printer werkt niet onder w10

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

liam
Lid geworden op: 25 jan 2006, 11:23
Locatie: AMPOSTA SPANJE

02 aug 2015, 23:11

Hallo ik heb vandaag een upgrade gedaan van w8.1 naar w10 alles werkt goed behalve mijn printer lexmark x1190 die werkt niet meer iemand een oplossing

graag antwoordt
Zonnige groeten uit Spanje

AMD Athlon(tm) x2 Dual-Core QL-64

2.10 GHZ

ATI Mobitity Radeon HD 4500 Series

Windows 10 pro Nederlands

Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet

Draadloze netwerkadapter AR5B91 van Atheros

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

03 aug 2015, 00:15

éénmaal de vraag stellen is genoeg hoor.......

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=187265

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 aug 2015, 04:25

Dat gaat allemaal zo snel.
Heeft W10 wel een driver aan boord voor de Lexmark?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 aug 2015, 20:03

die gaat normaal maar tot vista
kan zijn dat hij op win 7 ook werkte
maar dan waarschijnlijk op win8.1 al niet meer

ge kunt hier eens lezen
en ge kunt zelf is bellen met support van lexmark
When calling for support, you will need your printer model/machine type and serial number (SN).

http://support.lexmark.com/share/index_NL_NL.html

http://support.lexmark.com/index?locale ... not_listed

http://support.lexmark.com/index?page=c ... &id=HO3979

gblanche
Lid geworden op: 26 nov 2005, 16:21

06 aug 2015, 14:49

Ik heb eerst nagezien of alles wat ik bezit onder Windows 10 kan aangesproken worden. Het was negatief: de Canon printer, de HP scanner, mijn foto-programma's, mijn GPS programma: allemaal nog niet of geen info... Dus ik zou aanraden aan hen die de overstap nog niet gedaan hebben: wachten...

MS wil zo snel mogelijk dat iedereen op de 10 komt, maar ik zie dat niet zitten.

Ik weet dat dit geen antwoord is voor "liam", maar zij die dit volgen zijn gewaarschuwd.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

06 aug 2015, 17:04

gblanche schreef:Ik heb eerst nagezien of alles wat ik bezit onder Windows 10 kan aangesproken worden. Het was negatief: de Canon printer, de HP scanner, mijn foto-programma's, mijn GPS programma: allemaal nog niet of geen info... Dus ik zou aanraden aan hen die de overstap nog niet gedaan hebben: wachten...

MS wil zo snel mogelijk dat iedereen op de 10 komt, maar ik zie dat niet zitten.

Ik weet dat dit geen antwoord is voor "liam", maar zij die dit volgen zijn gewaarschuwd.
Je hebt overschot van gelijk natuurlijk, maar wat ga je doen?
MS zal zeer snel de support voor Win 7 afsluiten (ergens in 2016), wat inhoudt dat een paar maand later programmas X, Y en Z (ook virusscanners) met nieuwere versies gaan komen die niet meer werken onder Win7.
Je zit dan definitief strop, en
ófwel ga je toch over naar Win10 met het riziko dat je je printer en/of scanner bij het huisvuil kunt zetten
ófwel geef je Windows de bons en ga ja naar Linux waar oudere toestellen vééél langer ondersteund worden. (Mijn scanner is een Epson van 2003).

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 aug 2015, 20:13

die linux voor langere ondersteuning van printers , das helemaal om te schreeuwen , en de versies veranderen ook konstant
de meeste werken niet eens onder linux

windows 7 ondersteuning loopt nog tot :

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/lifecycle


ps.
microsoft stopt alléén de ondersteuning van windows 7 die zonder servicepack 1 zijn !
De 'extended support' eindigt op 14 januari 2020. Dat zal ook de laatste dag zijn dat Windows 7 met service pack1 , beveiligingsupdates zal ontvangen.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 aug 2015, 21:31

verhaegen schreef:die linux voor langere ondersteuning van printers , das helemaal om te schreeuwen , en de versies veranderen ook konstant
de meeste werken niet eens onder linux

...knip......
Hoe oud is je kennis van Linux sistemen? Ik heb HP, Epson, Canon printers allemaal aan de praat gekregen (in 95% van de gevallen zonder drivers te moeten gaan zoeken), en de oude printers e.d. blijven ondersteund in de nieuwe versies van Mageia, en waarschijnlijk Mint en Fedora enz......
Je mag van mij Windows blijven gebruiken, dat is je goed recht en keuze, maar geef geen valse info over de konkurrenten.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 aug 2015, 10:16

zonder in detail te treden
zolang linux zo verdeeld is en blijft , zal het nooit een serieuse mededinger zijn op de consumentemarkt als besturingssysteem voor de (laat ons zeggen) gewone man of vrouw
zo simpel ligt dat

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 aug 2015, 09:26

verhaegen schreef:zonder in detail te treden
zolang linux zo verdeeld is en blijft , zal het nooit een serieuse mededinger zijn op de consumentemarkt als besturingssysteem voor de (laat ons zeggen) gewone man of vrouw
zo simpel ligt dat
Dat de keuze van distributies voor de gewone man ongewoon overkomt, daar kan ik grif in komen. Maar dat is ook alleen maar schijn. Diezelfde gewone man (en ik heb er al verschillende naar Mageia overgezet na Windows XP) heeft immers nog nooit een PC zelf opgezet, en of dat die nu van Windows niks kent (zie maar de vragen die hier komen) of van Mageia, maakt geen enkel verschil uit.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

09 aug 2015, 12:41

hviaene schreef:... Diezelfde gewone man (en ik heb er al verschillende naar Mageia overgezet na Windows XP) heeft immers nog nooit een PC zelf opgezet, ...
Neem me niet kwalijk, maar ik heb ook nog nooit een auto in elkaar gestoken, mag ik dan geen voorkeur hebben voor een of ander merk/model.

Ik weet het, men spreekt hier over informatica; maar moet men dan absoluut een computer in elkaar gestoken hebben om met iets anders dan Windows te kunnen "werken".

Werken tussen aanhalingstekens geplaatst omdat ik meen dat 99% van al wie hier komt lezen niet meer met zijn PC werkt, maar speelt, zoals al diegenen die in hun tuintje wortelen en tomaten staan hebben ook geen landbouwers zijn :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 aug 2015, 09:41

Danny. schreef:
hviaene schreef:... Diezelfde gewone man (en ik heb er al verschillende naar Mageia overgezet na Windows XP) heeft immers nog nooit een PC zelf opgezet, ...
Neem me niet kwalijk, maar ik heb ook nog nooit een auto in elkaar gestoken, mag ik dan geen voorkeur hebben voor een of ander merk/model.

Ik weet het, men spreekt hier over informatica; maar moet men dan absoluut een computer in elkaar gestoken hebben om met iets anders dan Windows te kunnen "werken".

Werken tussen aanhalingstekens geplaatst omdat ik meen dat 99% van al wie hier komt lezen niet meer met zijn PC werkt, maar speelt, zoals al diegenen die in hun tuintje wortelen en tomaten staan hebben ook geen landbouwers zijn :wink:

Groetjes

Danny
Je mag al je voorkeuren hebben die je wil, dat heb ik aan Verhaegen ook geschreven, je hoeft daar geen computer zelf voor te bouwen.
En het is zeker geen vereiste om met iets anders dan Windows te kunnen werken, evenmin als dat voor Windows het geval is. De mensen waarbij ik Mageia heb geïnstalleerd zijn mensen die nog nooit het inwendige van een PC gezien hebben, nog nooit een PC helemaal gekonfigureerd hebben, en daar hebben zij ook geen behoefte aan.
Maar dat zijn ook geen redenen om niet met iets anders dan Windows te kunnen of willen werken.