Help, ben ik alles kwijt?
-
Softail - Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17
Ik heb een MEDION PC met een harde schijf van 350Gb, waarvan ik het RAM geheugen van 1Gb hebben laten verhogen naar 2Gb. De Pc werkt op Vista.
Voor dat ik de computer naar de Pc winkel bracht, heb ik alleen de mappen "afbeeldingen" en "documenten" gekopieerd naar een externe schijf van 500Gb, en daarna van de Pc verwijderd.
Als leek dacht ik nadat ik de PC weer thuis had, simpel de mappen weer terug te plaatsen, en alles weer te hebben zoals vroeger voor de geheugen vergroting.
Helaas, niets is minder waar, de externe schijf was zeer onoverzichtelijk en op de Pc bevonden zich nu plots de mappen, met vele submappen en submappen welke "leeg"bleken te zijn. Toch gaven de eigenschappen van de verplaatste mappen van zowel afbeeldingen en documenten aan, dat zij een grote inhoud hadden. De map documenten (met belangrijke en private gegevens) gaf 138 Mb aan terwijl daarvan in feite maar weinig of niets in de diverse submappen was terug te vinden, de ene uiteindelijke submap na de andere gaf aan leeg te zijn, 0 Kb.
Al de verdere wanhopige pogingen om de inhoud terug te zetten via b.v een Winnzip onderhoudsprogramma of vanaf de externe schijf maakten de situatie alleen maar onoverzichtelijker en erger. talloze bureaubladen in bureaubladen en document mappen in document mappen, enz, zorgden ervoor dat ik door de bomen het bos niet meer zag. de ene met veel de ene gelijknamige met veel. de andere met weinig inhoud, overal duplicaten, soms met een beetje inhoud, de meeste gaven aan
leeg" te zijn.
Hoe kan dat, hoe zijn die z.g "lege" mappen ontstaan, waar is die inhoud gebleven, en nog belangrijker, kan ik die nog terug krijgen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Voor dat ik de computer naar de Pc winkel bracht, heb ik alleen de mappen "afbeeldingen" en "documenten" gekopieerd naar een externe schijf van 500Gb, en daarna van de Pc verwijderd.
Als leek dacht ik nadat ik de PC weer thuis had, simpel de mappen weer terug te plaatsen, en alles weer te hebben zoals vroeger voor de geheugen vergroting.
Helaas, niets is minder waar, de externe schijf was zeer onoverzichtelijk en op de Pc bevonden zich nu plots de mappen, met vele submappen en submappen welke "leeg"bleken te zijn. Toch gaven de eigenschappen van de verplaatste mappen van zowel afbeeldingen en documenten aan, dat zij een grote inhoud hadden. De map documenten (met belangrijke en private gegevens) gaf 138 Mb aan terwijl daarvan in feite maar weinig of niets in de diverse submappen was terug te vinden, de ene uiteindelijke submap na de andere gaf aan leeg te zijn, 0 Kb.
Al de verdere wanhopige pogingen om de inhoud terug te zetten via b.v een Winnzip onderhoudsprogramma of vanaf de externe schijf maakten de situatie alleen maar onoverzichtelijker en erger. talloze bureaubladen in bureaubladen en document mappen in document mappen, enz, zorgden ervoor dat ik door de bomen het bos niet meer zag. de ene met veel de ene gelijknamige met veel. de andere met weinig inhoud, overal duplicaten, soms met een beetje inhoud, de meeste gaven aan
leeg" te zijn.
Hoe kan dat, hoe zijn die z.g "lege" mappen ontstaan, waar is die inhoud gebleven, en nog belangrijker, kan ik die nog terug krijgen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..
-
verhaegen - Support SeniorenNet
das een hoop hoor
je had beter eerst komen vragen wat je had moeten doen
wat nu is het bijna ondoenlijk van te zeggen wat je moet doen
eigenlijk kan je die mappen niet copieren naar een andere hd
omdat het windows mappen zijn
je had de inhoud moeten copieren en gaan plakken op die externe hd
bv. winzip is een compressie tool , en géén onderhouds.....
ken je niemand die een beetje thuis is op een computer ?
je had beter eerst komen vragen wat je had moeten doen
wat nu is het bijna ondoenlijk van te zeggen wat je moet doen
eigenlijk kan je die mappen niet copieren naar een andere hd
omdat het windows mappen zijn
je had de inhoud moeten copieren en gaan plakken op die externe hd
bv. winzip is een compressie tool , en géén onderhouds.....
ken je niemand die een beetje thuis is op een computer ?
-
Softail - Lid geworden op: 31 aug 2007, 22:17
Het betreft hier WinZip System Utilities Suite, voor het onderhoud en verbeteren van de Pc.
Ik ben 66, en de enige die ik had voor m'n Pc was mijn jongere broer, maar die is een half jaar geleden overleden.
Dat ik beter anders te werk had moeten gaan is al duidelijk, maar daar heb ik nu niets meer aan.
Ik ben 66, en de enige die ik had voor m'n Pc was mijn jongere broer, maar die is een half jaar geleden overleden.
Dat ik beter anders te werk had moeten gaan is al duidelijk, maar daar heb ik nu niets meer aan.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking..
-
verhaegen - Support SeniorenNet
laat me eerst zeggen (zonder afbreuk te willen doen )
die WinZip System Utilities Suite
kan je beter links laten liggen , dergelijks maakt een comp alléén maar zieker
wat kan je nu doen
je schijf is al niet groot , dus véél foto's en documenten zullen der denkelijk niet opgestaan hebben , aangezien vista al een pak in beslag neemt
en nadat die pc boer je comp héél denkelijk afgeveegd heeft en terug geinstaleerd heeft (om het zo maar eens uit te drukken ) staat der normaal van al hetgeen ervoor opstond van jezelf niets méér op
je hebt de map afbeeldingen en documenten naar een externe hd gecopieerd
moeilijk om weten wat daar nu staat natuurlijk
kan gewoon zijn , dat daar gewoon snelkoppelingen staan , die verwijzen naar de vorige plaats waar het stond
kun je een paar printscreens maken van de tree in de externe hd , war de bewuste gekopieerde mappen staan ?
om misschien toch een zicht te krijgen op je situatie
ik denk wél te weten wat er gebeurd is en wat je nu ziet , maar ik kan der ook naast zitten , als ik niets zie of bepaalde info niet heb
maar ik heb een beetje schrik dat je een verlies van data gaat hebben
laat ons hopen van niet natuurlijk , en dat je toch nog alles hebt op die externe hd
die WinZip System Utilities Suite
kan je beter links laten liggen , dergelijks maakt een comp alléén maar zieker
wat kan je nu doen
je schijf is al niet groot , dus véél foto's en documenten zullen der denkelijk niet opgestaan hebben , aangezien vista al een pak in beslag neemt
en nadat die pc boer je comp héél denkelijk afgeveegd heeft en terug geinstaleerd heeft (om het zo maar eens uit te drukken ) staat der normaal van al hetgeen ervoor opstond van jezelf niets méér op
je hebt de map afbeeldingen en documenten naar een externe hd gecopieerd
moeilijk om weten wat daar nu staat natuurlijk
kan gewoon zijn , dat daar gewoon snelkoppelingen staan , die verwijzen naar de vorige plaats waar het stond
kun je een paar printscreens maken van de tree in de externe hd , war de bewuste gekopieerde mappen staan ?
om misschien toch een zicht te krijgen op je situatie
ik denk wél te weten wat er gebeurd is en wat je nu ziet , maar ik kan der ook naast zitten , als ik niets zie of bepaalde info niet heb
maar ik heb een beetje schrik dat je een verlies van data gaat hebben
laat ons hopen van niet natuurlijk , en dat je toch nog alles hebt op die externe hd
-
defons - Lid geworden op: 26 sep 2008, 17:23
Als ik het goed begrijp werd er 1GB extra RAM geheugen ip de computer bij gestoken. Zoals je het probleem omschrijft krijg ik het gevoel dat daar het schoentje nijpt. Kan je eventueel het geheugenlatje dat werd bijgestoken er even uithalen en daarna uw computer terug starten.
Ga dan eens naar verkenner en bekijk dan de mappenstructuur en zo nog eens.
Ga dan eens naar verkenner en bekijk dan de mappenstructuur en zo nog eens.