printer HP2549:print niet met cartridge van ander merk?

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Freymuni
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:50

06 jul 2015, 01:05

Hallo forumleden!
Ik heb een printertje HP2549. Werkt perfect als ik een cartridge van HP gebruik. Nu zag ik bij Colruyt inktpatronen van Everyday, geschikt voor HP2549. Gezien voordeliger dan die van HP, koos ik voor die van Everyday van Colruyt.
Nu ik mijn leeg HP cartridge vervang door die van Colruyt kan ik niet meer printen. Ik krijg de melding dat er een 'beveiligde HP-cartridge geïnstalleerd is' en bijgevolg kan ik niet printen. Ik krijg de melding een nieuwe HP cartridge aan te kopen.
Ik vind nergens hoe ik het gebruik van een originele HP cartridge kan omzeilen. Computer afgezet en terug opgezet, opnieuw de printopdracht gegeven en ik krijg opnieuw de melding dat ik 'met een beveiligde cartridge' werk en een nieuwe moet aankopen.
Ik kan bij de printerinstellingen de keuze maken de "HP cartridge beveiligingsfunctie" in- of uit te schakelen. De bedoeling van de beveiligingsfunctie zou zijn om de printer zo in te stellen dat een beveiligde cartridge alleen in een welbepaalde printer kan werken, en alzo diefstal en vervalsing van de cartridge tegen te gaan. Maar in- of uitgeschakeld: het resultaat is 't zelfde: ik kan niet printen als er geen HP cartridge in zit!
(De beveiliging werkt m.i. wel in het voordeel van HP, want de printer aanvaardt geen cartridge van een ander merk dan HP...)
Weet iemand raad aub???? Of werkt de printer HP2549 écht alleen maar met originele HP cartridges???
Alvast hééééél veel dank voor mogelijke hulp!

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 jul 2015, 10:59

Freymuni,

probeer eens:
Terwijl de printer ingeschakeld is, de stekker uit het stopcontact verwijderen voor minstens 30sec. daarna de stekker terug aansluiten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Freymuni
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:50

06 jul 2015, 11:56

Hallo Sony!
THX voor uw reactie! Maar spijtig genoeg ... geen resultaat...
Ik gaf printopdracht - trok dan stekker minimum 30 sec uit, dan stekker terug in... Ik krijg eerst de melding dat printer niet verbonden is. Als ik dan de opdracht geef om de printopdracht, die in de wachtrij staat, opnieuw op te starten, of door te gaan, krijg ik direct weer de foutmelding 'beveiligde HP cartridge geïnstalleerd' en kan niet afdrukken...
Ook geprobeerd: printer aan gezet, dan stekker er min. 30 sec uitgetrokken, dan stekker er terug in, dan pas de printopdracht gegeven: ik krijg de foutmelding 'beveiligde HP cartridge geïnstalleerd' en kan niet afdrukken (alhoewel het dus geen HP patroon is, maar een everyday van colruyt, volgens verpakking o.a. geschikt (??) voor een HP2549).

Zou ik nog iets anders kunnen proberen? Of werkt de HP2549 écht alleen met originele HP cartridges?
Groetjes!
Freymuni

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

06 jul 2015, 15:43

Vergelijk de originele patroon eens met die van Colruyt.

HP,Canon en Epson beveiligen hun patronen met een chip.
Er zijn wel degelijk compatible patronen met de vereiste chip, maar ik twijfel dat die Everyday dat wel heeft, omdat u schrijft: ook compatibel met.
Elk type printer heeft ook zijn eigen type chip.

Ik zou proberen om mijn geld terug te krijgen .
Indien u echt veel print, er zijn wel een paar betrouwbare adressen die gegarandeerd compatibel leveren, maar daar moet u weer portokosten betalen.

Kontroleer ook in elk geval de Colruyt patroon of u wel degelijk alle plastiekjes verwijderd heeft.

Freymuni
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:50

08 jul 2015, 21:23

Hallo Paullamb,
Hartelijk dank voor uw reactie!
Ik heb de 2 patronen vergeleken en ik zie (als totaal onkundige!!!) m.i. geen verschil tussen de twee patronen en ja, ik heb het plastiekje verwijderd...

(De cartridge terug geven zal niet kunnen, vrees ik, gezien ik de verpakking geopend heb...) (En ik ben wat té enthousiast geweest want ik heb ineens een dubbele verpakking gekocht met zowel een zwart/wit als kleur inktpatroon... Hoe dom kan ik zijn...).

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jul 2015, 10:30

zitten der van verschillend merk in de printer ?
heb je al eens geprobeert 2 van hetzelfde merk in te steken , en dan die printer te resetten

Freymuni
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:50

11 jul 2015, 10:10

Hallo,
Ja er zitten 2 verschillende patronen in, kleur HP en zwart/wit van colruyt.
k Zal dit WE eens proberen de 2 patronen van colruyt te plaatsen.
(sorry dat ik er écht niets van ken: wat betekent de printer "resetten"? Stekker in en uit trekken als printer op staat?? :oops: )

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 jul 2015, 15:34

wat betekent de printer "resetten"? Stekker in en uit trekken als printer op staat?? Embarassed )
dat hangt tegenwoordig van merk en model af
daar is géén echte lijn meer in te trekken
maar normaal staat dat op de pdf handleiding

ps.
kontroleer hier eens of der géén drivers moeten geupdate worden
http://support.hp.com/nl-nl/product/HP- ... 28/drivers

en hier staat hoe je hem kunt resetten
http://support.hp.com/nl-nl/product/HP- ... c03788957/

Freymuni
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:50

11 jul 2015, 22:12

Alvast heel hartelijk bedankt voor alle uitleg !! Ik ga het lezen uitproberen!

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

20 jul 2015, 17:19

Jongens,
Wat geeft, en niet alleen HP, die printerfabricanten het recht om te eisen dat enkel hun eigen merkcartridges mogen en kunnen gebruikt worden? En dan ook nog hun printers zodanig te ontwerpen dat ze andere cartridges of hervulde cartridges kunnen weigeren !

Als ik op mijn auto nieuwe banden nodig heb is mijn keuze van bandenmerk toch volledig vrij! Zou hier wettelijk niets aan gedaan kunnen worden? Dit is gewoon machtsmisbruik!
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

22 jul 2015, 10:38

Men kan eens proberen dit probleem als volgt te omzeilen :
Terwijl het aan/uit lampje van de printer knippert, ongeveer 5 seconden op die knop blijven drukken. Dan zou het moeten lukken. Zoniet, herhalen.
Ik heb deze werkwijze gebruikt, en bij mijn printer is het gelukt.