flitser -traject controle, en geeft altijd 3 verschillende routes weer bij het ingeven van adres Als u op zoek bent naar extra kortingen op andere diensten of toepassingen, raad ik u aan de website site te raadplegen, waar u de nieuwste promotiecodes en kortingen op verschillende producten en diensten (gratis)
Het probleem kan te maken hebben met de instellingen van de Waze-app zelf. Probeer naar de applicatie-instellingen te gaan en alle aanvullende geluidsinstellingen uit te schakelen en ze vervolgens weer in te schakelen.
Laatst gewijzigd door WilcoW op 05 dec 2024, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

benq

02 dec 2024, 16:45

audibac schreef:
02 dec 2024, 13:02
Een alternatief is ,

Tomtom AmiGo app werkt ook uitstekend met waarschuwingen flitser -traject controle, en geeft altijd 3 verschillende routes weer bij het ingeven van adres .(Gratis )

Sorry maar Waze is toch de beste geeft ook alternatieve routes zelfs als er op uw route wegwerkzaamheden of files zijn wordt je verwittigd, word constant bijgewerkt
Neen Tom... Tom... kan daar niet aan.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq

02 dec 2024, 16:53

maior domus schreef:
Op mijn WAZE is ingesteld: alle meldingsgeluiden aan en volume begeleiding = maximaal (schuifknop)
Op mijn telefoon is ingesteld: geluid aan en volume op maximaal. Bij alle andere apps werkt het normaal, ook de Google Maps gps geeft begeleiding met normaal volume, dus blijkbaar geen telefoonprobleem.

Probeer eens een route te rijden in uw auto en tijdens de navigatie als mijnheer of madam iets zegt, direct op de volume knop + duwen van uw auto, kan zijn dat de spraak daar op minimum staat,
gaat enkel als hij odf zij zegt "binnen zoveel meter naar (direct op volume knop + duwen)

of kijk eens op uw smartphone bij stem en geluid (dat Geluiden op AAN staat, en niet op Geen of Alleen Melding, heeft niets met Geluid - Volume begeleiding te maken)

ik denk maar mee hé

benq

05 dec 2024, 08:30

benq schreef:
02 dec 2024, 16:53
maior domus schreef:

Probeer eens een route te rijden in uw auto en tijdens de navigatie als mijnheer of madam iets zegt, direct op de volume knop + duwen van uw auto, kan zijn dat de spraak daar op minimum staat,
gaat enkel als hij odf zij zegt "binnen zoveel meter naar (direct op volume knop + duwen)

of kijk eens op uw smartphone bij stem en geluid (dat Geluiden op AAN staat, en niet op Geen of Alleen Melding, heeft niets met Geluid - Volume begeleiding te maken)

ik denk maar mee hé

This stilletjes hier, is het nu opgelost Major Domus,
want op 03 december was je nog actief op het forum?

maior domus

13 dec 2024, 00:51

Dank voor jullie reacties.
Het probleem is NIET opgelost! [Kwade Smiley]
Alles is ingesteld zoals het zou moeten zijn.
Als ik de telefoon aan mn oor hou, hoor ik de stem spreken.
Geluid heeft dus een minimumniveau en ik kan daar niets aan veranderen.
Ik heb alles nog eens gecheckt.
Geluid van de Waze-app staat op AAN, volumeknop van mijn telefoon staat op maximaal.
(En de Google Maps navigatie-app werkt normaal, mét goed hoorbaar geluid op maximaal.)
Ik ga eens proberen Waze te contacteren.

Saranoid

14 dec 2024, 18:07

Ik had sinds eergisteren net hetzelfde probleem (android toestel) en hoopte dat het een algemene storing bij Waze was. Niet dus... Had ook alles al geprobeerd. Herstarten, app opnieuw installeren, al mijn geluidssettings nagekeken.
M'n luidspreker kon het zowieso niet zijn want bij andere apps werkte die wel normaal. En zelfs binnen Waze, als ik een gesproken instructie probeerde, kreeg ik wel op het normale volume antwoord, maar het liep dus nog steeds mis bij de gesproken instructies onderweg.
Geen idee wat ik daarnet precies gedaan heb maar het probleem is opeens toch opgelost geraakt!
Ik heb de stem veranderd, dan weer terug gezet en dan een route ingevoerd. Tijdens het vertrouwde "alles klaar?vertrekken maar..." op de volumeknop van telefoon gedrukt (volume stond helemaal open) maar dan op het symbooltje onderaan die slider getikt (om captions aan te zetten) en dat dan weer uitgezet. En nu werkt het opeens terug normaal?! Misschien kan je dat ook eens proberen? Vreemde boel seg 8O

maior domus

17 dec 2024, 09:19

Bedankt Saranoid !!
Met wat trial and error, mij baserend op jouw opmerkingen, werkt het terug normaal nu.
En ik heb geen android maar een ios telefoon, dus is het duidelijk een bug in Waze. Vervelend.
De volumeknop bedienen (naar maximaal schuiven) TERWIJL Waze de route in gereedheid brengt ("Alles klaar, vertrekken maar") heeft het probleem opgelost.

benq

17 dec 2024, 12:02

maior domus schreef:

De volumeknop bedienen (naar maximaal schuiven) TERWIJL Waze de route in gereedheid brengt ("Alles klaar, vertrekken maar") heeft het probleem opgelost.

Awel dat heb ik toch hierboven op 02 december 2024 om 16:53 uur al uitgelegd :!:
Maar ja niet lezen of toen al proberen …….. :?:
Jonges toch….. :idea:

maior domus

17 dec 2024, 13:14

benq schreef:
maior domus schreef:

Awel dat heb ik toch hierboven op 02 december 2024 om 16:53 uur al uitgelegd :!:
Ik vond uw tip toen niet duidelijk.
("Probeer eens een route te rijden in uw auto en tijdens de navigatie als mijnheer of madam iets zegt, direct op de volume knop + duwen van uw auto, kan zijn dat de spraak daar op minimum staat")
Ik heb het opgelost met de gsm in de hand terwijl ik thuis aan tafel zat.
Maar toch bedankt.

benq

17 dec 2024, 16:30

maior domus schreef:
17 dec 2024, 13:14
benq schreef:
maior domus schreef:

Ik vond uw tip toen niet duidelijk.
("Probeer eens een route te rijden in uw auto en tijdens de navigatie als mijnheer of madam iets zegt, direct op de volume knop + duwen van uw auto, kan zijn dat de spraak daar op minimum staat")
Ik heb het opgelost met de gsm in de hand terwijl ik thuis aan tafel zat.
Maar toch bedankt.

Maar het is in orde, dat is belangrijk,

Saranoid

18 dec 2024, 21:13

De tip van benq had ik inderdaad ook gelezen en getest. (Merci daarvoor!) Het volume stond toen echter wel al gewoon helemaal open dus dat veranderde niks. Heb het meermaals moeten doen en het enige wat ik anders gedaan heb de laatste keer was dus eerst nog de stem 2x veranderen en "captions" aan- en weer terug uitzetten.
Gezien ik nergens op het internet een oplossing vond voor het probleem heb ik, na het Eureka!-moment, dan maar een account aangemaakt hier om te reageren en ben blij dat het nu voor maior domus ook opgelost geraakt is!
En als het in de toekomst nog eens voorvalt hebben we hier zelf al de oplossing klaargezet voor ons :) Hopelijk...