mijn HP RECOVERY D: schijf is bijna vol
-
loopkevers - Lid geworden op: 13 apr 2006, 20:32
Hallo,
bij de aankoop van mijn computer met windows 7 zat er een C: en een HP RECOVERY D: schijf op mijn computer .
in de C: schijf zitten al mijn programma's en dergelijke.
In de HP RECOVERY D: schijf zit er alleen een icoon (map) met de naam RECOVERY. met een geheugen van 69 kb.
Volgens de eigenschappen is dit een systeemherstel bestand.
Ik vermoed dat het daarom een soort backup partitie is op mijn computer.
Deze D: schijf heeft een geheugen van 15GB. en dit geheugen is bijna volledig gebruikt. Maar ik kan in deze schijf niks van bestanden zien die deze 15Gb in beslag nemen. Als ik de D schijf opent lijkt ze leeg maar bevat wel 15Gb aan gegevens.
Deze HP RECOVERY D: schijf stond zo al ingesteld bij de aankoop van de computer en ik begrijp de betekenis niet volledig. Ze raakt alleen voller en voller en straks is ze volledig vol.
Mijn vraag is. wat gebeurd er als dit geheugen volledig vol zit.
Ik weet dat een computer met een volle schijf dan kan blokkeren.
Beste dank.
.
bij de aankoop van mijn computer met windows 7 zat er een C: en een HP RECOVERY D: schijf op mijn computer .
in de C: schijf zitten al mijn programma's en dergelijke.
In de HP RECOVERY D: schijf zit er alleen een icoon (map) met de naam RECOVERY. met een geheugen van 69 kb.
Volgens de eigenschappen is dit een systeemherstel bestand.
Ik vermoed dat het daarom een soort backup partitie is op mijn computer.
Deze D: schijf heeft een geheugen van 15GB. en dit geheugen is bijna volledig gebruikt. Maar ik kan in deze schijf niks van bestanden zien die deze 15Gb in beslag nemen. Als ik de D schijf opent lijkt ze leeg maar bevat wel 15Gb aan gegevens.
Deze HP RECOVERY D: schijf stond zo al ingesteld bij de aankoop van de computer en ik begrijp de betekenis niet volledig. Ze raakt alleen voller en voller en straks is ze volledig vol.
Mijn vraag is. wat gebeurd er als dit geheugen volledig vol zit.
Ik weet dat een computer met een volle schijf dan kan blokkeren.
Beste dank.
.
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Dat je in die schijf niets ziet, komt waarschijnlijk omdat in de Verkenner mapopties de instelling "sisteembestanden verbergen" aan staat. Dat is standaard zo.
Verder denk ik niet dat die schijf voller geraakt, want normaal gezien wordt daar niets op geschreven, tenzij jij er zelf dokumenten en foto's zou op gezet hebben, maar dat is zeker niet de bedoeling van het sisteem.
Dus trek je van die hele schijf niets aan.
Verder denk ik niet dat die schijf voller geraakt, want normaal gezien wordt daar niets op geschreven, tenzij jij er zelf dokumenten en foto's zou op gezet hebben, maar dat is zeker niet de bedoeling van het sisteem.
Dus trek je van die hele schijf niets aan.
-
klinker - Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56
Ik denk dat er een Windows backup taak ingesteld is die op regelmatige tijdstippen backups wegschrijft op de RECOVERY partitie. Die partitie dient daar niet voor. Deze partitie bevat een fabrieks Windows en biedt dus de mogelijkheid om naar fabrieksinstelling te kunnen terugkeren. Het is af te raden deze ook te gebruiken voor Windows backup.
Het valt meer dan eens voor dat gebruikers zelf niet weten dat er een Windows backup taak is ingesteld. Standaard zal bij het instellen van zo een taak een andere partitie dan de C partitie of een andere schijf (indien aanwezig of aangekoppeld) als doel voorgesteld worden. In uw geval is dat de RECOVERY partitie D geweest denk ik.
Zoals hviaene kwam te zeggen ga je eerst onder Map- en zoekopties / tabblad "Weergave" de verborgen bestanden moeten zichtbaar maken. Open de verkenner opnieuw en kijk dan eens of er op die D partitie een map met de naam "WindowsImageBackup" staat.
Het valt meer dan eens voor dat gebruikers zelf niet weten dat er een Windows backup taak is ingesteld. Standaard zal bij het instellen van zo een taak een andere partitie dan de C partitie of een andere schijf (indien aanwezig of aangekoppeld) als doel voorgesteld worden. In uw geval is dat de RECOVERY partitie D geweest denk ik.
Zoals hviaene kwam te zeggen ga je eerst onder Map- en zoekopties / tabblad "Weergave" de verborgen bestanden moeten zichtbaar maken. Open de verkenner opnieuw en kijk dan eens of er op die D partitie een map met de naam "WindowsImageBackup" staat.